Recursieve UTFS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Stel ik wil een leuke koeler voor mijn AMD XP 2000+.
Slim als ik ben gebruik ik de search, maar in 9 van de 10 topics die ik vind staat dezelfde vraag met als antwoord: gebruik de search.
Ik zoek en ik vind dat ik de zoekfunctie moet gebruiken...?

Kunnen al dit soort berichten niet verwijderd worden ofzo?
(Ik snap dat als er een slotje voor staat dat dan de inhoud waarschijnlijk niet nuttig is, maar dit geldt niet altijd.)

En ja, ik hebt de search gebruikt voor 'UTFS'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14

Arno

PF5A

Als al die threads worden verwijderd, hoe kan de crew dan nog naar de search verwijzen :?

Nu kan er iig gezegd worden dat het vaak voorkomt en via de search gevonden dient te worden

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

mvds

Totally awesome!

Tja, je zoekt een koeler, maar je kan je zoekterm dan natuurlijk wat uitgebreider maken dan alleen "koeler XP".

Net zoals iedereen heb je eisen die je stelt aan je koeler (zo niet, dan heb je genoeg aan de standaard koeler die erbij zit). Neem die eisen erbij in je zoekterm en je komt al veel verder.

Hier geldt de regel dat je zelf ook wel wat werk mag doen voor je wat vraagt, maar dat werk is niet alleen de search gebruiken, maar ook de search op een goede manier gebruiken.

Als je info wilt hebben over welke bandenmaat een 2,9 liter golf heeft, kan je zoeken op "volkswagen" of "golf" en dan gaan roepen dat je zoveel hits krijgt, maar je kan natuurlijk beginnen met het opzoeken van het typenummer van die golf en dan in de zoekterm het "typenummer" en "banden" opnemen.

Snap je wat ik bedoel?

veel mensen komen hier met, ik moet weten welke grafische kaart of welke koeler ik moet hebben. En ik heb de search gebruikt maar niks gevonden. Tja, als je zoekt op "koeler XP" zal je inderdaad niet zoveel verder komen, maar als je zoekt op "koeler XP stil goedkoop" (als dat je eisen zijn) zal je een stuk verder komen.

Mensen zijn lui, en doen vaak alleen het minimale om verder te komen, leverd het dan niks op dan gaan ze roepen om hulp zodat iemand anders het voor hen doet. En in 999 van de 1000 gevallen van de UTFS topics kan zo iemand geholpen worden door het stellen van de standaard vragen. En die vragen had dat persoon bijvoorbeeld zelf ook al kunnen beantwoorden voor zichzelf voordat ie de vraag ging stellen op het forum.

En je kan dan uitleggen hoe de search werkt, maar elk normaal denkend persoon kan dat zelf ook wel bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 13:01 schreef Traag het volgende:
Als al die threads worden verwijderd, hoe kan de crew dan nog naar de search verwijzen :?

Nu kan er iig gezegd worden dat het vaak voorkomt en via de search gevonden dient te worden
ja maar 10 keer een topic voor je neus waarin staat dat je moet zoeken zonder een antwoord is ook lastig......

idee voor volgend forum, er komt een functie voor de mods bij waarin ze een bepaald gesloten topic buiten de search kunnen schoppen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 29 mei 2002 13:10 schreef Alfredt het volgende:

[..]

ja maar 10 keer een topic voor je neus waarin staat dat je moet zoeken zonder een antwoord is ook lastig......

idee voor volgend forum, er komt een functie voor de mods bij waarin ze een bepaald gesloten topic buiten de search kunnen schoppen.
Nog betere oplossing: mensen gaan zelf eens nadenken voor ze blaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 13:11 schreef obsidian het volgende:

[..]

Nog betere oplossing: mensen gaan zelf eens nadenken voor ze blaten.
ik mis je nofi :)

Maar serieus wat is er mis mee om een topic waarin als antwoord op een vraag alleen staat "gebruik de search dit is al vaak genoeg gevraagd." buiten de search te houden?

(Tuurlijk is de vraag van de topicstarter zeer onvolledig, maar we zitten in LA en dan lees ik wat breder dan de pure vraag van de topicstarter.... meer het achterliggende probleem dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 29 mei 2002 13:14 schreef Alfredt het volgende:
Maar serieus wat is er mis mee om een topic waarin als antwoord op een vraag alleen staat "gebruik de search dit is al vaak genoeg gevraagd." buiten de search te houden?
Helemaal niets, alleen welke halve zool gaat alle topics checken? :D

Maar ik ben het met je eens, het zou leuk zijn als modjes een topic op wel/niet searchbaar kunnen zetten, al is het maar voor de slotjestopics waarvan de inhoud compleet crap zijn, en voor als ze toevallig op een zinloos topic stuiten. Helemaal alles buitensluiten is natuurlijk onmogelijk tenzij je tig mensen fulltime topics laat controlleren, maar ik denk dat je daarmee al best een hoop zinloze topics eruit kan halen.
Maar ja, hopelijk wordt als er een nieuw forum is de search sowieso een stuk beter, een -UTFS in je searchquery zal al een hoop missers schelen ;)

Oh en sig's buiten de search houden... kheb al een paar keer iets gezocht, waarbij er resultaten kwamen waarin ctrl+F van m'n browser alleen het zoekwoord in iemands sig tegenkwam :D (wat niet zo heel vaak echt heel nuttig is...)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 29 mei 2002 13:14 schreef Alfredt het volgende:

[..]

ik mis je nofi :)

(Tuurlijk is de vraag van de topicstarter zeer onvolledig, maar we zitten in LA en dan lees ik wat breder dan de pure vraag van de topicstarter.... meer het achterliggende probleem dus.)
Je mist niks, ik meende alles wat er stond en ik intende all offence :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 29 mei 2002 20:57 schreef obsidian het volgende:

[..]

Je mist niks, ik meende alles wat er stond en ik intende all offence :)
Ben het wel deel met je eens. Je leest een hoop op GoT, bekijkt wat reviews en je besluit zelf dan toch wat je nodig hebt. Als het zou worden toegelaten, krijg je toch User A die zweert bij het ene merk en User B die zweert bij merk B. Totaal geen nut om een topic te openen. Klinkt heel vervelend maar "zoek het zelf uit" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kijk dat hele gedeelte waar de topicstarter het over heeft wat betrekking heeft op die koelers intereseerd me geen biet! Heb ik nu al vaker gezegd.

Het gaat mij er om dat topics die op slot gaan omdat ze al vaker beantwoord zijn, en in het gesloten topic niet, ook buiten de search gehouden worden. Als je bijvoorbeeld iets over php wilt weten omdat je er net mee bezig bent en er niet uitkomt is GoT soms erg onhandig omdat je weet ik hoeveel results krijgt waar dan de helft op slot zit met de opmerking dat de vraag al vaker is langs gekomen.... Als je die op hetzlefde moment als dat het op slot gaat ook uit de search gegooid wordt sla je twee vliegen in een klap. De search wordt bruikbaarder en er is minder 'searchload' (weet de goede term ff niet.)

Dat is wat ik bedoel met 'het achterliggende probleem' kunnen begrijpen. Het heeft toch totaal geen nut om nu de topicstarter een beetje aan te vallen op zijn inderdaad niet-zeer-nuttige-vraag terwijl hij ook een punt heeft waar wel naar gekeken kan worden. probeer nou gewoon even buiten de directe vraagstelling te kijken aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Maar bij de searchresultaten wordt toch al aangegeven dat op een topic een slotje zit? Als je een resultaat ziet met één reply en een slotje, dan kun je zelf ook wel concluderen dat je daar geen antwoord zult vinden. Ik betwijfel of je voor de gebruiker moet gaan beslissen of een topic wel of niet nuttig is, dat kan diegene waarschijnlijk zelf minstens even goed :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1