Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
harddrake is voor je hardware goed in te stellen. hier staat meer.Op woensdag 29 mei 2002 21:14 schreef spaceboy het volgende:
Hallo,
Als echte Linux-noob zit ik 's wat rond te klooien met de configuration enzo. Er zit ook een hardware detection in KDE, en nu zit ik met Gnome bij "Harddrake", is dat ook zoiets? Als ik hier op klik krijg ik een fullscreen text-mode scherm. Hoort dat? En dan? Ik kom er alleen uit met Ctrl-Alt-Del, en dat zal vast niet de bedoeling zijn. Wat moet je met Harddrake?
En dan nog 's een vraagje, hoe kan ik de frequentie van m'n monitor instellen? Ik wil graag op 85hz, maar hoe?
Thnx.
http://www.linux-mandrake.com/harddrake/
en die frequentie moet je in je x86config instellen.
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
thnx! maar die frequentie, sorry, maar x86config? Zit die ook bij Mandrake 8.2? Vanaf console doet 'ie 't niet. Ik kan wel via Control Panel m'n monitor instellen, maar niet een refreshrate.Op woensdag 29 mei 2002 21:17 schreef bultoog het volgende:
[..]
harddrake is voor je hardware goed in te stellen. hier staat meer.
http://www.linux-mandrake.com/harddrake/
en die frequentie moet je in je x86config instellen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
ik gebruik zelf geen mandrake maar zoek eens rond naar xfree86 3 of 4. daar kan je alles instellen.Op woensdag 29 mei 2002 21:23 schreef spaceboy het volgende:
[..]
thnx! maar die frequentie, sorry, maar x86config? Zit die ook bij Mandrake 8.2? Vanaf console doet 'ie 't niet. Ik kan wel via Control Panel m'n monitor instellen, maar niet een refreshrate.
uhm ja die zit er bij anders kan je niet geen desktop zooi draaien.
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Verwijderd
Voor zover ik weet kun je de refreshrate alleen met de hand instellen in /etc/X11/XF86Config-4
Back hem eerst op voordat je wat verandert.
Als je zoekt op dit forum op refreshrate dan zal er vast wel wat te vinden zijn.
En bij harddrake krijg je een full-screen text scherm?
Is dat niet de console, en dat X crasht door harddrake?
Back hem eerst op voordat je wat verandert.
Als je zoekt op dit forum op refreshrate dan zal er vast wel wat te vinden zijn.
En bij harddrake krijg je een full-screen text scherm?
Is dat niet de console, en dat X crasht door harddrake?
*schopperdeschop* Ik heb dit probleem dus ook. Klik op mandrake -> trug naar 640 en daar is de fullscreen "sonsole" waar je niks meer mee kan crtl alt del is de enige uitweg 
Er moet toch iemand zijn die hier een oplossing voor heeft?
n/m : druk op ctrl + alt + f4 om manddrake te zien
Verwijderd
Ehm, wat is je probleem precies?-Tibo- schreef op 14 augustus 2002 @ 22:19:
*schopperdeschop* Ik heb dit probleem dus ook. Klik op mandrake -> trug naar 640 en daar is de fullscreen "sonsole" waar je niks meer mee kan crtl alt del is de enige uitweg
Wat doe je, wat wil je dat er gebeurt, en wat gebeurt er wel of niet? Het is mij niet helemaal duidelijk.
Het topic ging over de refreshrate van de monitor. Dat is waar jouw probleem ook zit, of niet? het klinkt als niet, maar wat je probleem dan wel is.....
Als je terechtkomt op de console dan is X waarschijnlijk gecrasht (driverprobleem meestal). Ctrl-Alt-Del is dan heus niet nodig, je logt gewoon in als root en start kdm of gdm, dan krijg je weer een grafische login.
Pagina: 1