Mijn Flickr; Sony A7iii
ik neem aan dat je al op de site heb gekeken voor nieuwere drivers ?
ik word er echt helemaal gek van, speel hier de helpdesk, ben nu dus telefonisch aan het proberen dat modem werkend te krijgen, is leuk als de pc constant vastloopt...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Ik neem aan dat je de drivers hiervandaan hebt? :
http://www.e-tech.nu/support/faxmodem_files/downloads.htm
http://www.e-tech.nu/support/faxmodem_files/downloads.htm
Nee, ik heb ze gewoon van de motorola website gehaald.
Maar het probleem is min of meer opgelost, ik heb er nu, na veel proberen en vloeken het modem van mijn ouders ingezet, een mooi (Dell)-US-Robotics modem, werkte in 1 keer perfect.
Ik denk dat dat motorola geval gewoon niet goed was, kreeg hem zelfs in win98 niet aan de praat, zat een heel vervelend 'brom' achtig ding over de lijn als hij in wilde bellen, m.a.g. dat dit dus gewoon niet ging.
Maar het probleem is min of meer opgelost, ik heb er nu, na veel proberen en vloeken het modem van mijn ouders ingezet, een mooi (Dell)-US-Robotics modem, werkte in 1 keer perfect.
Ik denk dat dat motorola geval gewoon niet goed was, kreeg hem zelfs in win98 niet aan de praat, zat een heel vervelend 'brom' achtig ding over de lijn als hij in wilde bellen, m.a.g. dat dit dus gewoon niet ging.
Mijn Flickr; Sony A7iii
klopt, zijn inderdaad bagger modems. bij veel isps geven ze problemen met waarschijnlijk de AT commandos. is alleen te verhelpen dmv de nieuwste drivers. gewoon een brak modem. ik hoop dat motorola dat zelf ook door heeft
Dit topic kan gesloten worden dus...
het probleem is opgelost, in die zin dat ik het probleem met een voorhamer bewerkt heb...
het probleem is opgelost, in die zin dat ik het probleem met een voorhamer bewerkt heb...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Mhh...er is een oplossing voor dit probleem. De modems van E-tech gebruiken dezelfde chipset als die SM56. En E-tech heeft wel een driver voor XP. Ik heb dus de E-tech drivers geïnstalleerd en het werkt..!!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op een gegeven moment toch strontziek werdt van die Motorola modem dat ik toch maar een nieuwe heb gekocht van Dynalink met een Conexant chipset die prima werkt onder XP en ook nog te upgraden is naar V92.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik op een gegeven moment toch strontziek werdt van die Motorola modem dat ik toch maar een nieuwe heb gekocht van Dynalink met een Conexant chipset die prima werkt onder XP en ook nog te upgraden is naar V92.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
waarom worden die sm56 gevallen nog steeds geleverd vraag ik me af? zijn ze die dingen gewoon op de markt aan het dumpen voor bijna niks, ze worden niet meer gemaakt of ondersteund door Motorola, maar overal zie je ze nog steeds in nieuwe PC's opduiken. Das lekker als ze niet eens op een fatsoenlijke manier compatible zijn met de nieuwste besturingssystemen. Is helemaal fijn voor de gemiddelde computergebruiker die helemaal niet weet hoetie dat ding moet installeren...
Ik zeg: "tweakers verenigt u en koop alle sm56 modems op om ze vervolgens ritueel met veel bier te verbranden.... "
Ik zeg: "tweakers verenigt u en koop alle sm56 modems op om ze vervolgens ritueel met veel bier te verbranden.... "
Mijn Flickr; Sony A7iii
goed idee...!!Op woensdag 12 juni 2002 22:54 schreef ikmattie het volgende:
waarom worden die sm56 gevallen nog steeds geleverd vraag ik me af? zijn ze die dingen gewoon op de markt aan het dumpen voor bijna niks, ze worden niet meer gemaakt of ondersteund door Motorola, maar overal zie je ze nog steeds in nieuwe PC's opduiken. Das lekker als ze niet eens op een fatsoenlijke manier compatible zijn met de nieuwste besturingssystemen. Is helemaal fijn voor de gemiddelde computergebruiker die helemaal niet weet hoetie dat ding moet installeren...
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
ik heb de hoop met dat ding opgegeven... nu adsl
Verwijderd
mijn sm56 modem bllijft constant staan op irq 11 en com drie. hoe kan ik dat veranderen. communicatie met modem gaat goed maar uitbellen gaat niet.
kan iem. me hier me helpen
kan iem. me hier me helpen
Pagina: 1