Vast lopen zonder ook maar een enkele foutmelding!

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
Hallo helpende lezer,

Ik zit met een nogal vreemd probleem:
-Ik heb sinds april een nieuwe pc, iedereen en alles helemaal happy natuurlijk. Maar 1 week geleden kreeg ik haast een beroerte, toen mijn pc tijdens het spelen van een (legaal) spel gewoon plots vast liep, met daarbij een verschrikkelijk lawaai(gekraak)! Ik het vervolgens met 3D Mark test nog eens proberen, en ja hoor, alle keren loopt mn pc op hetzelfde moment vast! (nu wel zonder geluid, maar dat kan komen doordat de test zelf geen geluid bevat)
Ik heb daarvoor nooit een probleem gehad, maar het doet zich nu steeds vaker voor. Ik heb het al met nieuwe drivers geprobeerd maar dat wilde ook niet helpen.
Nog iets anders, als ik mn pc opnieuw opstart na het vastlopen, dan krijg ik geen foutmelding te zien, dit geldt ook voor het moment van het vastlopen zelf.

Mijn pc bestaat uit: ATi 8500 retail, AMD 1900+ XP, 512 Kinkston DDR RAM en een geluidskaart van Creative.

Oh my god, wie helpt me hier uit!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook, mijn compu loopt ook vast zonder foutmelding en je ziet (na even zoeken) een streepje door het beeld. Ik heb het niet tijdens spelletjes (speel ze ook bijna nooit) maar vooral tijdens het internetten. Heb jij die streep ook?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk OS gebruik je?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Wat voor mobo heb je??

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• outlandos
Ik heb die streep niet, hij loopt dan ook alleen vast tijdens games en niet in windows zelf.

Ik heb een Asus A7V 266 E en mijn OS is Win. XP.

Hoop 't beste!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27

talin

ES-MA

iets loopt er dan spaak .

2 dingen die elkaar niet kunnen verdragen .

mischien handig om een lijstje te posten van je system resources en dan een lijstje van je I/Q 's .

mischien dat je nog een paar dingen bij elkaar hebt staan die elkaar erg storen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• stoni
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

klopt vooral geluidskaarten willen nog wel eens bokken

Verwijderd

laat je systeem is een tijdje aanstaan als je die crash had.. dan zal je na een tijdje een BSOD krijge met het bestand "nvdisp.dll" .. uit me hoofd is het op te lossen door je AGP4x Driving *ofzo* uit te zette in je bios..

Het heeft in ieder geval iets te maken met je AGP 4x en dat Asus board.. (me vriendin had het ook :D)

• outlandos
Ok, na wat testjes gedaan te hebben, ben ik er ongeveer achter gekomen waar nou precies het probleem ligt:

*now, als ik m'n modem(internet verbinding) uit heb, dan looptie gewoon goed door, maar heb ik m'n internet aan, dan looptie altijd op het zelfde vaste punt in die test vast, en dat heb ik ook met online gamen.

*dit heb ik gedaan met de 3D Mark: 2001 test.

Dus het gaat fout als ik online ben, al speel ik niet online, maar ben ik toch met m'n adsl verbinding met het internet verbonden, dan looptie dus gewoon vast.

Iemand die weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Dank je, i hope so..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ghm, kijk eens even na of toevallig de ethernet kaart op een geshared IRQ staat, en probeer dat eens te veranderen (ander PCI slot bijvoorbeeld).

Ik kan me trouwens vaag herinneren dat dit al eens is langs geweest, maar zonder oplossing :X

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55
Al is gedacht aan het VIA-Soundblaster probleem?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
mij lijtk het ook het meest waarschijnlijk dat je videokaart een IRQ'tje deelt met je netwerkkaart...gewoon ff in een andere PCI-slot douwen (niet degen direct onder je videokaart)
Pagina: 1