[GF4] DVI->VGA converter werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik ben net even langs Mycom gereden om een DVI->VGA converter te halen.
Een medewerker vertelde me dat zij die niet verkopen, maar zijn collega liep naar achter en kwam even later terug met wat ik wilde hebben en ik mocht 'm gratis meenemen. Hij had bij een GF4 gezeten maar die hadden ze niet nodig ofzo, zat iig nog in het originele verpakkinkje.

Thuis aangekomen meteen proberen natuurlijk.
Ik sluit m'n oude 15" aan, Windows herkent geen nieuw beeldscherm. Ik had echter wel 2 monitors bij Display properties, omdat ik m'n TV had aangesloten. Bij verandering van de resolutie van die monitor ging het scherm wel even knipperen en de lampjes gaven ook aan dat er signaal was. Kreeg echter geen beeld (en ja, 'extend my desktop to this monitor' was aangevinkt).

Dus ff rebooten. Toen was er ineens nog maar 1 beeldscherm geinstalleerd (m'n 19" gewoon). Andere monitor kreeg helemaal geen ontvangst meer, stond ook niet meer bij display properties.

PC uit gezet, monitor die op VGA aansluiting zat eraf gehaald, PC aan, nog steeds geen beeld.

Nu snap ik dus niet meer wat het probleem kan zijn :?

Ohja, specs: zie sig
WinXP, Detonator 29.40

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
hmm... ik weet niet wat er kan zijn...
maar vet dat die dvi>vga converters bestaan! das wel lache :)
scheelt weer een videokaart :D

www.stevelock.nl

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Zit er een DVI op een GeForce4 MX440? Welke?

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• rb338
Op woensdag 29 mei 2002 20:55 schreef MTops het volgende:
Zit er een DVI op een GeForce4 MX440? Welke?
Welke wat? Merk GF4? Pine :)
Deze heeft VGA, DVI en s-video uitgangen...

Verwijderd

Waarschijnlijk hetzelfde probleem als met de Radeon, de monitor op de DVI plug moet geheel DDC (Plug en Play) zijn. Anders wordt de 2e poort tijdens het booten niet geactiveerd.

Verwissel die monitoren eens om, sluit die oude 15 inch aan op de VGA plug, stel het goede type in bij beeldscherm eigenschappen.

Computer uit, sluit de nieuwere monitor aan op de DVI, aanzetten. Als het dan wel werkt, kun je waarschijnlijk in de display properties ergens de oude VGA weer als 2e monitor en de nieuwe als 1e (Primair) maken.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe zit dat met 2D kwaliteit op zo'n DVI-->VGA converter? Ik ben van plan een GF4 te kopen en daar ga ik dus die DVI converter bij gebruiken voor mijn Iiyama Vision Master 17, maar ik wil natuurlijk wel een beetje leuke kwaliteit beeld :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• job
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

bij de radeon 7 en 8 serie is het niet mogelijk om 2 monitoren en een tv tegelijk aan te sturen. misschien dat dit bij de geforce ook niet kan, misschien dat daar een probleem zit

• Ordos20
  • Laatst online: 03-08 10:26
Test de monitor alleen aangesloten op de dvi-vga converter?

of test de dvi converter op een andere gf4 bij iemand anders?

doet ie het niet dan is ie waarschijnlijk brak

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• rb338
Nieuwe monitor op DVI, oude niet aangesloten: niks.

TV op s-video, nieuwe monitor op VGA, oude monitor op DVI:
Oude monitor krijgt signaal, nieuwe monitor geeft ook beeld, TV staat uit.

Echter, zo gauw Windows is opgestart krijgt de oude monitor geen ontvangst meer. Als ik dan naar Display properties ga, zegt Windows: "The currently selected graphics display driver can not be used. It was written for a previous version of Windows, and is no longer compatible with this version of Windows. The system has been started using the default VGA driver. Blabla contact vendor."

Er staan dan wel 2 monitors in de dropdown, maar in het 'preview' vak staat er maar 1. Als ik in de dropdown box die 2e monitor kies, staat er als resolutie -1 x -1 en het color quality vak is leeg.

Erg wazig dus...

Ik ga nu eens proberen om na het booten meteen de s-video eruit te trekken. Blijkbaar wordt de DVI namelijk wel geactiveerd, maar kan Windows er niet mee overweg als er ook iets aan de s-video hangt...

[edit]
Als ik dat doe, krijgt de oude monitor ontvangst bij het starten van Windows. Zo gauw als de nieuwe monitor klikt omdat ie van resolutie verandert (net voordat het login scherm komt dus) krijgt de oude monitor geen ontvangst meer :(

Verwijderd

Droe vragen/opmerkingen :

1) Wat voor merk/Type GF4MX440 is het ? We moeten even controleren dat die echt Dual monitor/Twin of NView aan kan.

2) Welke driver versie gebruik je? De laatste officiele voor XP en ook Win9x is 28.32

3) Stel je wel een scherm resolutie en refresh rate in op het primaire scherm die de oude monitor aan kan onder Windows ?

• rb338
Op donderdag 30 mei 2002 12:41 vroeg Hooi 3 dingen:
1) Pine/XFX GeForce4 MX440 (was al gemeld). Dual monitor heb ik al gehad met VGA/TV-out dus dat werkt.

2) Detonator 29.40 (was ook al gemeld)

3) Standaard zet Windows de resolutie op 800x600, maar de oude monitor kan iig ook 1280x1024 aan dus dat is geen probleem :)

Verwijderd

Denk ook aan de mogelijkheid dat je dat ding misschien niet toevallig gratis mee krijgt ;)

• rb338
Op donderdag 30 mei 2002 12:55 schreef Courage het volgende:
Denk ook aan de mogelijkheid dat je dat ding misschien niet toevallig gratis mee krijgt ;)
Jep, denk ik ook aan... :+

Maar toch, hij blijkt wel signaal door te geven.
Volgens mij is alleen Windows nu nog aan 't kloten :{

Verwijderd

O vandaar. Het is geen Triple Head kaart. Je kunt dus niet je desktop over drie monitoren verdelen.

Als je geluk hebt kun je misschien het primaire beeldscherm clonen op de TV. Heel misschien.

http://www.xfxgraphics.com/product_view.php?sku=PVT17KMA
Die kaart zal het zijn dus.
:Y)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 30 mei 2002 08:58 schreef Grrrrrene het volgende:
Hoe zit dat met 2D kwaliteit op zo'n DVI-->VGA converter? Ik ben van plan een GF4 te kopen en daar ga ik dus die DVI converter bij gebruiken voor mijn Iiyama Vision Master 17, maar ik wil natuurlijk wel een beetje leuke kwaliteit beeld :)
Ehh, volgens mij heeft de kwaliteit van de converter er niks mee te maken. De naam converter is ook een beetje ongelukkig gekozen aangezien zo'n ding niks anders doet dan het analoge signaal uit de DVI aansluiting doorlussen. Zit geen elektronica in verder. Maar wat ik merk en ook vaker hier gelezen heb is dat de kwaliteit van de tweede poort op de GF4 niet altijd even geweldig is. Vaak wazig beeld of fletse kleuren. Ik denk dat de filters van de tweede poort van mindere kwaliteit zijn.

• rb338
Op donderdag 30 mei 2002 13:26 schreef Hooi het volgende:
O vandaar. Het is geen Triple Head kaart. Je kunt dus niet je desktop over drie monitoren verdelen.

Als je geluk hebt kun je misschien het primaire beeldscherm clonen op de TV. Heel misschien.

http://www.xfxgraphics.com/product_view.php?sku=PVT17KMA
Die kaart zal het zijn dus.
:Y)
Nee het is idd geen triple head. Dat is ook helemaal niet wat ik wil. Ik wil gewoon dualhead, over 2 monitors. Die TV hoeft er niet bij :)

Blijkt overigens niks uit te maken of de TV wel of niet aangesloten is. De oude monitor krijgt ontvangst als Windows start, maar als het login scherm tevoorschijn komt is het ontvangst weer weg :(

En idd, die kaart is het.

Verwijderd

Uhh,
XP en het scherm is weg na het inlogscherm....

Moet je dan niet als Administrator inloggen om de NView instellingen van die gebruiker aan te pasen? Volgens mij zit het probleem dus in die NView instellingen. Daar kan ik onder XP weinig over vertellen omdat ik geen XP draai.. ;)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op donderdag 30 mei 2002 08:58 schreef Grrrrrene het volgende:
geen problemen mee hier, k'heb zo'n gainward TI 4600 met enkel vivo en 2x DVI dus er zijn 2 'convertors' meegeleverd, maar zoals hierboven gezegd merk je dat niet, kwaliteit is goed, 2de poort nog niet getest, twinview met TV werkt iig onder linux.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• rb338
Op vrijdag 31 mei 2002 12:03 schreef Hooi het volgende:
Uhh,
XP en het scherm is weg na het inlogscherm....

Moet je dan niet als Administrator inloggen om de NView instellingen van die gebruiker aan te pasen? Volgens mij zit het probleem dus in die NView instellingen. Daar kan ik onder XP weinig over vertellen omdat ik geen XP draai.. ;)
Nee :)

Ik zet mijn PC aan, dan krijg ik dus het Windows XP bootlogo te zien. Na een paar sec knippert mijn beeld dan een keer, waarna de andere monitor signaal krijgt. Als het bootlogo dan verdwijnt en de resolutie van de monitor verandert wordt, is het signaal weer weg. En dán pas krijg ik m'n login scherm :)

Overigens heeft mijn XP account admin rechten dus dat was het probleem sowieso niet geweest :)
Pagina: 1