Kan iemand het uberhaupt voor elkaar krijgen om een simpel udp-packet dat moet worden gefragmenteerd (cru gezegd: groter als 1472 bytes aan data) te verzenden?
Om de een of andere reden wil het niet lukken namelijk en tcpdump laat mij alleen maar het eerste pakket zien dat naar buiten wordt gestuurd:
en aan de andere kant is dit ook het enige packet wat binnenkomt.
Aangezien linux packet-fragmenten reversed verstuurd, zou je dus denken dat de overige packetten allang de deur uit zijn, maar niets, nada, nakkes..
Al gecheckt zijn:
* kernel versies (2.2.18..20, 2.4.17..18)
* met/zonder firewall (zowel ipchains/iptables)
* met/zonder connection tracking
* vanaf verschillende sources, naar verschillende destinations
* met/zonder tussenkomst switches/hubs/routers
Wel goed gaan:
* tcp fragments
* icmp fragments (ping -s 32000 host gaat prima en ik zie fragments via tcpdump)
Om de een of andere reden wil het niet lukken namelijk en tcpdump laat mij alleen maar het eerste pakket zien dat naar buiten wordt gestuurd:
code:
1
| 20:36:41.524158 213.84.x.x.500 > 10.0.0.150.500: udp 4096 (frag 49445: 1480@0+) (ttl 61, len 1500) |
en aan de andere kant is dit ook het enige packet wat binnenkomt.
Aangezien linux packet-fragmenten reversed verstuurd, zou je dus denken dat de overige packetten allang de deur uit zijn, maar niets, nada, nakkes..
Al gecheckt zijn:
* kernel versies (2.2.18..20, 2.4.17..18)
* met/zonder firewall (zowel ipchains/iptables)
* met/zonder connection tracking
* vanaf verschillende sources, naar verschillende destinations
* met/zonder tussenkomst switches/hubs/routers
Wel goed gaan:
* tcp fragments
* icmp fragments (ping -s 32000 host gaat prima en ik zie fragments via tcpdump)
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.