Zou dat ook mogelijk zijn? Een schakeling bouwen die een wol-pakketje stuurt zodat ik zonder een pc vanaf beneden alvast m'n pc aan kan doen zodra ik thuis kom, zodat ie is opgestart als ik er even later achter ga zitten?
is het niet makkelijker om je startknop te verlengen
of je kan in je bios instellen dat je pc elke dag om xx uur aangaat...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
is wel zo, maar dit is natuurlijk veel cooler, bovendien kan ik dan iets maken met een draaiknop of zo om te kiezen tussen mijn verschillende pc's. Om dat te doen met een verlengde startknop zou je een heleboel draadjes naar boven moeten leggen. Op deze manier maar 1, en die loopt er toch al want m'n hub staat beneden.Op woensdag 29 mei 2002 22:18 schreef DeVoTioN het volgende:
is het niet makkelijker om je startknop te verlengen
Misschien dat je hier wat aan hebt, elke keer als ik een netwerkkabel die al met een computer verbonden was in mijn netwerkkaart stopte dan startte hij op.
Ik d8 dat WOL met pakketjes werkte, maar misschien ook gewoon op spanning, en dan is het wel makkelijk te realiseren.
Ik d8 dat WOL met pakketjes werkte, maar misschien ook gewoon op spanning, en dan is het wel makkelijk te realiseren.
Verwijderd
Gebruik de overgebleven aders van je kabel.
Ethernet gebruikt maar 4 aders. De rest is vrij!
Suc6
Ethernet gebruikt maar 4 aders. De rest is vrij!
Suc6
WOL werkt idd met een reeks pakketjes, maar dat zijn in principe toch ook maar spanningen? Dus moet het te doen zijn in theorie.Op woensdag 29 mei 2002 22:23 schreef compubink het volgende:
Misschien dat je hier wat aan hebt, elke keer als ik een netwerkkabel die al met een computer verbonden was in mijn netwerkkaart stopte dan startte hij op.
Je zou een goedkoop klein pc'tje kunnen nemen en daar WOL software op kunnen draaien.. Dan kun je thuis beneden op een knopje op je numerieke pad drukken, en boven start de bijbehorende PC op. Zelf maken van een LAN apparaatje is wel wat lastig.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
Hang een PC aan je ISDN lijn en draai een isdnlogger.
Configureer deze zo dat afhankelijk van het gekozen msn-nummer je pc een WOL pakket krijgt. Je moet wel zorgen dat ie alleen op je gsm reageert. Zoiets heb ik ook!!
Configureer deze zo dat afhankelijk van het gekozen msn-nummer je pc een WOL pakket krijgt. Je moet wel zorgen dat ie alleen op je gsm reageert. Zoiets heb ik ook!!
haha dan moet er nog een pc aanstaan !Op woensdag 29 mei 2002 22:31 schreef Erwin95 het volgende:
Hang een PC aan je ISDN lijn en draai een isdnlogger.
maar zoiets wil ik ook gaan bouwen in mijn isdn router (FreeBSD)
als ik op de snelweg ff naas huis bel (op een niet gebruikts isdn nummer) dan staat mijn pc + auto boot van winamp aan als ik thuis kom...
nu nog een relais met het koffiezet automaat
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Als je isdn hebt en ook een A/B centrale (ik heb zelf een elmeg) hang je gewoon een oud extern 9600 baud modempie aan je compoort, je configt een extra msn nummertje naar de poort waar je het modem aan heb hangen en je schakelt 'wake on ring' aan in je bios.
Dan kun je zelf voor dat je thuis bent even de foon over laten gaan en hoppa je pc start alvast op.
Je hoeft de tel alleen maar over te laten gaan.... dit kost dus ook niks...!!
Dan kun je zelf voor dat je thuis bent even de foon over laten gaan en hoppa je pc start alvast op.
Je hoeft de tel alleen maar over te laten gaan.... dit kost dus ook niks...!!
Neh, hoeft niet. Wake On Modem kan ook...Op donderdag 30 mei 2002 11:25 schreef xychix het volgende:
[..]
haha dan moet er nog een pc aanstaan !
maar zoiets wil ik ook gaan bouwen in mijn isdn router (FreeBSD)
als ik op de snelweg ff naas huis bel (op een niet gebruikts isdn nummer) dan staat mijn pc + auto boot van winamp aan als ik thuis kom...
nu nog een relais met het koffiezet automaatmaar da's hele verre toekomst..
En zolang alleen jij dat nummer kent...
En dat koffiezet apparaat, met een beetje sleutelwerk is dat ook wel te bouwen... Helemaal niet moeilijk...
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
volgends mij is dit meer moeite dan dat je gewoon achter je computer gaat zitten en lekker ff wacht.. het heeft ook wel iets .. dat dooie moment dat je ff nog niets met je bak kan.. je gaat dan altijd rotzooien met van alles wat naast je computer ligt.. (ik spreek uit ervaring)
Hmz... heb op de CeBit dit jaar TCP enabled stekkerdozen gezien, echt waar!!! Gewoon een verlengsnoer met een webinterface!! Gewoon aanloggen en inschakelen maar!! (Koffiezet apparaat etc.) We hebben er zelfs een aangeschaft op het werk. Ik zal eens opzoeken hoe dat ding heet. Ik meen me te herrinneren dat dat ding helemaal niet zo duur was....
ik heb es over iets soortgelijks na zitten denken, gewoon het wol draadje niet op je nic aansluiten (wel op je mobo natuurlijk), en dan verlengen. kan je ook mee schakelen volgens mij
simpel contact maken dus? ik meen dat er twee types zijn nl, high pulse en low pulse packets?
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
als je meerdere wilt doe je toch gewoon 1 telefoon kabel aansluiten op al die pc's, dan ken je gewoon de startknop doen
voor mij is het geen prob. als mijn FreeBSD isdn router af is staat deze toch dag/nacht aan.Op donderdag 30 mei 2002 11:35 schreef Aetje het volgende:
[..]
Neh, hoeft niet. Wake On Modem kan ook...
En zolang alleen jij dat nummer kent...
En dat koffiezet apparaat, met een beetje sleutelwerk is dat ook wel te bouwen... Helemaal niet moeilijk...
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
idd wel een cool id, deed vroeger wel hetzelfde met mijn zolderkamer lamp. Handklapschakelaar er tussen gebouwd.
Werkt wel leuk, alleen als je je muziek te hard zet zit je in het donker-licht-donker-licht-donker.
Waarom gebruik je niet een IR schakelaar met een relais?. Bijn net zo cool.
Waarom gebruik je niet een IR schakelaar met een relais?. Bijn net zo cool.
The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.
Yo Marten, ook al op t.netOp woensdag 29 mei 2002 22:16 schreef illuware het volgende:
Zou dat ook mogelijk zijn? Een schakeling bouwen die een wol-pakketje stuurt zodat ik zonder een pc vanaf beneden alvast m'n pc aan kan doen zodra ik thuis kom, zodat ie is opgestart als ik er even later achter ga zitten?
Als je zoiets moet je eens op www.conrad.nl kijken, daar hebben ze wel simpele afstandsbedieningen, infrarood of fm, die kan je wel gebruiken om je pc aan te zetten.
The cyclographing developer
ik zag pas iemand die had een buzzer op zn WOR aansluiting aangesloten, en hoefde dus alleen maar te bellen om zn pc aan te zetten!
Je kan wel je voeding/ powerknop op een bewegingssensor of zoiets aansluiten.
Ik heb hier in de garage een lamp hangen die automatisch aan gaat als je binnen komt. Werkt perfect, met een fiets/scooter in de hand het licht aandoen zonder maar een knop aan te raken
Ik heb hier in de garage een lamp hangen die automatisch aan gaat als je binnen komt. Werkt perfect, met een fiets/scooter in de hand het licht aandoen zonder maar een knop aan te raken
\_Specs_/
mijn pc is gewoon in 25 sec opgestart!
is veel makkelijker
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Pagina: 1