hacktijden van .. bits sleutels

Pagina: 1
Acties:

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Hopenlijk overschrijd ik geen got regels met deze vraag, maar weet iemand een site waar ik platweggezegt de hacktijden van bv 128 ssl kan zien.

Specs

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

op www.distributed.net kun je wel iets over RC5 sleutels vinden.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 20:56

Tomatoman

Fulltime prutser

De zoektijd bestaat niet. Het is mogelijk dat de eerste de beste sleutel die je probeert, de juiste blijkt te zijn. Zelfs op een 8086 is de zoektijd dan nul komma nul seconden. Het is ook mogelijk dat het de laatste is - dan hangt de benodigde tijd heel erg af van de gebruikte processor en vooral het rekenalgoritme. Een gemiddelde zoektijd is in dit opzicht totaal betekenisloos, want hoe kun je over een gemiddelde spreken als je één sleutel wilt vinden?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• venomous
  • Laatst online: 03-06 22:25
ok andere formulering welke tijder er nodig zijn om alle sleutels door te zoeken

Specs

• radi0man
  • Laatst online: 07-06 00:14
De tijd voor een dergelijk brute force attack zal verschillen per encryptiemethode. De een vergt nou eenmaal meer rekentijd dat de ander. Voor attacks die maanden kosten, geldt ook nog eens dat de rekenkracht van computers in de tussentijd beter wordt, wat ook de duur van de attack weer beinvloedt.
Een website met overzichten weet ik niet, maar als je in een zoekmachine gaat zoeken naar informatie over brute force attacks, kan je vast wel vinden wat je zoekt.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op woensdag 29 mei 2002 19:07 schreef venomous het volgende:
ok andere formulering welke tijder er nodig zijn om alle sleutels door te zoeken
2^aantal bits / tijd nodig voor 1 sleutel

MAW : Afhankelijk van het algoritme en de beschikbare rekenkracht. Het is dus niet mogelijk om hier vaste getallen voor te geven.
Pagina: 1