[CM] Spuiten kast, Soort kleuren Fade maken

Pagina: 1
Acties:

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn eerste CM en ben een beetje aan het spuiten

Nu is mijn ideeik wil de kleuren een soort fade geven.
De kast wordt zwart met 2 blauwe strepen nu d8 ik als ik de strepen erop heb en ik plak een rand van 1 a 2 cm af
Dus blauwe helemaal afgeplakt en van het zwarte een rand open en ik ga er met blauwe spuitbus 1 keer overheen dus een nevel op de zwarte rand zou dit een soort fade effect geven?

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/bjnaaktgeboren/case.jpg
zo was hij een paar uur terug nu is de blauwe rand al 3 keer gespoten (ff voor het idee) :D

//PLaatje op andere host gezet chello upload sux ://

//me digi video camera heeft die lelijke lijst erom heen gefixed.. >:(

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

try it out ;)

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 21:30 schreef badpinguin het volgende:
try it out ;)
beetje jammer als ik dan me kast opnieuw kan schuren :D

• C@SP
  • Laatst online: 10-12 20:30

C@SP

Biertje ??

Ik denk niet dat het zo zal werken...

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 21:39 schreef C@SP het volgende:
Ik denk niet dat het zo zal werken...
please een ander id dan? of waarom het niet kan werken

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12 14:08

nnk

Spreek uit: en en kaa

leuk idee hoor neverseen :)
(ben nnk/suicidium btw, m8 van jb enzo)
maar
tjah 't is uitproberen he :)

Verwijderd

ik zou zeggen: probeer het, ziet er wel leip uit as je het mij vraagt :), gewoon proberen!!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 21:23 schreef NeverSeen het volgende:
Ik ben bezig met mijn eerste CM en ben een beetje aan het spuiten

Nu is mijn ideeik wil de kleuren een soort fade geven.
De kast wordt zwart met 2 blauwe strepen nu d8 ik als ik de strepen erop heb en ik plak een rand van 1 a 2 cm af
Dus blauwe helemaal afgeplakt en van het zwarte een rand open en ik ga er met blauwe spuitbus 1 keer overheen dus een nevel op de zwarte rand zou dit een soort fade effect geven?

[afbeelding]
zo was hij een paar uur terug nu is de blauwe rand al 3 keer gespoten (ff voor het idee) :D
Als ik het goed begrijp wil je een zwarte kast met 2 blauwe strepen en zeg maar naast die strepen een soort nevel (dus geen strakke strepen)?????????

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 21:43 schreef Jeroentussie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp wil je een zwarte kast met 2 blauwe strepen en zeg maar naast die strepen een soort nevel (dus geen strakke strepen)?????????
precies

• C@SP

C@SP

Biertje ??

ik zou proberen om eerst de strepen er goed op te zetten en daarna uit de losse hand zonder af te plakken heel dun ernaast spuiten

Verwijderd

denk niet dat t gaat werken. blauw komt niet over zwart heen. wat je kan doen is m heel ruim blauw spuiten en dan de rand naar het zwart heel dun met wat zwart over gaan, maar word egt heel lastig.
sterkte ermee.
ik vind t overigens wel een wijs idee

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 21:44 schreef C@SP het volgende:
ik zou proberen om eerst de strepen er goed op te zetten en daarna uit de losse hand zonder af te plakken heel dun ernaast spuiten
mijn spuitkunsten kenende wordt dat een rotzooi en dat wil ik niet :D

Verwijderd

Ik denk dat je 1 rand moet afplakken, en dan schuin spuiten, zodat je de nevel aan de kant van de spuitbus ten opzichte van de rand krijgt... En ja, het is dan een kwestie van goed psuiten, en tactisch plakken. meer is er niet over te zeggen.

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Bel anders morgen ff een profi airbrusher op en vraag hoe zij het doen >:)

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 21:45 schreef Harem het volgende:
denk niet dat t gaat werken. blauw komt niet over zwart heen. wat je kan doen is m heel ruim blauw spuiten en dan de rand naar het zwart heel dun met wat zwart over gaan, maar word egt heel lastig.
sterkte ermee.
ik vind t overigens wel een wijs idee
het hoeft er niet overheen he het is juist het idee dat je half zwart half blauwig heb en dat moet volgens mij niet echt van de kleuren afhangen je krijg wel blauwe verf op het zwart goed zichtbaar alleen als je het egaal wil spuiten krijg je het nooit helemaal lekker (denk ik :D )

Verwijderd

1. schoppen na 7 minuten is wel erg vlug, geef iedereen rustig de tijd..
2. je moet het gewoon even proberen, als het niet lukt schuur je het er weer af, niks aan de hand...

Verwijderd

Ik denk dat je het beste eerst die strakke strepen erop kunt maken, die laten drogen, daarna tape over die strakke strepen en daarna voorzichtig half op de tape, half op de kast kunt spuiten. zo krijg je toch wel een beetje het gewenste resultaat of niet?

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 21:52 schreef Jeroentussie het volgende:
Ik denk dat je het beste eerst die strakke strepen erop kunt maken, die laten drogen, daarna tape over die strakke strepen en daarna voorzichtig half op de tape, half op de kast kunt spuiten. zo krijg je toch wel een beetje het gewenste resultaat of niet?
jah lijkt me ook maar ik denk dat ik dan toch ook op het zwarte afplak om te zorgen dat het niet tever nevelt

Verwijderd

maar dan moet je niet dichtbij afplakken anders heb je kans dat er als nog op bepaalde plekjes strakke lijnen ontstaan
<edit> nou ik ga der weer vandoor zie morgen het resultaat wel</edit>

Verwijderd

spuit je kast eerst helemaal zwart als je dat nog niet hebt
daar na spuit je met blauw die 2 strepen erop zo wil het wel heb ik al is eerder zoiets gedaan...
werkt goed hoor

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-12 15:58
Kun je niet iets vogelen met van dat muggengaas? Dat je daar doorheen spuit? Kep het nog nooit geprobeerd.. maar dat moet toch zeker wel een deel van de verf tegenhouden...

Misschien dat dat fade-effect dan makkelijker is ipv toch rechtstreeks met die spuitbus er op?

• NeverSeen

NeverSeen

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 22:18 schreef Robert_Pape het volgende:
Kun je niet iets vogelen met van dat muggengaas? Dat je daar doorheen spuit? Kep het nog nooit geprobeerd.. maar dat moet toch zeker wel een deel van de verf tegenhouden...

Misschien dat dat fade-effect dan makkelijker is ipv toch rechtstreeks met die spuitbus er op?
goed ide we gaan er eens goed overnadenke

Verwijderd

het lijkt me het handigst om eerst de lichste kleur (blauw dus) er op te spuiten. dan de 2 strepen en de stukken waar je de nevel wilt afplakken. dan alles wat niet afgeplakt is zwart spuiten. alles wat afgeplakt is er af behalve die van de strepen en dan het moeilijkste: de spuitbus op een grote afstand(niet te natuurlijk) houden n dan langs de zwarte rand spuiten tot dat even zwart is als de rest.

dit is niet erg makkelijk om goed voor elkaar te krijgen en een vaste handis ook wel makkelijk :)

nn oefen eerst ff ergens op zodat je weet op welke afstand je de spuitbus een beetje moet houden, das wel fijn om te weten. o nn als je ergens een airbrush n een compressor kan lenen gebruik die dan :D

Verwijderd

als je nu het plakband voor de helft er af haalt en dan er lichtjes met blauw over heen gaat , moet het volgens mij lukken
Pagina: 1