Arctic Cooler 2500 i.c.m. Zalman FanMate

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik heb een Arctic Cooler 2500 cpu fan op mijn Duron 1,2ghz zitten. Nu zou dat ding dus SuperSilent moeten zijn maar dat vind ik dus echt niet! Hij koelt ook niet bijzonder goed (49 graden constant...en dat terwijl er nog vlakboven de cpu een enermax fannetje van de voeding zuigt).

Nu heb ik een zalman Fanmate gekocht, maar vroeg ik me af of ik dat ding wel ertussen kan zetten.

Er staat nl. op de verpakking van die fanmate dat ie niet gebruikt mag worden met een cpu fan die een opstartvermogen nodig heeft van meer dan 5 volt.

Kan ik dat ding ertussen zetten om de toeren iets omlaag te schroeven (draait 2800rpm ipv de opgegeven 2500rpm en wil hem toch wat lager hebben draaien...2000rpm ofzo) en hem dus stiller te maken of start de fan dan niet meer op of gril ik dan mijn cpu'tje?? Wie weet dit/heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

tis heel simpel, de fanmate op zn laagst zetten, en kijken of je fan blijft draaien

zo niet, dan weghalen

• MinddiggerNL
Op woensdag 29 mei 2002 19:49 schreef johndope het volgende:
tis heel simpel, de fanmate op zn laagst zetten, en kijken of je fan blijft draaien

zo niet, dan weghalen
Op zijn laagst meteen? Beetje link lijkt me...maar het kan dus niet zo zijn dat de fan helemaal niet opstart? Kun je het ding trouwens gewoon regelen terwijl je pc aan staat of moet je hem uitzetten, fanmate regelen en weer aanzetten?

• MinddiggerNL
Ik heb hem er maar ff tussen gezet en de cpu fan terug geschroeft naar 2060rpm :) Is lekker stil nu...cpu is tot nu toe nog niet heter geworden maar wellicht komt dat nog.