[MAC] TV-kaart uit bv 5400 in G3/4

Pagina: 1
Acties:

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Topicstarter
Ik post em hier maar:

Ik kijk nog wel es op tweedehands mac sites en daar kom ik veelvuldig Mac's tegen met TV-kaarten. Nu kan ik wel specs vinden maar niet hoe de binnenkant in elkaar zit. Is zo een TV-kaart een pci kaart die ik gewoon in een G3 of G4 kan hangen? En gaat dat goed met OS X?

Misschien kan iemand een foto plaatsen van zo een kaart? Ik zit er namelijk aan te denken om zo een oud beessie te kopen voor weinig en dan die TV-kaart eruit te halen.

Mzzl

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 21:12 schreef TimmeStein het volgende:
Ik post em hier maar:

Ik kijk nog wel es op tweedehands mac sites en daar kom ik veelvuldig Mac's tegen met TV-kaarten. Nu kan ik wel specs vinden maar niet hoe de binnenkant in elkaar zit. Is zo een TV-kaart een pci kaart die ik gewoon in een G3 of G4 kan hangen? En gaat dat goed met OS X?

Misschien kan iemand een foto plaatsen van zo een kaart? Ik zit er namelijk aan te denken om zo een oud beessie te kopen voor weinig en dan die TV-kaart eruit te halen.

Mzzl
nee kan niet. forget about it. ik heb genoeg macs uit mekaar gehaald, om te weten dat Apple daar apparte stekkertjes etc. voor had, en die duidelijk NIET in de nieuwe G4s zitten. jammer, maar t kan dus niet

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Topicstarter
Ok duidelijk, hier heb ik wat aan :)

Alleen jammer dat het niet kan :(

Tot welke systeem, waar je zo een TV-kaart in kan zetten, zou het eventueel wel kunnen? Tot een 9600??

Thanx

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

geen enkele, ik weet vrijwel zeker dat die kaart niet in een niet-5x00 serie past.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

De apple TV-kaart is er uitsluitend voor de performa-reeks geweest, voor de 5xxx en de 6xxx series. OP de 63xx series zit zelfs een ontvanger vor de afstandsbediening.

Het is een specifieke PDS-slot kaart. Maar van die PDS-sloten zijn weer verschillende versies, in bijvoorbeeld een 630 zit ook zo'n PDS-slot (en zelfs in een antieke SE/30 zit er een) maar de specificaties van het slot zijn steeds geupgrade.

Ik denk dat de snelste Apple waar dat ding inpast een 6400 is. Maar dan kun je misschien beter meteen een 6400 met een tv-kaart kopen.

Dat is trouwens een heel mooi stabiel machientje, met een fantastisch geluid, omdat de systeemkast gebruikt wordt als subwoofer (!). Ik heb er een tijd met bijzonder veel plezier mee gewerkt. Ik denk dat juist de 6400 (towermodel) de vervolmaking is geweest van de performa-lijn.

Veel succes ermee.

[off-topic]
Weet iemand trouwens door welk model de 6400 is afgelost? Was dat toen al de Imac?
[/off-topic]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 30 mei 2002 18:28 schreef tecks het volgende:
[off-topic]
Weet iemand trouwens door welk model de 6400 is afgelost? Was dat toen al de Imac?
[/off-topic]
dat kun je met dit programmaatje snel uitvinden, mactracker, details van alle geproduceerde macs:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=10026&db=mac voor classic en http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=10816 voor OSX

antwoord zou moeten zijn:
er was nog in october'96 nog een 6410/6420 update, maar verder is het de laatste tot de biondi iMac (uit mactracker)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
of kijk gewoon op www.everymac.com :P

kleurbleur.nl

Pagina: 1