HP tower, handig te de/assembleren?

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
hoi,

ik moet 128 MB extra geheugen in mijn computer plaatsen, na een grondige blik in de binnekant van mijn computer(http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/homepc/8750.html?id=2545) leek het mij dat ik pas na heel wat schoeven en demonteren (geen idee hoe je het schrijft, of dat het een woord is :)) bij mijn moederbord kan komen, om daar het geheugen in te kunnen pluggen. Want voor het geheugen zitten namelijk de cd-rom stations, diskette station, en de hd.

Heeft iemand ervaring met deze computers? en is er een handigere manier om bij het moederbord te komen?

bedankt

• yogy
  • Laatst online: 03-08 16:13
Een vriend van mij heeft ook zo'n pc.
En daar moet je de zijkant weghalen, dan de voorkant door een knopje dat je met een pen moet indrukken aan de bovenkant. Dan kan je een schroef losdraaien, en dan het 5 1/4" bracket naar voren schuiven, dan kan je erbij. Correct me when I'm wrong, het is al een tijdje geleden dat ik er bij hem extra geheugen heb ingezet.
Sux6!

Verwijderd

Kan de zijkant er niet af?

Zoals bij elke andere normale computer...

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Op woensdag 29 mei 2002 20:03 schreef Capice het volgende:

het is een HP, die zijn niet normaal ,een post hierboven zegt iemand idd met dat front erafhalen, dat klopt naar mijn idee ook, bij PB's is dat ook zo iig

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
Op woensdag 29 mei 2002 20:03 schreef Capice het volgende:

nah :), aan de linkerkant wel, maar aan de rechterkant zit een vast ijzer rek

• yogy
  • Laatst online: 03-08 16:13
Op woensdag 29 mei 2002 20:04 schreef ebborazor het volgende:

[..]

nah :), aan de linkerkant wel, maar aan de rechterkant zit een vast ijzer rek
Je hoeft toch alleen maar de linkerkant eraf te halen? :?

Owja, bij die vriend stond het btw. gewoon in de handleiding :?.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:13 schreef psmeets het volgende:

[..]

Je hoeft toch alleen maar de linkerkant eraf te halen? :?

Owja, bij die vriend stond het btw. gewoon in de handleiding :?.
Bij een gewone computer iig wel >:)

Verwijderd

HP pavilion?? dat zijn toch die computers met een 145W voeding :? (bv. ook met 1,2GHz TB :D )

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
Ik heb nog bij HP gewerkt en deze machines gerepareerd... :'(

Gewoon de linker zijplaat er af halen. Voorkant hoeft niet los. Je hebt alleen bovenin extreem ruimte tekort in die pavilion 8*** en 9*** machines. CD drives en voeding zitten elkaar al in de weg, laat staan dat je bij je mobo kan.
Wat het beste werkt is je drives een beetje los schroeven en naar voren schuiven. Denk nou niet "de rechter zijplaat kan niet los, dus ik kan er niet bij", want waarschijnlijk zitten ze alleen maar aan de linkerkant vastgeschroefd. Ja zo werkt dat bij HP.

Het HD/floppy rek kun je er zo in z'n geheel uit halen. Ik weet alleen niet meer precies hoe die vast zit...

Punctuality is the politeness of kings

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
Op woensdag 29 mei 2002 20:50 schreef ULTRA_DMA het volgende:
HP pavilion?? dat zijn toch die computers met een 145W voeding :? (bv. ook met 1,2GHz TB :D )
Klopt.

En een passieve koeler!

Wel met 60mm fan in de achterzijde met een plastic kap zodat 'ie boven je CPU staat te blazen... maar nog steeds alleen een heatsink op je cpu.

De zwaardere modellen werden uitgevoerd met een actieve koeler, maar dan nog steeds bovengenoemde plastic kap. Zo stonden twee fans tegen elkaar in te blazen. Als een systeem defect terug kwam was het een kwestie van casefan omdraaien, nieuwe CPU er in en klaar is kees...

HP maakt bewust extreme fouten op de assemblage... als daar een systeem in de test aangeeft "CPU FAN NOT WORKING", zetten ze in de bios de CPU FAN CHECK gewoon uit!

Om vervolgens bij de klant kapot te gaan en op mijn oude afdeling terecht te komen. Maar dan heeft de assemblagelijn tenmiste z'n target gehaald.

Punctuality is the politeness of kings

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

LOL jah, da's ook foutcorrectie. :) :+

Forget your fears...
...and want to know more...

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
arg, dat zijn kutdingen als je niet weet hoe. heb ooit ook een keer geheugen erbij moeten prikken en ik was er wel ff zoet mee.
Pagina: 1