Voor mijn net aangeschafde Yamaha RX-V630 en Yamaha DVD-S520 ben ik opzoek naar een digitale coax kabel tbv digitale geluid.
De kabel had ik meebesteld maar was tijdelijk niet leverbaar, omdat ik géén zin heb om nog een paar weken te wachten tot de kabel arriveerd heb ik de restbestelling gecanceled en dacht ik leuk: ik loop de eerste de beste winkel binnen en naar buiten met zo'n kabel.
1e winkel: Hifi Team Breda
Verkoopt Monster kabels, maar helaas; niets was op voorraad.....
2e winkel: Technica Nova Breda
Verkoopt überhaupt geen kabels....
3e winkel: Camiel Dellaerts Breda
Die wou mij dus een standaard RCA kabel aansmeren. Die moest ik dan maar éénaderig aansluiten (dus bv alleen links oid). Ik vertrouw dit advies niet echt, kwam misschien door het gesprek:
Ik: Ik zie dat jullie Oehlbach verkopen, ik ben geintresseerd in de NF113.
Verkoper:Moet ik even navragen....
Verkoper:Vraagt aan chef naar de NF113 kabel
Chef:Is dat één of andere kabel van sony, uit het instructieboekje ofzo
Verkoper:Nee, het schijnt een kabel te zijn van Oehlbach
Chef:En waar is die kabel dan voor?
Verkoper:Schijnt een digitale coax kabel te zijn
Chef:Verkoop gewoon maar gewoon een dure RCA kabel, zal wel werken
Verkoper terug, en wil me weer richting een RCA kabel praten; en dat het er niet uitziet of wellicht niet werkt.....maakt niets uit.....Ik heb na vandaag géén vertrouwen meer in deze Denon/Oehlbach Dealer.
4e winkel: Expert Roosendaal
Verkoopt praktisch alles:
- v.d. Hull (videolink 75 voor 49 euro; triaxial 75 voor 69 euro)
- Profigold voor 40 euro
- Monster vanaf 60 euro
- Ixos.........
Vanwege de toch wel hoge prijzen heb ik nog géén kabel gekocht, ik zoek dus meer een kabel in de prijsklasse tot 30 euro (voor 0,5 meter of 1 meter). Ik weet dat de Oehlbach NF113 kabel in deze prijsklasse is. Maar die verkopen ze hier in de buurt dus niet (wel bij mediamarkt Rotterdam, maar daar kom ik voorlopig niet in de buurt).
Nu ben ik benieuwd naar het verschil tussen:
- digitale coax kabel
- rca kabel
- composiet videokabel
Winkel 3 beveelde de rca kabel aan, winkel 4 rade dit af omdat een rca kabel normaal 50kohm als weerstand heeft (en digitale coax 75kohm).
Bij mijn weten is een composiet videokabel ook 75kohm, bij de dvd speler is zo'n dergelijke kabel meegeleverd. Ik sluit de dvd speler met scart aan dus heb deze kabel niet nodig. Kan ik deze kabel gebruiken als digitale coax kabel?
Is v.d. Hull echt zo goed? Of is dit eigenlijk meer een kabel voor zulke high-end systemen (waar mijn Yamaha mi niet onder valt). Of weten jullie een digitale coax kabel die wel betaalbaar is (goede prijs/kwaliteit verhouding).
Graag jullie advies!
De kabel had ik meebesteld maar was tijdelijk niet leverbaar, omdat ik géén zin heb om nog een paar weken te wachten tot de kabel arriveerd heb ik de restbestelling gecanceled en dacht ik leuk: ik loop de eerste de beste winkel binnen en naar buiten met zo'n kabel.
1e winkel: Hifi Team Breda
Verkoopt Monster kabels, maar helaas; niets was op voorraad.....
2e winkel: Technica Nova Breda
Verkoopt überhaupt geen kabels....
3e winkel: Camiel Dellaerts Breda
Die wou mij dus een standaard RCA kabel aansmeren. Die moest ik dan maar éénaderig aansluiten (dus bv alleen links oid). Ik vertrouw dit advies niet echt, kwam misschien door het gesprek:
Ik: Ik zie dat jullie Oehlbach verkopen, ik ben geintresseerd in de NF113.
Verkoper:Moet ik even navragen....
Verkoper:Vraagt aan chef naar de NF113 kabel
Chef:Is dat één of andere kabel van sony, uit het instructieboekje ofzo
Verkoper:Nee, het schijnt een kabel te zijn van Oehlbach
Chef:En waar is die kabel dan voor?
Verkoper:Schijnt een digitale coax kabel te zijn
Chef:Verkoop gewoon maar gewoon een dure RCA kabel, zal wel werken
Verkoper terug, en wil me weer richting een RCA kabel praten; en dat het er niet uitziet of wellicht niet werkt.....maakt niets uit.....Ik heb na vandaag géén vertrouwen meer in deze Denon/Oehlbach Dealer.
4e winkel: Expert Roosendaal
Verkoopt praktisch alles:
- v.d. Hull (videolink 75 voor 49 euro; triaxial 75 voor 69 euro)
- Profigold voor 40 euro
- Monster vanaf 60 euro
- Ixos.........
Vanwege de toch wel hoge prijzen heb ik nog géén kabel gekocht, ik zoek dus meer een kabel in de prijsklasse tot 30 euro (voor 0,5 meter of 1 meter). Ik weet dat de Oehlbach NF113 kabel in deze prijsklasse is. Maar die verkopen ze hier in de buurt dus niet (wel bij mediamarkt Rotterdam, maar daar kom ik voorlopig niet in de buurt).
Nu ben ik benieuwd naar het verschil tussen:
- digitale coax kabel
- rca kabel
- composiet videokabel
Winkel 3 beveelde de rca kabel aan, winkel 4 rade dit af omdat een rca kabel normaal 50kohm als weerstand heeft (en digitale coax 75kohm).
Bij mijn weten is een composiet videokabel ook 75kohm, bij de dvd speler is zo'n dergelijke kabel meegeleverd. Ik sluit de dvd speler met scart aan dus heb deze kabel niet nodig. Kan ik deze kabel gebruiken als digitale coax kabel?
Is v.d. Hull echt zo goed? Of is dit eigenlijk meer een kabel voor zulke high-end systemen (waar mijn Yamaha mi niet onder valt). Of weten jullie een digitale coax kabel die wel betaalbaar is (goede prijs/kwaliteit verhouding).
Graag jullie advies!
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......