fasttrak 100 als ide controller?

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hi,

Ik heb voornoemde kaartje indertijd gekocht om mijn 2 writers aan te hangen. Na een posting eerder dit jaar kan ik niat anders dan concluderen dat je geen cdrom spelers op een fattrak 100 kan hangen (toch?).

Nu heb ik het lumineuze idee om mijn 2 hdd's op de 2 beschikbare poorten van de fasttrak te hangen, zodat mijn ide poorten op het mobo vrij komen.

Vraag: Kan ik mijn hdd's in een NON-RAID opstelling aan de fasttrak hangen? Zonder opnieuw een OS te moeten instaleren?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:39
Je kan per harddisk een array van 1 disk definieren in de BIOS van de fasttrak controller. Je hebt natuurlijk nog wel de benodigde drivers nodig voor je OS waaronder je deze schijven wilt gebruiken...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ehm. Volgens meerdere mensen kan er aan een Ultra100 gewoon een cdrom. Zou het een beetje suf vinden als dat bij de Fasttrak niet zou kunnen.

Verwijderd

For the record, ik ben niet dwerg, maar hij is zo dom geweest om cookies bij mij achter te laten.

This'll teach him. ofzo.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:39
Op woensdag 29 mei 2002 22:30 schreef dwerg het volgende:
Ehm. Volgens meerdere mensen kan er aan een Ultra100 gewoon een cdrom. Zou het een beetje suf vinden als dat bij de Fasttrak niet zou kunnen.
Dat kan dus NIET.
Omdat de fasttrak een eigen BIOS heeft en de BIOS alleen "arrays" naar buiten kan brengen. Je moet dus kiezen voor een JBOD, RAID-0, RAID-1 of RAID-10.
Door 2 JBODs te maken, van ieder 1 disk kan je in feite je fasttrak controller degraderen tot IDE controller.

Niet de ultra (gewone IDE controller) verwarren met de fasttrak (RAID-controller)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

volgens mij schrijft de FastTrack controller (firmware) identificatie bitjes op een gereserveerd stukje disk.
Op deze manier kan ook een andere controller achterhalen welke disks bij elkaar horen. Ik heb gemerkt dat ook in een geheel andere computer, op een andere controller dus, en op andere master/slave plaatsen samen met een ander raid setje alles nog goed herkend word.
Ik heb nog nooit geprobeerd hier een CDROM ofzo op aan te sluiten, maar kan me voorstellen dat dit niet werkt, omdat die identificatie niet geschreven kan worden.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Ik heb een Promise Ultra 100 TX2, dus zonder RAID. En daar werken ook geen cd-rom's op. Maar m'n tape drive wel :?.
Pagina: 1