Toon posts:

[BitchX] + bnc = alle channel in 1 scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is nu, hoe kan ik met BitchX als ik op een bnc(PSYbnc) connect, BitchX de channels uit de bnc laten openen in iedere keer een nieuwe window (/window new)

Want nu als ik connect op de bnc dan joined hij gelijk alle channels in 1 window en dat is nogal irritant.

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Misschien BitchX met screen gebruiken?

Verwijderd

Ik heb uit de FAQ van bitchx.org de volgende shortcut:
/alias WNC {window new hide swap last double on split on channel $0}
Syntax: /wnc <channel>.

Krijg je voor elk kanaal dat je opent een nieuw scherm. Via Alt+1,2,3... kan je dan weer tussen die schermen switchen :).

Verwijderd

Topicstarter
ja maar bnc joined automatisch de channels dus /alias komt al te laat en ik hoef ook geen /join te gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
om het anders te zeggen

als ik op bnc connect werkt dat zoals in mirc 'perform'

ik kan dus niet eerst windows aanmaken, tenzij ik in de .bitchrc hem alvast windows laat maken maar dat zal ook wel niet goed werken want hij gaat ze niet switchen hmmz...

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op donderdag 30 mei 2002 19:21 schreef PoisonouZ het volgende:
www.irssi.org
Irssi ruled :)

(-1 offtopic)

Verwijderd

Topicstarter
irssi daarmee werkt het goed ja maar ik wil het dus met BitchX...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

connecten
join kanaal 1
men tikt:
/window new hide
ALT + 2
/join #kanaal2
/window new hide
ALT + 3
/join #kanaal3

switchen tussen kanalen met ALT+1 en ALT+2, ALT+3 etc...

Verwijderd

Topicstarter
sigh

ja dat weet ik, maar BitchX 'rejoined' automatisch alle channels die in de BNC staan, dus ik heb niks te maken met /window new hide /join etc etc.

Ik moet bitchx als hij op de bnc connect dat hij automatisch windows maakt en dat hij de channels 'in seperate windows' laad.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Op vrijdag 31 mei 2002 17:14 schreef OverCast het volgende:
sigh

ja dat weet ik, maar BitchX 'rejoined' automatisch alle channels die in de BNC staan, dus ik heb niks te maken met /window new hide /join etc etc.

Ik moet bitchx als hij op de bnc connect dat hij automatisch windows maakt en dat hij de channels 'in seperate windows' laad.
Ook al zit je al in het channel, als je in bx een nieuwe window maakt en dan een channel "voor de 2e keer joint" dan word dat channel automatisch naar die window verplaatst :o

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 14:19 schreef OverCast het volgende:
irssi daarmee werkt het goed ja maar ik wil het dus met BitchX...
Waarom? Iedereen die ik ken en zowel BitchX als irssi gebruikt heeft kiest voor irssi, dus ik ben wel benieuwd naar jouw motivatie om BitchX te willen blijven gebruiken. :)

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Op vrijdag 31 mei 2002 21:09 schreef Onno het volgende:

[..]

Waarom? Iedereen die ik ken en zowel BitchX als irssi gebruikt heeft kiest voor irssi, dus ik ben wel benieuwd naar jouw motivatie om BitchX te willen blijven gebruiken. :)
* 2P gebruikt sinds kort ook irssi ipv BitchX :)

Standaard joint irssi een channel in een nieuw window dus ik weet wel welke client ik zou gebruiken als ik jou probleem had.
Maar dat is niet de enige reden waarom ik irssi gebruik.

Maar goed, even je probleem... Volgens mij is het niet mogelijk, of je zou de BNC moeten hacken, maar geen idee of dat zou helpen.

Verwijderd

Topicstarter
irssi toch maar eens proberen dan ;)

verschilt het veel van bitchx, nee toch ?
Pagina: 1