Toon posts:

[PSU] AT voeding minimum spanning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een radio op een AT voeding aansluiten, als ik dat ding hard aanzet gaat ie wel aan, maar als de spanning onder de ca. 0,5 A komt schakelt ie uit.

Vrij logisch met een switching psu. Alleen wat zou nu een oplossing kunnen zijn zodat hij bij deze spanning niet uitschakelt?

Een weerstandje er tussen prakken lijkt me ff te simpel.

Verwijderd

De spanning kan niet onder 0,5A komen, want de eenheid van spanning is de Volt.

De oplossing is om de voeding te belasten met 0,5A.
Hier kun je een 10 Watts weerstand van 22 of 18 Ohm voor gebruiken, of een gloeilampje.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
ff wat meer info aub:

welke spanning sluit je heb aan??

dat een voeding uitgaat als je te weinig vermogen trekt, klinkt mij onlogisch in de oren..

zit er geen power_good of power_ok signaal op die voeding ofoz??

AT?? aan en uit met een lompe knop toch????

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
ehm, oeps, natuurlijk stroomsterkte... |:(

maar een lampje gaat niet, dat heb ik nu, maar het is voor een radio die ik in een koffer gebouwd heb en daar zit al een halogeen lampje in, alleen lampjes worden iets te warm :(

maar een weerstandje moet dus kunnen, morgen maar eens gaan halen.

Verwijderd

vaag ik heb weleens een at voeding zonder iets erop aangehad de gaat niet uit klinkt vaag.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 19:15 schreef Japidoff het volgende:
ff wat meer info aub:

welke spanning sluit je heb aan??
12 volt
dat een voeding uitgaat als je te weinig vermogen trekt, klinkt mij onlogisch in de oren..
is vrij logisch met een switching power supply, die moeten altijd een minimum vermogen leveren, alleen dat trekt een pc makkelijk, maar een 2*20 watt versterkertje niet altijd
zit er geen power_good of power_ok signaal op die voeding ofoz??
helaas is een at voeding wat anders dan een atx voeding, daarmee kan het idd wel makkelijker, alhoewel ik me af vraag of ie dan wel een constante stroom levert
AT?? aan en uit met een lompe knop toch????
dit is best een mooi subtiel knopje hoor :P
Pagina: 1