Toon posts:

die hard watercooler.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
check this out..

klik

was vandaag wat aan het zoeken over waterkoeling...(ja er zijn hier ook nog mensen die zoekmachienes gebruiken)

en toen kwam ik deze tegen...

lees even z'n uitleg... compleet gek. :? :? :? :?

Waterkoeling in z'n comp en z'n watertank ingegraven in z'n tuin voor algemene koeling.

hoop dat ie hier nog niet is langsgeweest...

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
heb em wel es gezien...
maar aarde isoleert toch? als t water in die tank warm is, blijft t ook lekker warm :*

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 07:02

Alphafox

wat zeggie!

hahahaha vet zeg! nou maar hopen dat die fles niet gaat roesten en er roest deeltjes in het water komt! anders heeft ie behoorlijke corrosie in zijn leidingen en gaat zijn aqua system lekken! B-) B-) B-)

wisdom is rarely common

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Zal ik jou voor de gein eens ff in komen graven?? Op een metertje of 5 :) Wedden dat je smeekt om een kop warme chocolademelk en een bakkie snert :D is echt wel brrrrrrrrrr..... :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Beetje sicke gast, als je dan toch zoveel werk wil verichten doe dan zoiets als die gekke jappe, met vloeibaar stikstof, kijk dan ben je pas een koning 1ste klas >:)

Verwijderd

Topicstarter
ja idd....

grondwater is toch altijd 6°C he
dus... en qua roest in die fles zolang je
geen inox fles neemt roest ie als de pest hoor...

de fles die hij gebruikt is gemaakt voor gas en niet voor
vloeistof... maar ja...

ik zal het maar houden bij een pompje blokje en een radiatortje denk ik...

pc staat ook 3hoog in mijn geval moet ik een pompje zoeken dat het water 10m hoog kan duwen...

Verwijderd

Opzich is het idee van water uit een onderwatertank halen wel goed. Dat water is echt altijd koud, net als een goede kelder!

Een vriend van mij heeft ook een waterreservoir van een oude waterpomp in de tuin, daar zet denk ik wel 2000 liter water in. Dat water zou je mooi kunnen gebruiken om je pc's te koelen.

Verwijderd

Shit dit gaat wel heel erg vet.
Wel lachen dat zo man zo zijn pc koelt.
Hoop niet voor die vent dat de slang een x lost vliegt.
Opzich wel leuk dat het op een andere manier word gedaan.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:30
Er zit dacht ik een of andere anticorosiedinges in zijn water, dus dat is gaan probleem. En zijn pompje moet dat water niet opheffen, het is een gesloten systeem. Het gewicht van het water in de slang naar beneden drukt het water via de andere slang naar boven. Zijn pomp moet enkel debiet leveren. Jammergenoeg willen mijn ouders zelf van geen gewone waterkoeling weten, dus moet ik hiermeee niet afkomen :'(

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

kijk dat is nou het echte werk!! heeft zeker geld te veel ofzo, want volgens mij kost dit vele centjes

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:59 schreef Alphafox het volgende:
hahahaha vet zeg! nou maar hopen dat die fles niet gaat roesten en er roest deeltjes in het water komt! anders heeft ie behoorlijke corrosie in zijn leidingen en gaat zijn aqua system lekken! B-) B-) B-)
van site
It is an aluminum alloy oxygen bottle
;)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op woensdag 29 mei 2002 20:03 schreef 0kk1 het volgende:
Beetje sicke gast, als je dan toch zoveel werk wil verichten doe dan zoiets als die gekke jappe, met vloeibaar stikstof, kijk dan ben je pas een koning 1ste klas >:)
ja maar het is niet echt praktisch om van een 24 uur online zijnde pc het moederbord los op je bureau te leggen met een bak met vloeibare stikstof erboven op

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:59 schreef Alphafox het volgende:
hahahaha vet zeg! nou maar hopen dat die fles niet gaat roesten en er roest deeltjes in het water komt! anders heeft ie behoorlijke corrosie in zijn leidingen en gaat zijn aqua system lekken!

Ooit wel eens van gehoord dat aluminium niet roest???
;)

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
ik heb niet het hele verhaal gelezen hoor... maarre hoe zit het met het weer dan ? als de zon vol op die 2 draadjes schijnt stijgt de temperatuur denk ik wel vrij rap hoor. en dan nog de winter, lekker vriezen: oeps slangen bevroren :'(

[edit]
To prevent any corrosion, 33 percent car (ford motorcraft pretty red stuff!) and water was used to fill the system up. The bottle was filled before the pipes were connected to the computer since it would be difficult/slow to fill up via the small pipes in the computer. The complete system holds about 2.5 gallons of coolant mixture.
dit heeft ie duz gedaan tegen corosie...
[edit]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Mjah het systeem ziet er wel zeer netjes uit :) En waterkoelen op een 1c CPU temeratuur is zeer netjes :)

Vindt het wel weer een leuk idee ;) alleen dan moet je pc wel op de begane vloer zitte :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/dyno/block2.jpg

Lol die vent heeft geen AGP videokaart !! :) :)

Btw veel fans nog voor een watergekoeld systeem.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 01:08 schreef -Dissection- het volgende:
[afbeelding]

Lol die vent heeft geen AGP videokaart !! :) :)

Btw veel fans nog voor een watergekoeld systeem.
Mjah da's voor zun ge'OC'de PCi vid.kaart :p doh ;)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
We hebben een vijver hier.. En als je dan brede slangen gebruikt en doorzichtig kan je nog eens een keer een goudvis voorbij zien komen.. is leuk! :)

offtopic:
Alphafox!! Alles goed man!? Geen idee dat jij hier ook rond zwierf :)

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Moet je wel tropische vissen in je vijver hebben want ik denk niet dat als ze langs e proc komen dat een lekker temperatuurtje vinden. :)
Wel leuk idee trouwens: Vissen BBQen op je proc >:)

Erm...

Verwijderd

nou, jongens, if you really want to take it to the next level, kijk dan maar ff hier http://www.dwpg.com/content.php?contid=3&artid=77&orgartid=57

Alles is hierbij vergeleken kinderspel

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 23:07 schreef Arnout het volgende:

Ooit wel eens van gehoord dat aluminium niet roest???
;)
*HOEST*

Come again? aluminium wordt idd niet zo roodbruin als bvb ijzer, maar aluminium oxideert wel degelijk, tenzij het geanodiseerd of gelakt is. onbehandelde alu leg dat maar is een dagje of twee drie in de regen, slaat helemaal wit uit van de oxidatie, de regen vreet der op in.

en een gastank gaan ze aan de binnenzijde niet snel lakken of anodiseren, volgens mij.

/me wijst er nog even op dat diegenen die nu nóg hiertegenin willen gaan dat alu niet oxideert, even in overweging nemen dat The amazing Y in kwestie al sinds meer dan vier jaar met aluminium platen, profielen en dergelijke shit werkt

Waarvan akte B-)
Pagina: 1