• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
zijn er alternatieven voor Minolta Dimage S404 kijkend naar de specs en de prijs?

opzich lijkt het me een perfecte camera alleen vind ik het een groot minpunt dat ie geen Illuminator Assistent heeft voor het maken van foto's als er weinig licht is...

zou eventueel ook een 3 mpixel camera mogen zijn..

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
s30/s40 lijkt me dan de beste keus

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03-2025
vergelijkbaar (alleen minder Mpixel):
- nikon coolpix 995
- canon powershot s30
- olympus c-3020
- fuji finepix f601

edit:
typo

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Minolta maakt gebrukt van een contrastonafhankelijk focussysteem waardoor je helemala geen AF illuminator nodig hebt. Om een beeld te zien kun je de optische zoeker gebruiken en mocht focussen niet lukken kan dat ook handmatig.

Bij hoe weinig licht wil je gaan fotograferen? Een digicam kan ook zonder AF illuminator in schemeractige situaties vaak scherpstellen.

Als je echt in het donker wilt fotograferen kun je het beste de Sony F707 nemen. Hij wijkt wat af vanje budget en specs maar heeft wel infrarood, dan kan je zelfs met 0 lux (geen licht) nog "goede" foto's maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
TweakV: thnx ik zal wat reviews opzoeken van de camera's die je hierboven noemt.

Johnny64: thnx voor je reactie. ik wil de camera oa gebruiken voor het fotograferen van mijn vangsten en ik vis ook veel snachts.. ik wil dus foto's maken in het pikdonker van een object op zo'n 2/3 meter afstand. op dit moment schijnen we een zaklamp op de persoon tijdens fotograferen (met compact camera) om zo te kunnen richten.. zou dit ook als een soort geimproviseerde AF illuminator kunnen dienen of is het focussen zowiezo geen probleem met de minolta dimage s404?

het gaat om dit soort foto's:
http://www.patsboem.com/fotos/karper/04.jpg

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03-2025
yw, ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar de 'perfecte' digicamera voor mij. Ik kreeg net trouwens een news mailtje van Nikon over de nieuwe serie camera's die ze gaan uitbrengen! Check hier maar eens, de vervanger van de Nikon 995 staat er ook bij (coolpix 4500)!

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Op woensdag 29 mei 2002 21:30 schreef Lev het volgende:
TweakV: thnx ik zal wat reviews opzoeken van de camera's die je hierboven noemt.

Johnny64: thnx voor je reactie. ik wil de camera oa gebruiken voor het fotograferen van mijn vangsten en ik vis ook veel snachts.. ik wil dus foto's maken in het pikdonker van een object op zo'n 2/3 meter afstand. op dit moment schijnen we een zaklamp op de persoon tijdens fotograferen (met compact camera) om zo te kunnen richten.. zou dit ook als een soort geimproviseerde AF illuminator kunnen dienen of is het focussen zowiezo geen probleem met de minolta dimage s404?

het gaat om dit soort foto's:
http://www.patsboem.com/fotos/karper/04.jpg
Zonder zoomen is 5 meter oneindig voor de camera.
Je zou 'm dan handmatig op oneindig in kunnen stellen en zo heb je 'm dus altijd scherp.
Voor 2/3 meter is het ook handmatig in te stellen trouwens.
Ik heb overigens nog geen problemen gehad met scherpstellen 's nachts.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

knakworst

Get more sats!

Een camera waar een externe flitser op kan is ook een mogelijkheid. Externe flitsers hebben ook wel een focus assist lamp.

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
"Zonder zoomen is 5 meter oneindig voor de camera."

wat houdt dit precies in?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

knakworst

Get more sats!

Op donderdag 30 mei 2002 13:33 schreef Lev het volgende:
"Zonder zoomen is 5 meter oneindig voor de camera."

wat houdt dit precies in?
Dat alles >5 m scherp is op de foto, als je de camera afstelt op oneindig.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan inderdaad je zaklamp ook gebruiken als illuminator. De S404 heeft trouwens ook een voorgeprogrameerde nachtportret mode.

Een externe flitser gaat niet werken want de S404 heeft gaan aansluiting daravoot of je moet een digitale slave flitser nemen, maar die heeft dan geen illuminator.

Met een beetje oefening vallen er 's nachts heel erg redelijke foto's te maken met de S404

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

of je maakt gewoon fotos in de buurt van een straatlamp

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
in de polder staan geen straatlampen (;

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
wat is jullie mening wat betreft de simage s404?

Verwijderd

kei geil ding

heb 'm zelf ook

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 20:49
Echt een heeeeeeeeeel moooi en fijn toestel!!!!!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
ik moet je bekennen,

i agree met de rest hierboven, ik heb hem zelf hij hij ruled ech wel!!!

Go for it!!
:+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Mee eens.
Pagina: 1