Toon posts:

Eén muis, twéé 'precisies'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet medetweakers,

het is een jaar geleden dat ik voor het laatst heb
gepost met een vraag. De rest van de tijd heb ik
gretig gebruik gemaakt van de search-knop. Maar
nu heb ik zo'n maf probleem dat ik nergens wat vind.

Ik heb twee dezelfde Logitech Wheel muizen, op twee
systemen.

Systeem 1: Athlon 500 >256 SDRAM Geforce2 MX 400
met Windows Xp hier is de muis onnauwkeurig bij alles,
ook spellen (en dat is het lastigst): als ik de muis
minimaal beweeg, gebeurt er niks, hij lijkt mijn beweging
niet te 'registreren' of hij slaat mijn beweging over.
Het lijkt wel of de muis hier erg grof is.

Systeem 2: Celeron 433 416 SDRAM Geforce 256 Deluxe
Hier loopt de muis extreem precies: je geeft 'm een
tikje en je krijgt een tikje op je monitor,
what you give is what you get :)

Welaan, wat nu?
Het Athlonsysteem is van mij en mijn kleinere broertje
verslaat me nu voortdurend en als ik aan kom zetten met
mijn muisprobleem schaart hij dat onder de categorie
'laffe smoezen'. |:(

Dank U.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
hmmm ik zal het ff opzoeken voor je als ik het kan vinden

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:57
Kijk eens naar je sensitivity, ik verwacht dat die op het Athlon systeem een stuk lager ligt.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de sensitivity daar ligt het niet aan, dat heb ik al proberen uit te leggen: de muis op de Athlon is 'grover'...
Als ik de sensitivity heel hoog zet, dan gebeurt het volgende: de eerste milimeter beweging slaat hij over, de tweede milimeter 'pakt' hij, met alle gevolgen van dien...

Wat reageren jullie trouwens razendsnel zeg... :+

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
mjah een bekend probleem bij logitechmuizen :)
als je dat hebt, moet je of juist de logitech mouseware installeren of juist verwijderen, 1 van de 2 :)

btw, lees ook ff de [url http://gathering.tweakers.net/forum/faq]faq[/url], staan wel wat nuttige dingen in over het beleid qua posten van berichten enzo :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:57
Ik weet niet of het een optical of een ball muis is, dat is namelijk niet echt duidelijk uit je post op te maken, maar als het een ball muis is, maak hem dan even schoon van binnen. Het kan namelijk heel goed dat daar een grote hoeveelheid stof vast zit geplakt, en vergelijk de ondergrond eens met elkaar.

Soms zijn we wel snel hoor :P

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Eigenlijk heb ik daar niet eens aan gedacht. Ik ga het even naar beneden laden bij Logitech. U hoort nog van mijn bevindingen...

Aanvulling op de meneer hier boven mij:
nee, het stof-issue doet hier niet aan mee, ik heb
de muis namelijk direct uit de verpakking *D

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op woensdag 29 mei 2002 21:41 schreef pollie33 het volgende:
Aha! Eigenlijk heb ik daar niet eens aan gedacht. Ik ga het even naar beneden laden bij Logitech. U hoort nog van mijn bevindingen...
Van mij mag je iets informeler :) niet dat ik het niet aprecieer ofzo maar dat leest wat makkelijker :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 13:38
Op woensdag 29 mei 2002 21:43 schreef zmn het volgende:

[..]

Van mij mag je iets informeler :) niet dat ik het niet aprecieer ofzo maar dat leest wat makkelijker :)
Dah maggie zelf toch weten, man lul ;) .

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Informeler? Puh, ik verlaag mij niet tot een taalniveau waar 'als' en 'dan' onderling inwisselbaar zijn 8-)

De download is nu aan de gang, trouwens...

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

misschien als je broertje er niet is
en het is de zelfde muis ff omruilen >:)

of gewoon ff kijken met je broertjes muis of je dat probleem nog steets heb.. zo kan je dus weten of het aan de muis is of aan de computer de probleem

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Topicstarter
Hé, Bass, meesterlijk plan... misschien 'vergeet' ik dan wel om de muizen terug om te wisselen na de 'testperiode'... >:) >:)

Okey, ik ga alles testen wat jullie hebben voorgesteld,
bedankt!

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
dit is toch gewoon de muislag onder XP ?
search eens naar "xp muislag"
wat staat er op je 2e pc ?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder 'xp muislag' gezocht en ja hoor: veel over gepraat. Maar het is niet het probleem dat ik heb. Ik heb dus wel XP op mijn Athlonsysteem staan, maar ik heb geen last van acceleratie ofzo. M'n muis is gewoon onnauwkeurig. Wat vreemd is: onder QuakeII (zelfde comp) en op de desktop van XP is de muis superprecies, zoals het hoort. Maar in CS is het bagger...

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Op woensdag 29 mei 2002 23:03 schreef pollie33 het volgende:
Ik heb onder 'xp muislag' gezocht en ja hoor: veel over gepraat. Maar het is niet het probleem dat ik heb. Ik heb dus wel XP op mijn Athlonsysteem staan, maar ik heb geen last van acceleratie ofzo. M'n muis is gewoon onnauwkeurig. Wat vreemd is: onder QuakeII (zelfde comp) en op de desktop van XP is de muis superprecies, zoals het hoort. Maar in CS is het bagger...
Alleen in CS? Dan ligt het denk ik eerder aan CS dan aan WinXP of je Hardware... Misschien dat de nieuwe patch die binnenkort uitkomt je probleem oplost...

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ahhh CS
ik heb zo iets ook gehoord toen ik TFC speelde
er zit een hardware matige functie in CS voor de muis die moet je uitzetten

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Flikker voor t gamen EM_EXEC er eens uit met ctrl-del , dat is een logitech proggie dat ook de muiswiel overneemd, tijdens t gamen doet die t dus ook niet, tenzij je dit proggie killed.

Nothing to see here

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 08:21

Ryceck

Constants and Variables

Op donderdag 30 mei 2002 10:16 schreef its_me het volgende:
Flikker voor t gamen EM_EXEC er eens uit met ctrl-del , dat is een logitech proggie dat ook de muiswiel overneemd, tijdens t gamen doet die t dus ook niet, tenzij je dit proggie killed.
offtopic:
Bug found.... niet mee eens dus :+.

ZOnder EM_EXEC te killen kan het wel (muiswieltje dan ), gewoon ff de Patch downen van Logitech, Gamewhl.exe ofzow, die edit je registry waardoor je mousewheel egwono weer werkt in games. bekend probleem dus bij logitech :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-noforcemparms -noforcemaccel

zet dat eens achter je cs-snelkoppeling

Verwijderd

Welk OS heb je op beide systemen zitten?
Want in WindowsXP zitten waarschijnlijk nieuwere muis drivers dan in WinME of Win98se.

Verder hebben jullie beide dezelfde monitorgrootte? Want het kan ook zo zijn dat op een 14 inch monitor de afwijkingen er ook wel zijn, maar je die niet ziet. En op een 19inch monitor weer veel beter te zien zijn....

Just a thought

edit:
Hmm niet zo goed gelezen. Als andere spellen het dus wel precies doen, ligt het idd aan CS

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Je hebt speed (sensitivity) en bij MS muizen heb ik ook nog acceleration.

Een combinatie van die twee elimineert dit probleeem voor mij wat ik ook heb bij een verse installatie. Ik merk het dan vooral in grafische pakketten waar ik niet meer op de pixel nauwkeurig iets kan selecteren omdat ie per 2 pixels beweegt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pcvandam/files/muiz.gif

• -Billy-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 16:14

-Billy-

Oant Moan!

Ik heb ook Gf2 mx 400, had ik ook altijd mouselag mee, maar heb wat drivers gedownload, nu doet die het wel lekker hoor.

gewoon de nieuwste drivers van Nvidea

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb vanalles geprobeerd van wat jullie hierboven hebben beschreven. Nu werkt het redelijk/goed. Nog steeds geen pixelnauwkeurigheid, maar al een stuk beter dan eerst.
Pagina: 1