Toon posts:

amd duron 800

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een amd duron 800, nu gebruik ik deze voor spelletjes, ik heb gehoord dat sommige spellen hier slecht op draaien, en inderdaad, ik gebruik een 64mb geforce mx400 en sommige spellen blijven hangen, dit ligt denk ik niet aan mijn grafische kaart, ik draai win 98 SE en het merk van het moederbord weet ik niet, maar ik wil deze pc graag beter maken voor spelletjes, wie heeft ideeen voor een andere processor, of moet ik iets anders veranderen?
:7

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
meer specs.. drivers etc..

Verwijderd

Topicstarter
veel andere specs heb ik niet behalve dan een:
MS 6340 Micro ATX VA Mainbord
Win 98 SE (o staat er al)
gewoon de standaard drivers van alle producten.
verder niks bijzonders

Thomas

• _MaLa_
de juiste drivers nemen is al een hele prestatie winst soms... dus use search voor jouw vidiokaart met bijbehorende drivers..

hoeveel intern geheugen heb je trouwens ?

welke spellen lopen er slecht ?

die proc die je nu hebt is een beetje minimaal voor de echte nieuwe spellen maar met die vidiokaart zou het smooth moeten draaien..

Verwijderd

ik denk niet dat je alles smooth kunt lopen met die videokaart.... probeer gta 3 maar eens te laten draaien op 1600x1200 ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 256 mb ram en inderdaad gta loopt slecht
maar waar kan ik betere drivers vinden
ik heb ooit gehoord van 1 driver voor alles of zoiets

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik draai ook gewoon games soepel @ duron800 met een Radeon7200...

Maar jah...voor games kun je toch beter overstappen op een AMD Athlon XP denk ik :? Performance schiet dan natuurlijk wel dik omhoog!

[off-topic]
Eyz MaLa *D Ook weer actief? (Shhhhtil! It's me Rob ;) )
[/off-topic]

Default blanke hetero

• _MaLa_
Op woensdag 29 mei 2002 19:28 schreef MisteryMan het volgende:
Ik draai ook gewoon games soepel @ duron800 met een Radeon7200...

Maar jah...voor games kun je toch beter overstappen op een AMD Athlon XP denk ik :? Performance schiet dan natuurlijk wel dik omhoog!

[off-topic]
Eyz MaLa :* Ook weer actief? (Shhhhtil! It's me Rob ;) )
[/off-topic]
hehe :P je hebt wel gelijk

off topic blaat:

ik denk al same hardware als rob en het is rob ! :P

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Op woensdag 29 mei 2002 19:30 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

hehe :P je hebt wel gelijk

off topic blaat:

ik denk al same hardware als rob en het is rob ! :P
LoLoL :) Maar ja, ik merk ook wel dat de duron niet echt meer compatible is met nieuwe spellen zoals THPS3 en GTA3.....

Default blanke hetero

• _MaLa_
Op woensdag 29 mei 2002 19:32 schreef MisteryMan het volgende:

[..]

LoLoL :) Maar ja, ik merk ook wel dat de duron niet echt meer compatible is met nieuwe spellen zoals THPS3 en GTA3.....
hehe :P hier loopt ook nie alles ok maar op hcc weer nieuw pctje halen *D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
VIA 4in1 van www.viaarena.com
Nvidia Detonator van www.nvidia.com (of een oudere van www.tweak.dk mocht je niet meer in windows kunnen komen)
Zou die beide eerst maar eens up to date brengen, praten we dan verder.

• _MaLa_
Op woensdag 29 mei 2002 19:35 schreef _JGC_ het volgende:
VIA 4in1 van www.viaarena.com
Nvidia Detonator van www.nvidia.com (of een oudere van www.tweak.dk mocht je niet meer in windows kunnen komen)
Zou die beide eerst maar eens up to date brengen, praten we dan verder.
zie in het gta 3 topic voor de juiste detonaters en andere snufjes om je fps te verhogen of andere troubles

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:07 schreef sjaak123466 het volgende:
ik denk niet dat je alles smooth kunt lopen met die videokaart.... probeer gta 3 maar eens te laten draaien op 1600x1200 ;)
:/

Verwijderd

Tja, het ligt eraan op welke resoluties je je spellen speelt. Je videokaart (Ik heb dezelfde) is niet echt nieuw meer, en icm die Duron wordt het allemaal een beetje trager. Ik heb er zelf voor gekozen om een XP te kopen, en nog even met m'n videokaart te blijven, maar ik zal ook binnen afzienbare tijd een nieuwe moeten gaan aanschaffen. Je zou heel simpel voor €60 een Duron 1200 kunnen kopen. Daarmee kan je dan iig een stuk vooruit. Misschien heb je dan iets meer geld om een videokaart aan te schaffen. Een XP kan ook, maar als je niet zo heel erg fanatiek gamed op 1600*1200 zou ik gewoon bij een Duron blijven. Zeker als je budget niet zo groot is. Dan hou je zo veel mogelijk over voor een vidkaart...

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

W00t....ik ga over 2 weken een nieuw bordje + mem + cpu halen dus ik laat je weten of het veel scheelt :P

(Vergeleken met mijn duron800)

Oude config:

ECS K7VZA 3.0
AMD Duron 800
256mb SDRAM @ 133mhz

Nieuwe config:

Gigabyte GA-7DXR+ (Met RAID :9)
AMD Athlon XP 1800+
256mb DDR (266)

Dus ik laat het even weten dan :7

Default blanke hetero

Verwijderd

Het lijkt een fijn plan als je zelf eerst even wat uitzoekt voor je een topic opent. Over drivers en dergelijke is zat in FAQ's te vinden (PMG en V&B)

En dat je 'gehoort' hebt dat spellen slecht draaien zegt toch niets, dat is toch persoonlijk of je een spel slecht vind draaien?

Owja, een duidelijke topictitel zou ook wel fijn zijn volgende keer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.