Topic (volgens mij) te snel dicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

B2

wa' seggie?

Topicstarter
In P&W stelde ik een vraag (Datediff in MySQL?)
In mijn ogen is dit topic te snel gesloten door een mod die blijkbaar dacht het antwoord te hebben.
De oplossing is helemaal niet het antwoord dat hij gaf (zelfs verre van.)

Ik zit heus niet verlegen om een kant en klaar antwoord, maar het is jammer als iemand met een soortgelijke vraag denkt dat dit het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het antwoord van dusty zal idd niet helemaal perfect zijn, maar volgens mij is dat wel _de_ hint in de goede richting ?

want wat is datediff anders dan het verschil tussen 2 tijden? (oftewel, maak er seconden van en trek ze van elkaar af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 22:53 schreef ACM het volgende:
Het antwoord van dusty zal idd niet helemaal perfect zijn, maar volgens mij is dat wel _de_ hint in de goede richting ?

want wat is datediff anders dan het verschil tussen 2 tijden? (oftewel, maak er seconden van en trek ze van elkaar af).
Mjah en zorg er dan ook nog even voor dat je de absolute waardes neemt indien gewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 22:53 schreef ACM het volgende:

Goed, maar als het een hint in de goede richting is dan hoeft het topic nog niet zo 1-2-3 dicht, en met een nogal negatieve ondertoon in het bericht ook nog.
Iemand anders die minder analytisch denkvermogen heeft kan misschien niet uit dat stukje een stuk code toveren.
Kijk ik weet ook best dat zijn oplossing in weze de juiste is, maar dan wel heel abstract gezegd, en niet overeenkomend met het gevraagde. Het zou meer een standaard antwoord zijn geweest op de vraag "Hoe trek ik twee datums van elkaar af."
Want het is niet zo dat timestamp1-timestamp2 hetzelfde is als een complete datediff functie.

edit:

En het zijn niet alleen tijden, het gaat om een compleet datum veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 29 mei 2002 22:57 schreef supergrover het volgende:
Want het is niet zo dat timestamp1-timestamp2 hetzelfde is als een complete datediff functie.
Bij mysql wel geloof ik ;)

Magoed, het topic ging misschien wat aan de snelle kant dicht.

Overigens is dat een beetje de manier waarop dusty topics sluit, nogal sceptisch maar vaak/vrijwel altijd wel een van de beste hints die je kan krijgen.