[Asus A7V 333]Geen beeld bij booten

Pagina: 1
Acties:

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag het mobo Asus A7V 333 gekocht en een AMD Athlon XP 2100+ processor gekocht met Samsung PC2700 DDR geheugen van 2 * 256 MB. Ook zit er een Asus Geforce 3 (V2800 Deluxe) in.
Ik ga hem dus thuis mooi in elkaar zetten en bij het booten van het systeem krijg ik geen beeld. Ik heb alles nagetrokken, alles een paar keer eruit en erin gezet maar nog steeds geen beeld. Ook BIOS is gecleared en alle jumper instellingen nog eens nagegeken of aangepast.
Ik hoor een stem uit de systeemspeaker wat ongeveer zegt "Change ... to default back" maar wat dus op die ... staat is onduidelijk (ik kan er iets uithalen dat het woord op voltage lijkt, maar die instellingen staan al op default).

Ik kan er dus echt niet uitkomen wat dit probleem zou zijn.
(De search heb ik al gebruikt, geen resultaten gevonden.)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

je bios heb je al gereset dus aan die instellingen kan het niet liggen! mischien een probleempje tussen videokaart en mobo?! probeer eens een andere videokaart? :? :? :?

wisdom is rarely common

Verwijderd

probeer alle onderdelen te vervangen kijk je wat kapot is en breng je dat terug

• swipe
  • Niet online
Nou, de videokaart is in orde. Hij werkt gewoon op mijn oude mobo.

Ik heb nog eens goed naar die stem geluistert, en ik kan er iets uithalen van "Put your CMOS default back".
Daarna in mobo boekje gekeken bij error message's, maar die error message staat er niet bij :? Ook niet iets wat erop lijkt.

Verwijderd

Haal één DIMM eruit en boot. Als dat niet lukt verwissel de dimms en start opnieuw.

Verwijderd

FSB to hoog -> AGP te hoog ?

Probeer in iedergeval eens te booten zonder video-kaart.
Je hoord wel 3 piepjes dan, maar hij moet dan wel gewoon kunnen booten van flop.

• swipe
  • Niet online
bedankt voor de replies maar beide opties werken niet

ook hoor ik geen piepjes zoals jullie zeggen (ligt overigens niet aan de videokaart want die werkt perfect in mijn 2e systeem)

wat ik dus wel hoor is een vrouwenstem uit de chassis speaker die zegt iets zoals "change cmos back default"
maar er is geen jumper of iets dergelijks om dat te doen

ook bios reset werkt niet en alle kabels heb ik na getrokken.

Ik hoop echt dat iemand me er mee kan helpen hoewel ik (zover ik gezien heb) de eerste ben met dit probleem

alvast bedankt
Pagina: 1