Ik ben bezig met een gateway te bouwen en ben al op aardig wat problemen gestuit .. ik heb ze tot nu toe kunnen oplossen, maar nu loop ik ergens tegen op wat ik niet helemaal begrijp..
gateway bestaat uit:
2x realtech 10mbit kaartjes
RH linux 7.3
eth0 --> verkrijgt IP en rest via DHCPvan cistron
eth1 --> zelf ingesteld (intern netwerk doet het normaal)
firewall: Alles staat open
Ik kan op de GW zelf ales pingen/diggen en op de computer die er achter werkt kank ook internetten / kazaa draaien / Bnet bot draaien. maar het probleem is dat ik alleen naar pagina's met www. ervoor. ik begrijp hier nix van . het kan een DNS probleem zijn maar ik heb zowel op de DNS van de GW als van de computer erachter al geprobeerd die te veranderen maar krijg het zelfde probleem. pagina's zonder www. worden dus niet geaccepteerd
gateway bestaat uit:
2x realtech 10mbit kaartjes
RH linux 7.3
eth0 --> verkrijgt IP en rest via DHCPvan cistron
eth1 --> zelf ingesteld (intern netwerk doet het normaal)
firewall: Alles staat open
Ik kan op de GW zelf ales pingen/diggen en op de computer die er achter werkt kank ook internetten / kazaa draaien / Bnet bot draaien. maar het probleem is dat ik alleen naar pagina's met www. ervoor. ik begrijp hier nix van . het kan een DNS probleem zijn maar ik heb zowel op de DNS van de GW als van de computer erachter al geprobeerd die te veranderen maar krijg het zelfde probleem. pagina's zonder www. worden dus niet geaccepteerd