Toon posts:

inloggen op netwerk via kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem: ik moet met een programma op een linux server van een school inloggen. Echter worden op deze server alleen maar ip-adressen toegelaten van het eigen netwerk van die school, mijn ip-adres (ik heb @home kabel) wordt dus niet geaccepteerd. Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik via de kabel op dit netwerk kan inloggen (gebruikersnaam en paswoord heb ik), is er een programma voor? In dit netwerk hoeft normaal alleen een werkgroep worden opgegeven (ip-adres automatisch).
Alvast bedankt!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Foei, je mag niet hacken! :P

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Op woensdag 29 mei 2002 18:50 schreef GPM het volgende:
Echter worden op deze server alleen maar ip-adressen toegelaten van het eigen netwerk van die school, mijn ip-adres (ik heb @home kabel) wordt dus niet geaccepteerd.
Je geeft zelf al andwoord op je vraag wat je kan proberen om je ip toe te voegen aan de iptables van linux en van de school router.

Specs

Verwijderd

vragen ofdat de sysadmin je IP wilt toelaten. Als je geen kwade/illegale bedoelingen hebt zal dat toch geen probleem moeten zijn.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Op woensdag 29 mei 2002 18:54 schreef martijntje het volgende:
vragen ofdat de sysadmin je IP wilt toelaten. Als je geen kwade/illegale bedoelingen hebt zal dat toch geen probleem moeten zijn.
En als ie dat nou wel heeft? ;) :P

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 18:57 schreef maartenb het volgende:

[..]

En als ie dat nou wel heeft? ;) :P
Dan vanaf een trusted IP (een werkstation die wel rechten heeft op die server) een tunnel bouwen naar z'n @home server. En dan via die tunnel contact maken met de server. :)

Verwijderd

Topicstarter
nee ik probeer niet te hacken ;)
Er staat gewoon een linux programma op die server die mijn bestanden kan compileren...niks illegaals dus.
Toestemming om dit ip-adres toe te laten krijg ik 99,9% zeker niet. Ik zoek dus een manier om van een netwerk in een ander netwerk te komen. Met gewoon inbellen stelt dit niks voor, dan kan het nu toch ook niet zo moeilijk zijn?

Verwijderd

Topicstarter
een tunnel bouwen van werkstation -> @home server.... :? ...en hoe doe je dat in hemelsnaam?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Kan met behulp van een proxy
Pagina: 1