ping: pc --> winXP = time-out :s

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
IK heb een goed draaiend netwerk hiero, alles werkt, ik zie iedereen in netwerkomgeving, ik kan doen waar ik zin in heb enzovoorts.

Alle pc's kunnen elkaar pingen (2x win98se, winNT, win95). maar zodra een van de pc's de WINXP machine willen pingen krijg je een time-out |:(

Nu heb ik geen firewall's meer draaien, zelfs de internet is uit... en nog kan ik winXP niet pingen. wie ooh wie weet ergens een vinkje die ik moet aanzetten? :?

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 21:35 schreef Icey het volgende:
IK heb een goed draaiend netwerk hiero, alles werkt, ik zie iedereen in netwerkomgeving, ik kan doen waar ik zin in heb enzovoorts.

Alle pc's kunnen elkaar pingen (2x win98se, winNT, win95). maar zodra een van de pc's de WINXP machine willen pingen krijg je een time-out |:(

Nu heb ik geen firewall's meer draaien, zelfs de internet is uit... en nog kan ik winXP niet pingen. wie ooh wie weet ergens een vinkje die ik moet aanzetten? :?
Kan je de XP machine wel vanuit Netwerkomgeving benaderen? Of helemaal niet? Geef es wat meer info, ook over de netwerkstructuur..

• Icey
Op woensdag 29 mei 2002 21:40 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Kan je de XP machine wel vanuit Netwerkomgeving benaderen? Of helemaal niet? Geef es wat meer info, ook over de netwerkstructuur..
Ik heb gezegt (zie mijn post) dat ze wel Xp allemaal kunnen zien.

me netwer situatie is zo: switch in het midden... alle pc's erop aangesloten :).

ze kunnen elkaar dus WEL zien in netwerkomgeving, maar niemand kan de XP bak pingen, daardoor is het spelen van games/winproxy instellen ommogelijk.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Laat de TCP/IP instellingen eens zien van een goed werkende pc en van de WinXP bak..

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Icey
hier komen mij instellingen:

winxp bak:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kapteijn/got1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kapteijn/got2.JPG

De andere computers hebben tcp-ip geinstalleerd, ipx/spx ennetbios, iedereen heeft handmatig een ip gekregen (192.168.0.x) en subnet 255.255.255.0 verder werkt alles wel in netwerkomgeving.

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Zet alle protocollen eens uit, behalve tcp/ip.
En kijk dan of de andere pc's hem nog zien.

Als ze hem nog zien, dan gaat dat in ieder geval via tcp/ip.
En dan is er toch nog iets actief van een firewall o.i.d.

Is de pc dan niet meer zichtbaar, dan klopt er iets niet met de instellingen o.i.d.

• Icey
Als ik alle protocollen behalve tcp/ip uitzet werkt me netwerk nietmeer, vooral win98 en 95 lopen dan te kloten.

• PtrO
  • Laatst online: 17-08 20:02
Ergo/kortom je netwerk omgeving is zichtbaar en wordt gebruik met hulp NW/IPX en dus niet TCP/IP.

Ik neem aan dat je met je XP bak de Win9x machines ook niet kan pingen. Probeer dit voor de zekerheid.

Controleer of de IP stack op XP niet kapot is door op je XP bak een PING 127.0.0.1 en 192.168.0.1 uit te voeren. Stuur ook 's de output van IPCONFIG /ALL op.

Kijk ook 's in de XP eventvwr , tabblad System, om te zien of er iets mis is gegaan met binding van netwerk protocollen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat de oplossing vrij eenvoudig is: Windows XP heeft een ingebakken firewall, en tien tegen één is die door de networking wizard of jouzelf aangezet.

De meeste firewalls hebben een optie om ICMP packets (dat is waar je mee pingt) te droppen, dus niet blokken, maar gewoon laten vallen zonder er dus iets mee te doen.

Daarmee ontken je namelijk voor de buitenwereld het bestaan van de computer en dat is natuurlijk ideaal waar het internet betreft.

Voor je thuisnetwerkje is dit het gevolg ;)

• Icey
Op zaterdag 01 juni 2002 01:01 schreef Negotiator het volgende:
Ik denk dat de oplossing vrij eenvoudig is: Windows XP heeft een ingebakken firewall, en tien tegen één is die door de networking wizard of jouzelf aangezet.

De meeste firewalls hebben een optie om ICMP packets (dat is waar je mee pingt) te droppen, dus niet blokken, maar gewoon laten vallen zonder er dus iets mee te doen.

Daarmee ontken je namelijk voor de buitenwereld het bestaan van de computer en dat is natuurlijk ideaal waar het internet betreft.

Voor je thuisnetwerkje is dit het gevolg ;)
dus de firewall die bij me netwerkverbinding staat moet ik uitzetten, that's it... >:)

gruwelijk simpel.. ff uitproberene zomenteen :D

• Icey
Ik kan vanaf mijn WIn xp bak ook andere pc's niet pingen, andere epc's ook winxp niet.

maar de rest van de pc's (dus geen XP) kunnen wel elkaar pingen.

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Server
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-02-44-2D-6E-9A
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

• PtrO
  • Laatst online: 17-08 20:02
Vreemd probleem. Da's zeker. De informatie die je geeft lijk me tot zover in orde. Het enige dat ik vind afwijken van het normale is dat IP-routing op je XP bak aanstaat. Maar dat zou in principe niet mogen uitmaken.

Als je een modem hebt, probeer 's met je XP een dial-up te doen naar een provider. Koppel voor de zekerheid je hub even af. We kunnen dan zien of IP kan routen en het Inet op kan komen. Hiermee weten we dan of TCP/IP op de XP ja/nee in orde is.

Als eerder gezegd, probeer toch maar 's om die NWLINk spulleboel eruit te gooien en alleen TCP/IP aan te zetten. Ja ik weet dat je dan geen share(s) kan zien etc. maar je kan dan wel FF (tijdelijk) proberen een PING uit te voeren naar één van je Win9x systemen.

Gekke vraag, maar je weet maar nooit, die HUB van is toch wel een echte ordinaire platte Ethernet-hub en bevat toch niet netwerk filter oid ?

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Icey
Op zaterdag 01 juni 2002 21:15 schreef PtrO het volgende:

Gekke vraag, maar je weet maar nooit, die HUB van is toch wel een echte ordinaire platte Ethernet-hub en bevat toch niet netwerk filter oid ?
het is geen hub, maar een switch... gewoon een dood ordinare simpele switch. :7
Pagina: 1