Toon posts:

Advies over upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een advies nodig en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik wil m’n huidige systeem upgraden. Ik wel nog een groot aantal dingen van m’n oude systeem overnemen. Mijn huidige systeem:
ASUS TX97-E
P233 MMX
64 Mb RAM
14,4 Gb HDD IBM 7200 rpm
40x CD-ROM speler
Creative Encore 6x (6x DVD + DXR3)
Creative 1024 kit (SB 1024 + FPS1000)
Ati 3d Charger 4 Mb
Creative Voodoo2

Ik dacht zelf aan een volgende upgrade
A-Open HX-45 kast
ASUS CU-SL2
128 MB – 133
P3 733 – 133
ASUS V-7100 32 Mb (Geforce2 MX)
..en dan gewoon weer aanvullen met m’n huidige HDD, CD en DVD en soundkaart

Ik gebruik het systeem op dit moment veel voor school, maar games moeten er ook goed op kunnen draaien. Wat ik eigenlijk wil weten is of dit zo een goede combinatie is of dat bijvoorbeeld een P3 600 ook al voldoende is…misschien geen Geforce2 MX, maar wat anders. Het gaat me niet echt om superprestaties, maar spellen moeten er goed uitzien en vlot lopen. Ik moet wel zeggen dat het in ieder geval een Intel systeem gaat worden.

Thanx in advance!!

Verwijderd

Als je games smooth moeten lopen en er goed uitzien is een Hercules geforce 2 MX een hele goeie keus (370 piek bij funrpice > www.funprice.nl), en als je het niet te erg vindt dat ie af en toe ietsje swapt in games is 64 MB genoeg. bij mij ook zo... alleen in het begin (3 seconden ofzo) Hapert ie flink maar daarna loopt ie best vlot.
P3-600 is goed genoeg voor dat soort verwachtingen.. Verder kun je alles wel mee nemen uit je oude comp.
die schijf is ook snel zat.

Veel suc6

Barracuda

Verwijderd

persoonlijk zou ik een athlon nemen
daar loopt mijn g-forge als een speer op en een stuk beter dan op mijn p3 !! van de zelfde snelheid

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Neem een Duron, net zo snel als P3, maar VEEEL goedkoper. En met een ABIT K7T (RAID) kun je em nog vet opfokken ook:

1x AOpen HX45 158,00
1x Abit KT7 464,01
1x AMD Duron 700Mhz Socket A 314,05
1x AMD Duron Cooler 31,73
1x 128 MB SDRAM PC-133 OEM 323,13
1x V7100 agp 32mb Sdram GF2 Pure 398,00
----------------------------------------
minder dan 2000,- en weer een uptodatesysteem :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

ja of duron kan ook amd rulez lekker rap en goed koop

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 20:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Yep, een nieuw moederbord moet je toch nemen. Dan kun je vindt ik beter een duron nemen (Duron 700 lijkt me prima). Is veel goedkoper en later veel makkelijker up te graden :)..

En als je dat hebt heb je weer een HEERLIJK systeem :)
Pagina: 1