Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Hmm. Weet niet de kosten maar weet wel dat IBM een 10" VGA Paperwhite schermpje heeft gemaakt..
Heb ik 1tje gehad fftjes... leuk.. 640x480
Heb ik 1tje gehad fftjes... leuk.. 640x480
Verwijderd
Nou, ehh... die schermpjes zullen toen der tijd flink duur zijn geweest. ik denk dat een beetje 12" monitor toen al gauw 3,000 piek koste..
maar weet het niet zeker.. zoek anders eens met deze sentence (Inclufief aanhalingstekens) "Old Monitors , Old computers" op een van deze zoekmachines
www.yahoo.com
www.altavista.com
www.hotbot.com
www.infoseek.com
Veel suc6
Barracuda
maar weet het niet zeker.. zoek anders eens met deze sentence (Inclufief aanhalingstekens) "Old Monitors , Old computers" op een van deze zoekmachines
www.yahoo.com
www.altavista.com
www.hotbot.com
www.infoseek.com
Veel suc6
Barracuda
14" kleur heeft toch altijd iets van 400-500 gulden gekost??
15" is pas laat op de markt gekomen. Volgens mij pas rond 1995. Toen vond men 14" te klein worden en was 17" nog veel te duur. Dat was in 1995 tussen 1500-2000 gulden.
15" was al vanaf 700 gulden.
15" is pas laat op de markt gekomen. Volgens mij pas rond 1995. Toen vond men 14" te klein worden en was 17" nog veel te duur. Dat was in 1995 tussen 1500-2000 gulden.
15" was al vanaf 700 gulden.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
-wat kostte een 12" en 13" zwart-wit als het wel bestaan heeft.
Jawel, die bestonden! iig de 13" (IBM) Prijs? pfew... toch tussen de 750 en 1000 geloof ik...
-wat kostte een 14" zwart-wit
Tja, die kocht ik ooit es op een van de eerste PC plukdagen in de RAI kostte me toen ongeveer 250,00 gulden (maar dat was wel een koopje) voor een nieuwe.
-wat kostte een 14" kleur
Geen flauw idee... 550-700 ?
Stralings-arm was 1 van de meest gebruikte kreten bij deze monitoren.
-wat kostte een 15" kleur
Hier heb ik heel wat van gezien, maar de prijzen waren voor dit product (en de vorige ook natuurlijk) al aardig variabel. Men begon bij de 15" naar de groote van de beeldpunten te kijken. .28 was zo een beetje standaard, maar voor de echte freaks waren ook .26 verkrijgbaar.
Verder moest je ook uitkijken voor de 15-B schermen. Dit waren gewone 14" schermen met een uitgerekt beeld tot 15", oftewel 14" resolutie op een 15" scherm.
Prijzen varieerden tussen de 500 en 1500
Veel suc6 met je werkstuk.
PS. Niet alle informatie zal op de gulden nauwkeurig zijn, maar ach met de rest van je research zal deze informatie misschien toch nog van waarde zijn!
Jawel, die bestonden! iig de 13" (IBM) Prijs? pfew... toch tussen de 750 en 1000 geloof ik...
-wat kostte een 14" zwart-wit
Tja, die kocht ik ooit es op een van de eerste PC plukdagen in de RAI kostte me toen ongeveer 250,00 gulden (maar dat was wel een koopje) voor een nieuwe.
-wat kostte een 14" kleur
Geen flauw idee... 550-700 ?
Stralings-arm was 1 van de meest gebruikte kreten bij deze monitoren.
-wat kostte een 15" kleur
Hier heb ik heel wat van gezien, maar de prijzen waren voor dit product (en de vorige ook natuurlijk) al aardig variabel. Men begon bij de 15" naar de groote van de beeldpunten te kijken. .28 was zo een beetje standaard, maar voor de echte freaks waren ook .26 verkrijgbaar.
Verder moest je ook uitkijken voor de 15-B schermen. Dit waren gewone 14" schermen met een uitgerekt beeld tot 15", oftewel 14" resolutie op een 15" scherm.
Prijzen varieerden tussen de 500 en 1500
Veel suc6 met je werkstuk.
PS. Niet alle informatie zal op de gulden nauwkeurig zijn, maar ach met de rest van je research zal deze informatie misschien toch nog van waarde zijn!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
1980 : Voor een PC, of wat daar toen voor doorging, gebruikte je een (ZW) TV'tje
1986 : eerste PC met Hercules amber monitor (14" / 350,-)
1990 : tweede PC 13" vga tweedehands
1995 : derde PC 15" kleur 1500,-
1986 : eerste PC met Hercules amber monitor (14" / 350,-)
1990 : tweede PC 13" vga tweedehands
1995 : derde PC 15" kleur 1500,-
ik heb er nog wel een paar op zolder liggen, bij mij kosten ze een tientje per stuk

dat neem ik terug, ik betaal je een tientje per stuk als je ze komt halen
dat neem ik terug, ik betaal je een tientje per stuk als je ze komt halen
In zeg maar de 60er jaren waren er weinig tot geen monitors. Computers waren mainframes, en terminals bestonden uit een toetsenbord met printer. Later werden de printer-terminals vervangen door monitors, en dat waren de eerste. Die hebben toen tienduizenden pieken gekost natuurlijk. Als we wat verder vooruitspringen, naar rond `75, Zien we thuiscomputers opkomen.Eerst de Altair, zonder monitor, en later de Apple I. De apple I gebruikte je TV als monitor, als allereerste compu. De kit, zelf in elkaar solderen, voor een apple I kostte destijds een paar duizend dollar. Nu zijn overlevende Apple Is rond de twintigduizend dollar waard voor verzamelaars. Rond die tijd kreeg je ook de Commodore PET (voorloper van de C64), die nog een ingebouwde monitor had, echt een alles in een ding. Concept iMac zegmaar.
Andere computers zoals de CP/M thuisPCs gebruikten meestal kleine monochroom monitortjes. Amber of groen kwam het meest voor. Prijs: een paar duizend piek.
In 1981 kwam de eerste IBM PC. Ding gebruikte een MDA "grafische" kaart, _alleen_ letters mogelijk, met een mono monitor, meestal 10-12" of daaromtrent. Later kwam er de "hercules" grafische kaart, die dezelfde monitor gebruikt maar high-res (720 * 480 oid) mono graphics kan doen. Vervolgens komt er CGA, die (kleuren)monitors kan gebruiken zoals C64 gebruikers ze al een tijdje hebben. Spul is relatief cheap. Niet veel later komt er EGA, die nooit erg doorgebroken is. Weer niet veel later krijgen we VGA, which is with us to this very day. Ik kan me nog herinneren dat ik voor 1990 nog aan m'n moeders kop zat te zeuren dat de nieuwe 286 toch eigenlijk een VGA kaart met monitor moet hebben ipv dat ouderwetse hercules... kostte maar een paar duizend piek..
VGA schermen heb je in monochroom, maar dan meestal echt zwart/wit ipv amber of groen, en in kleur.
Preciese prijzen zijn veel moeilijker. Wat wil je weten, prijzen bij de introductie, prijzen nadat de prijs gestabiliseerd is na introductie, prijs nu?
Andere computers zoals de CP/M thuisPCs gebruikten meestal kleine monochroom monitortjes. Amber of groen kwam het meest voor. Prijs: een paar duizend piek.
In 1981 kwam de eerste IBM PC. Ding gebruikte een MDA "grafische" kaart, _alleen_ letters mogelijk, met een mono monitor, meestal 10-12" of daaromtrent. Later kwam er de "hercules" grafische kaart, die dezelfde monitor gebruikt maar high-res (720 * 480 oid) mono graphics kan doen. Vervolgens komt er CGA, die (kleuren)monitors kan gebruiken zoals C64 gebruikers ze al een tijdje hebben. Spul is relatief cheap. Niet veel later komt er EGA, die nooit erg doorgebroken is. Weer niet veel later krijgen we VGA, which is with us to this very day. Ik kan me nog herinneren dat ik voor 1990 nog aan m'n moeders kop zat te zeuren dat de nieuwe 286 toch eigenlijk een VGA kaart met monitor moet hebben ipv dat ouderwetse hercules... kostte maar een paar duizend piek..
VGA schermen heb je in monochroom, maar dan meestal echt zwart/wit ipv amber of groen, en in kleur.
Preciese prijzen zijn veel moeilijker. Wat wil je weten, prijzen bij de introductie, prijzen nadat de prijs gestabiliseerd is na introductie, prijs nu?
Verwijderd
Hehe ik heb er hier ook nog 1 staan , is ook zwart/wit (of zelfs hercules!?) met 2 van die rolschijven aan de zijkant.. Hij doet het ook nog! Is ook 14 inch... 25 piek voor degene die hem komt halen.. Owja en neem wel een heftruck mee, want het ding is niet te tillen
Pagina: 1