Onder Windows XP Pro (NTFS) merk ik dat het inlezen van een directory met veel data (10-tallen GB) enorm traag gaat (WinCommander/Explorer). De HD is een IBM GXP120 van 80GB. Heeft dit iets te maken met NTFS of is dit een Windows beperking?
Sommige programma's (en ook windows) lezen vooruit om de boel wat sneller te laten werken. Maar in sommige gevallen gaat het helemaal mis.
Als je duizenden bestanden in een directory zet gaat win98 helemaal over zijn nek. Ook het kopieren ervan wordt een puinhoop omdat het caching systeem niet meer functioneert.
Maar als je onder de duizende bestanden erin zet of niet te gek grote bestanden dan loopt het allemaal wel los.
NTFS is alleen de manier hoe de data op schijf staat.
Als je duizenden bestanden in een directory zet gaat win98 helemaal over zijn nek. Ook het kopieren ervan wordt een puinhoop omdat het caching systeem niet meer functioneert.
Maar als je onder de duizende bestanden erin zet of niet te gek grote bestanden dan loopt het allemaal wel los.
NTFS is alleen de manier hoe de data op schijf staat.
Senile! Senile Oekaki
Verwijderd
met tweakXP is dat d8 ik op te lossen, volgens mij kan het ook gewoon in windows...
(iets van map caching)
(iets van map caching)