Toon posts:

MS 6340 Micro ATX VA Mainbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een MS 6340 Micro ATX VA Mainbord met een duron 800 processor, kan ik hier iets leuks mee doen, opklokken, en wat zijn de mogelijkheden voor een processor die beter met spelletjes omgaat dan een duron processor?

Thomas

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Dit hoort eigenlijk in PMG thuis..

Tja, ik zou zeggen: Download de manual even van de msi site, dan kun je meteen zien wat de overclock-opties zijn in de bios..

En qua processoren: Als hij een duron 800 snapt, dan kan de thunderbird met 100 MHz bus (ook vaak aangegeven als 200MHz ddr) er in ieder geval op lopen.. Die zijn gemaakt t/m 1400 MHz, al zul je zeer veel problemen hebben om een 1400 MHz exemplaar te vinden voor de 100MHz bus..
Misschien dat een 1200 MHz thunderbird nog wel te vinden is!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 18:44 schreef Thomasvk het volgende:
Hallo
Ik heb een MS 6340 Micro ATX VA Mainbord met een duron 800 processor, kan ik hier iets leuks mee doen, opklokken, en wat zijn de mogelijkheden voor een processor die beter met spelletjes omgaat dan een duron processor?

Thomas
Overklokken kan altijd en je kan er ook een tb op klikken. Maar een btje vage vraag hoor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 29 mei 2002 20:02 schreef djcrossfire het volgende:

[..]

Overklokken kan altijd en je kan er ook een tb op klikken. Maar een btje vage vraag hoor.
Er zijn 2 versies van de 6340, de rev. 1.0 met KT133 en de rev. 3.0 met KM133 chipset. Beiden slikken max een Athlon Thunderbird 1400B (dus met 100MHz FSB) en geen Palomino/Morgan core.

Ook moet je geen illusies hebben over OC mogelijkheid. De FSB van KT/M133 chipsets krijg je niet stabiel boven de 110MHz. Ik weet niet of de MSI BIOS OC opties heeft (je hebt nu allicht een OEM BIOS), maar CPUFSB wil zeker werken.

Oslik blyat! Oslik!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG