Toon posts:

[DVD] Digitaal geluid niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een DVDspeler ingebouwd, maar nu hoor ik geen geluid.
Werkt dit alleen als je zo'n audiokabeltje gebruikt?

Verwijderd

Grote kans van wel ja. Geef eens wat meer info. Luister je een AudioCD? Hoe luister je em? Welke speler? Krijg je wel geluid op een koptelefoon aan de speler zelf?

Verwijderd

het audio kabeltje is alleen nodig als je een audio cd direct wildt afspelen, zo ver ik weet.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Op woensdag 29 mei 2002 21:48 schreef dexter_forum het volgende:
het audio kabeltje is alleen nodig als je een audio cd direct wildt afspelen, zo ver ik weet.
idd!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is een beetje opgelost, ik moest gewoon een nieuwere versie van PowerDVD kopen. >:)
Maar met MediaPlayer heb ik nog steeds geen geluid met DVD's. :?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als je een nieuwere versie van Media Player gebruikt, dan wordt standaard het 't een en 't ander afgezet (gemute). Ergens in de opties van Media Player zit de keuze analoog-digitaal. Misschien helpt dit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer alles al geprobeerd, maar helaas nog steeds geen geluid in Mediaplayer, en het schijnt wel mogelijk te zijn zonder kabeltjes (analoog/digitaal).

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Dat had ik ook, maar met Media Player 7.1 (kan er een paar tienden naasst zitten), en hoger natuurlijk. Gaat het digitaal, dus dan heb je het niet meer nodig. Dat is mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon XP, dus met Mediaplayer 8.
Als ik met MovieJack een DVD'tje wil rippen dan zit er dus ook geen geluid bij, maar ik snap niet dat PowerDVD het wel prima doet.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Topictitel edit + OM => AV

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Je kan in Device Manager onder de eigenschappen van een CDrom speler aanvinken of je Digital CD Audio wil ipv analoog. Probeer dat 's.

Verwijderd

Topicstarter
Met een audio-cd werkt het wel, maar dus niet met een DVD.
Maar ik ben er wel achter dat als ik alle schuiven vol open zet dat ik ergens in de verte een beetje geluid hoor.
Waarschijnlijk zal het wel kloppen dat het niet werkt, omdat de audiosporen van een DVD heel anders opgebouwd zijn als bij een audio-cd.
Misschien dat iemand het even kan proberen door alle audio-kabeltjes los te trekken, en dan kijken of het geluid het nog steeds doet.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Zoek aub even wat, dit is namelijk nogal basic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.