Toon posts:

Alcatel SpeedT Home->Pro router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn modem getweaked volgens de howto, en alles laten forwarden naar 10.0.0.160 via "defserver addr=10.0.0.160" & "save", hierna hoopte ik vanaf het internet op mijn linuxbox te kunnen, dit bleek niet te gaan, ping, niets, liefst antwoord als je iets weet, ik heb ook al geprobeerd met "create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.160:80 outside_addr=0.0.0.0:80" & "save" .
heb antwoord nodig: mijn site is offline in tussen tijd, alvast bedankt

Roel

Ik zou graag eens terug van nul beginnen, hoe reset ik het modem volledig? zodat er van niets meer iets overblijft, dat hij echt op de "default" waarden staat, via browser blijven alle passwoorden staan en de routes in "nat.ini"

Alvast bedankt

En met welk ftp program krijg ik de nat.ini geupload? via Smartftp & cuteftp gaat het allesinds niet in binary mode

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je je modem normaal getweaked heb dan moet je al kunnen internetten...

Dat portforwarding wat je doet heb daar niks mee te maken..

Dus ik denk dat je op die linux bak even naar je instellingen moet kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, internetten gaat al perfect, modem zorgt voor connectie, alles is in orde, in het netwerk kan ik op mijn site die draait op poort 80, maar vanaf internet niet, nagenoeg moet het gewoon door de router/modem -> hub -> linuxbox, dus de linuxbox is in orde.
Hoe reset je hem volledig?

Alvast bedankt

Roel

Verwijderd

Topicstarter
Stuur AUB een antwoord iemand.... tis echt nodig, wat moet ik doen?

Please....
Roel

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Op woensdag 29 mei 2002 20:20 schreef RFrog het volgende:
Op de achterkant van je modem zit een knopje (defaults) om je modem te resetten.

Je nat.ini kan je met elk FTP programma uploaden overigens, je kan zelfs gewoon ftp://10.0.0.138 intypen.

Dat je geen ping respons terugkrijgt komt omdat dat geblockt wordt door de modem wanneer deze getweakt is.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Je kan ook nog een ping of life geven, heb ik een keer moeten doen toen ik iets te veel verkloot had.

Staat helemaal beschreven in de handleinding (pdf), op de alcatel cd rom.

• Attilla
Op woensdag 29 mei 2002 20:20 schreef RFrog het volgende:

Please....
Roel
Roel, kicken binnen een uur is niet gewenst ...
Ook het zetten van een naam onder een post, want wij tweakers groeten elkaar permanent.

Maar ik zou voor het portmapping verhaal even op www.bruring.com/adsl kijken daar staat namelijk alles beschreven.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
ok, 2 dingen (zijn overigens al heel wat keren hier gepost, maar nog maar een keertje vertellen dan)

1) In je modem zit een firewall.....die zit je uit door er naartoe te telnetten en dan de regel "firewalling=off" in te typen. Dan kun je er misschien nog steeds niet bijkomen....zie dan punt 2

2)Je zegt dat je hebt doorgenat met de regel "create protocol tcp inside_addr=10.0.0.160:80 outside_addr=0.0.0.0:80"
dat gaat niet werken..... 0.0.0.0 moet je vervangen door het ip-adres dat je van je provider hebt gekregen. Daar moet het mee lukken denk ik

iRacing Profiel

• kroegtijger
Op woensdag 29 mei 2002 20:47 schreef Disorder het volgende:
Je kan ook nog een ping of life geven, heb ik een keer moeten doen toen ik iets te veel verkloot had.

Staat helemaal beschreven in de handleinding (pdf), op de alcatel cd rom.
Ping of life geef je alleen als je modem zijn ip-adres kwijt is...dat is in dit geval niet zo, hij kan gewoon bij zijn modem komen....

iRacing Profiel

• kroegtijger
Op woensdag 29 mei 2002 19:22 schreef [Airwolf] het volgende:
Als je je modem normaal getweaked heb dan moet je al kunnen internetten...

Dat portforwarding wat je doet heb daar niks mee te maken..

Dus ik denk dat je op die linux bak even naar je instellingen moet kijken.
lijkt mij ook....doornatten doe je alleen om van buiten naar binnen te komen...dat is hier niet de bedoeling, hier wil je met je linux-doos naar buiten. Welk ip heeft je linuxdoos? kun je op IP-adres pingen (bijv. 62.251.0.6...dat is de dns van hccnet) zo ja, dan is het je dns die niet op je linuxbak staat ingesteld. T zou ook je gateway oid kunnen zijn. Waarom config je je modem niet zo dat hij ook als dhcp werkt en dus automatisch een ip-adres, gateway en dns-serveradres meestuurt?? dan hoef je dat allemaal niet meer in te stellen...veel makkelijker

iRacing Profiel

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50

t3q

Say yes to teq

Ok ander vraagje. IK heb nu deze situatie thuis. Getweakt modem>hub>pc1 (10.0.0.150), laptop (10.0.0.151) Nu kan ik op beide machines IE,irc en msn. Heel fijn kan ik alles ontvangen maar ik kan niks versturen. OP beide machines niet. Heeft iemand een oplossing?

Life goes as it goes.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Brilson666 schreef op 28 oktober 2002 @ 10:50:
Ok ander vraagje. IK heb nu deze situatie thuis. Getweakt modem>hub>pc1 (10.0.0.150), laptop (10.0.0.151) Nu kan ik op beide machines IE,irc en msn. Heel fijn kan ik alles ontvangen maar ik kan niks versturen. OP beide machines niet. Heeft iemand een oplossing?
Dat kan niet,

als jij kan internetten (IE dus) moet je kunnen versturen.
Je stuurd namenlijk ook packets om je URL te versturen en de page op te vragen!
MSN, aanmelden, IRC Idem.

Of kan je ook dat niet? (stond er niet duidelijk in)

• t3q

t3q

Say yes to teq

Tis toch echt zo. Ik kan wel uppen naar xs4all ze ftp. Ik kan wel versturen via mns naar de laptop en vice versa. Maar ik kan niet onderling via irc versturen naar elkaar. En ik kan op beide machines niet versturen naar bekenden op irc of msn. :(

Life goes as it goes.

• Attilla
Dit is een bekend probleem.

Irc kan je oplossen door de nodige portforwardings, maar van msn had je ook kunnen vinden met de search of in de faq.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Dus ik moet toch me nat.ini aanpassen en daar de porten forwarden vna beide interne ip's
naar me externe?

Life goes as it goes.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Nee, mappings zijn alleen voor Extern--->Intern

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ah ok, Dat zou dus het inkomende verkeer beschrijven. Extern > intern. IK heb een probleem naar buiten toe.

Life goes as it goes.

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
Oude koe :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.