Koelervraagje

Pagina: 1
Acties:

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Ok ik heb een klein vraagje.

Ik heb dus net even mijn Duron 850MHz naar de tering geholpen door hem proberen te unlocken en even testen zonder cooler. Het was 3 seconden en toen ging de kleverige drap op het middelste deel van mijn processor smelten.

Nu heb ik een nieuwe processor een 1GHz alleen nu is er aan de onderkant van mijn koeler een beetje van die kleefpasta af. Precies op het punt waar hij contact maakte met het middenste van mijn processor (core??).

Nou is mijn vraag of ik deze koeler gewoon kan gebruiken, ondanks die kleverige pasta dan niet op het middelste deel van mijn processor zit?

Specs

Verwijderd

waarschijnlijk zit er genoeg op om de pasta uit te smeren.. anders beetje extra pasta er op..
een goede verbinding met koelplaat zorgt voor beste koeling

Verwijderd

kzou maar ff niewe pasta erop smeren, dus oude verwijderen en nieuwe erop!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:08 schreef kaasie het volgende:
waarschijnlijk zit er genoeg op om de pasta uit te smeren.. anders beetje extra pasta er op..
een goede verbinding met koelplaat zorgt voor beste koeling
ik zou gesmolten koelpasta niet nog een keer gebruiken, en wat kost een beetje nieuwe pasta nou?

Verwijderd

Je moet eerst al die zooi van die koeler afhalen en er dan nieuwe pasta op smeren. Vooral nu niet gaan proberen want hij maakt dan niet goed contact met je core en dan kun je weer een nieuwe kopen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

waarom zou je OOIT dat ding zonder cooler proberen... |:(

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Alphafox
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

ja AMD kan je nooit zonder cooler draaien,deze clock zich niet automatisch down! intel trouwens wel! :) :) :)

wisdom is rarely common

• Scatman_II
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op woensdag 29 mei 2002 20:17 schreef Alphafox het volgende:
ja AMD kan je nooit zonder cooler draaien,deze clock zich niet automatisch down! intel trouwens wel! :) :) :)
Dus? Wat probeer je hiermee te zeggen? probeer je soms een flame te ontlokken ofzow :(

:o :+ :o :+ :o :+ :o :+

en verder moet je idd de koelpasta eraf halen en een nieuwe drup op de core doen - niet te dik! -.
Volgens mij kun je dit het beste doen met een niet al te erg bijtend schoonmaakmiddel....
T'schijnt een rotwerkje te zijn trouwens ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:17 schreef Alphafox het volgende:
alleen een p4 of een p4-based xeon, doen dat. Ik hoop niet dat er mensen met een andere intel, naar aanleiding van jouw reply, dat ff willen testen.

• Alphafox

Alphafox

wat zeggie!

ik probeerde geen flame te ontlokken sorry! |:( |:( |:(

wisdom is rarely common

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43

Meneer aard

Porsche rulez!

specs cooler, anders de rest afschrapen met een stuk hout of iets anders dat niet krast, daarna koel prut erover en voila.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Alphafox

Alphafox

wat zeggie!

wattenstaafje mischien?! of is dit te pluizig?! :? :? :?

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 21:08 schreef Alphafox het volgende:
wattenstaafje mischien?! of is dit te pluizig?! :? :? :?
Kan ook wel hoor. Inderdaad gewoon voorzichtig de oude prut eraf halen, en dan een tubetje ASII(I) kopen bij de computerboer om de hoek. 2 drupjes op de core smeren, en heeeeel dun uitsmeren. Koeler er _voorzichtig_ op, en niet vergeten het draadje v/d fan aan te sluiten...

Succes!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

hij heeft waarschijnlijk van dat roze spul erop zitten
dat kan je maar 1 keer gebruiken en moet vervangen worden zodra de cooler er 1 keer af is geweeest

• JordyO
Ik heb de drap er al af. Het zat niet op mijn processor, maar op mijn Koelblok. Onder dat ijzeren stuk. Ik heb het er met een mesje afgeschraapt. Er zitten wel wat krasjes nu onder mijn cooler. Dit maakt toch geen zak uit of wel. Dat had ik er toch niet met een wattenstaafje af moeten halen?

De processor met de koeldrap is hardstikke dood, dus daar haal ik het er ook niet meer af. Stonk ook ontzettend naar brandlucht.

Waarom ik hem teste zonder Koeler. Ik met mijn stomme bolle kop d8 dat een duron niet zo heet werd. Dus dat het niet boeide.

Specs

• JordyO
Cooler is een Coolermaster. Verder weet ik weinig. W8 ik pak hem even. Staat eigenlijk niks op.

Ball
Cooler Master
CM12V
Made in China

Met dus een onderkant met wat krasjes nu.

Specs

• Alphafox

Alphafox

wat zeggie!

brandlucht duid op dode processor! :'( :'( :'(

wisdom is rarely common

Pagina: 1