Toon posts:

2e harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e harddisk geinstalleerd en nu doet het volgende probleem zich voor nl, dat ik mijn computer niet kan opstarten in windows XP(zwart scherm) maar wel in windows 98 (dualbootsysteem). De computer herkend de harddisk wel in een opstartsysteem van Highpoint controller.

Ik heb de laatst Biosversie van mijn mobo.

Ik heb de 2e harddisk gepartitioneerd en geformateerd.

Hij hangt als slave op ide 3 (ata66)achter mijn 1e harddisk

Mijn systeem is als volgt:

Mobo abit be6
Pentium3 450 mhz
320mb geheugen
1e harddisk IBM 18 gb
2e harddisk IBM 60gb 120gxp
Lite-on cdrw brander
Aopen dvd

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Die tweede HD is nog leeg of het je daar juist 1 van de twee OS-en op geinstalleerd, en zo ja in welke volgorde?

Verwijderd

Topicstarter
2e harddisk is nog leeg.
Geen primaire partitie op 2e harddisk is namelijk alleen voor data.

windows 98 op C op 1e harddisk
windows xp op D op 1e harddisk

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Op woensdag 29 mei 2002 19:51 schreef Surfernl het volgende:
Geen primaire partitie op 2e harddisk is namelijk alleen voor data.
Kan ik hieruit opmaken dat je alleen een extended partitie heb gemaakt op de tweede schijf??

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 19:57

Alphafox

wat zeggie!

heb je al geprobeerd je raid controller up te daten??? dit kan waarschijnlijk helpen, en wat zit er op je andere raid ide poort?? kan je de hdd daar niet master op zetten?? werkt ook nog eens sneller! >:) >:) >:)

wisdom is rarely common

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen een extended partition en die weer onderverdeeld in 3 partitions.
Met windows 98 kan ik mijn 2e schijf ook gebruiken en indelen met Partition magic 7, dus waarom dan niet in XP?

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Ik weet niet waarom WinXP em nu niet ziet..maar ik denk dat het toch de moeite waard is om ff een primaire partitie te maken en dan kijken wat hij dan doet..

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
De controller heeft volgens mij de laatste update. Er zijn alleen nog 2 beta versie te downloaden maar ik weet niet of dat een probleem is en ik weet niet welke versie, geeft nl niet aan of er een beta versie van XP is wel 1 van ME of W2k.

Morgen ga ik een nieuwe kabel halen(zat er niet bij)en ga ik de 2e harddisk op secundairie master(ide 4) zetten of is dit niet wat je bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Net een primaire partitie gemaakt maar helaas kan nog niet onder XP opstarten.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Heb het zelfde gehad.

Zie sign. :7 vanmorgen ook een 60 GB 120GXP erbij gehangen. Opstarten zoals gewoonlijk en in het begin ging het wel maar daarna muurvast, herstarten en -> blackscreen :(

Ik heb gelijk alles eraf geflikkerd en opnieuw geïnstalleerd.

Voordeel voormij is; heb losse install software op een aparte partitie staan. Dus alleen een kaal xp installeren en daar.

Hoe dat nou kan weet ik niet maar daarna is alles perfect verlopen. Ook heb ik nu alles op NTFS geformateerd, men zegt dat het beter zou zijn :? het draaid in iedergeval lekker soepel.

Oja, hoeveel primaire partities heb jij op je 1e HD ?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 primaire partitie op mijn 1e schijf staan.

Misschien is dat voor mij ook de oplossing maar om alles weer opnieuw te installeren, maarja als het moet.

In ieder geval bedankt
Pagina: 1