Computer wil staands niet aan maar wel liggend?

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb eindelijk mijn computer weer aan de praat gekregen aleen nou heb ik een raar probleem. Als ik hem overeind zet dan wil hij niet aan en als hij al aan staat valt hij gewoon weg. Maar liggen doet hij het wel. Er zit niks los daar heb ik al naar gekeken. Ik heb nou gewoon mijn beeldscherm boven op mijn kast gezet maar ik wil hem graag weer staan hebben. Hoe kan ik dit oplossen.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:02

Killjoy

Klingon lawn products

Ik denk toch dat er een stekker ergens niet goed zit. Heb je ook de 220 voltsstekker goed aangedrukt. Die stekker past niet bij iedere voeding even geweldig; soms zitten ze wat los.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Dat moet iets met onderdelen of stekkers zijn... Tenzij de zwaartekracht harder op iets drukt als hij rechtop staat... Maar dat maak je mij niet wijs. :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Misschien heb je een intel cpu en in de bios ingesteld dat de comp uit moet gaan bij een cpu temp van (ik noem maar wat op) 80 graden. Als de kast op z'n zij ligt zou de cooler wel genoeg contact maken met de cpu en als de kast rechtop staat niet meer.
(vage redenering, maar niks vager dan je probleem :) )

• Mpdrichel
Als dat gebeurd blijft mijn computer nog wel gewoon draaien maar hij reageert niet meer het beeld doet het niet meer en het aan lampje is uit. Maar het laadlampje brand dan wel. En het betreft hier een AMD Athlon XP 1800+ op een ECS K7VTA3 Rev 2 moederbord.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat een luiwammes :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mpdrichel
Op woensdag 29 mei 2002 21:42 schreef Exirion het volgende:
Wat een luiwammes :{
Dat dacht ik ook al }:O

• stoni
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

heb je wel gecontroleerd of je kaarten er allemaal goed in zitten

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Dit heb ik ook een keer gehad, de processor zat toen niet goed vast. Zodra je em kantelde ging de processor scheef hangen en deed de compu et neit meer.

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00
Dit probleem heb ik gisteren ook gehad... ik had een computer (p150) op schoot liggen (ik was hem in :z aan het wiegen :) ) Als ik mezelf dan iets draaide, viel de computer iedere keer uit... Wat bleek... iedere keer al ik me draaide tordeerde de kast en maakte het mobo contact met de ijzeren kast--> resultaat een kortsluiting en een uitvallende computer. Therapie: een dubbelgevouwen A4'tje onder het mobo geschover en gaan met die banaan!!!

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Op woensdag 29 mei 2002 22:32 schreef sjoerdb het volgende:
Dit heb ik ook een keer gehad, de processor zat toen niet goed vast. Zodra je em kantelde ging de processor scheef hangen en deed de compu et neit meer.
Ja sjek dat eens... hij hoeft maar een heel klein stukje los te kunnen komen en hij doet het nie meer!

• Mpdrichel
De cooler zit zo stevig op de processor. Daar krijg ik geeneens beweging in.

Verwijderd

Het kan ook voorkomen dat je door eindeloos prutsen in je computer (ik weet niet hoe dat bij jou zit :)) door het buigen telkens een draadbreukje ergens op het mobo hebt veroorzaakt. Ik heb pas nog een PC aan de gang geslingerd door het mobo er gebogen in te monteren (linksonder zit aan een iets langer 'busje') :)

• xer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 22:03

xer

Heb het zelfde probleem gehad, bleek dat de cpu-fan door zijn lagers was. Liggend liep de fan gewoon, en bleef meestal dan lopen als de case rechtop gezet werd.
Echter zette ik hem aan rechtop, bleef het stilstaan.
De interne temp-beveiliging van de cpu, schakelde deze uit.
Nadat ik de fan had vervangen, was het probleem weg>:)
Pagina: 1