Gforce naar Quadro wie heeft het gedaan???

Pagina: 1
Acties:

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Nu ben ik er over aan het denken om een gforce 4 te kopen en had ik laatst eens gelezen dat je er een quadro van kon maken. Nu vraag ik me af heeft dat iemand hier ook echt geprobeerd en werkt dat nu ook?? Bedoel zie je ook verschil bij de apps die de quadro ondersteunt???

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

Verwijderd

ik bij een gf1 wel eens gedaan... mertkte er nix van zag een ander naampje maar om daar nou een kaart van 400 euro voor te gebruiken? Neh of je moet met software doen.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Ja daar is die nu juist voor he ;)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Ik heb me gf2 mx400 gemod tot quadro mxr/?? :)

Gewoon 2 weerstandejes omsolderen en het was gebeurd maar veel zin had het niet :)

Staat wel leuk trouwens >:)

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Hmm dus als ik dit allemaal goed begrijp heeft het geen zin om aan dat ombouwen te beginnen. Wel raar eigenlijk, ze brengen die kaartjes toch niet voor niets op de markt.

• TRAXION
Het heeft nut als je 3d programmering doet omdat je extra opties hebt in de drivers.

Verwijderd

ja maar als je daar ook maar een beetje serieus mee bezig bent koop je volgens mij geen quadro maar een 3dlabs.

• TRAXION
Tenzij je student bent die kennisen heeft in het electrolab en je gewoon geen geld hebt voor zo'n dure kaart.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Ehhh ja en die zijn net zo goedkoop als een Gforce he :?
Heb niet ergens een boompje met geld anders deed ik dat wel hoor *D
En het maar hobby niet voor werk ofzo..

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Op woensdag 29 mei 2002 19:20 schreef BzrK het volgende:
ja maar als je daar ook maar een beetje serieus mee bezig bent koop je volgens mij geen quadro maar een 3dlabs.
EN je moet wat meer geld op tafel leggen. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 29 mei 2002 19:20 schreef BzrK het volgende:
we hebben het ook niet over het kopen van een quadro maar het maken van zon ding (middels mod)

tja als je moet kiezen tussen quadro of 3dlabs dan wist ik het ook wel..

A wise man's life is based around fuck you

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Ehhh ja en die zijn net zo goedkoop als een Gforce he :?
Heb niet ergens een boompje met geld anders deed ik dat wel hoor *D
En het maar hobby niet voor werk ofzo..

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Nou en weet ook nog iemand waar ik ergens kan vinden hoe ik dat nu precies doe?? Ik wil dus hebben dat ik nog beide heb en de Gforce en de Quadro kan dat?? Via jumper/knopje ofzo.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb mijn geforce 2 ti met softquadro naar een quadro 2 pro omgezet. Hierdoor krijg je opties in de drivers die je niet bij een normale gf2ti hebt. Voor 3d modelling redelijk handig. Draadmodellen worden bijvoorbeeld versneld door een quadro, iets wat ik erg merk. Ook kan ik de ELSA maxtreme drivers voor 3dsmax instaleren, die zijn ook erg fijn.

Een geforce 4 heeft echt een fysiek andere core dan de quadro XL nogwat nogwat, en hij kan niet meer gemod worden. Ook zijn erg geen softquadro hacks in rivatuner voor.

specs

• TRAXION
Dat is op zich wel mogelijk met switches denk ik maar daar ga ik je niet bij helpen (stel dat je per ongeluk switch als de machine aanstaat)....
Pagina: 1