Toon posts:

Magnat Metric als center en rearspeakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me aan het orienteren voor een rear+center set om mijn standaard Aiwa surround speakers te vervangen. Als budget heb ik zo rond de 100 euro (150 max) in gedachten. Verder heb ik voor B&W DM 570 speakers en nu zat ik als surround speakers te denken aan een Magnat Metric ad-on 3 set ( www.magnat.nl ) .

Dit zijn kleine 2-weg speakers en ik vraag me af of er een beetje goed geluid uit komt (gezien het formaat natuurlijk) en of iemand iets weet over de combinatie van B&W met Magnat. Natuurlijk ga ik ze nog zelf luisteren, maar een half uurtje luisteren kan natuurlijk niet op tegen de ervaring van mensen die deze set zelf hebben of ze bij mensen thuis hebben gehoord. Als iemand een andere sugestie heeft, dan hoor ik dat ook graag.

Dit is de set waar de speakers op moeten komen: http://www.melco.co.nz/aiwa/product.asp?item=190076 (graag geen verhalen als koop een andere stereo of zo, want dat ben ik voorlopig toch niet van plan)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 12:56

jasjenl

Liab A Tymo

Ik ken zowel deze b&w's als de magnats die je noemt niet specifiek, maar ik vermoed gezien het karakter van beide merken dat zeker de center niet echt lekker met je fronts zal combineren. Een centerspeaker moet bij voorkeur zoveel mogelijk klinken als de frontspeakers en daarom kun je meestal maar die meestal het beste van hetzelfde merk en dan bij voorkeur ook nog dezelfde serie kiezen. Als je center qua klankkleur (erg) afwijkt van je fronts krijg je nooit een mooi samenhangend geluidsbeeld aan de voorkant. Voor surrounds boeit 't wat minder, die ervaar je door de compleet afwijkende opstelling meestal toch al compleet anders.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Magnat en B&W zullen over het algemeen niet echt een lekkere combo vormen. Maar de beste test is om het zelf te gaan luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kwam ik bij it's (of all places) een overjarige set DM302's tegen. Omdat het ging om een demo model (geen doos, geen handleidig en wat krasjes) heb ik wat kunnen afdingen waardoor ik ze voor 70 euro per stuk mee heb gekregen. Ik ken ze al heel goed omdat m'n ouders ze dus ook hebben en dit lijkt mij een goede prijs voor deze speakers. Nu moet ik er alleen nog een bij passende center bij zien te vinden, maar dat zal ook wel goed komen.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp en als iemand nog een B&W CC3 center speaker te koop heeft, dan moet je het maar even laten weten .

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 02 juni 2002 02:24 schreef Raampie het volgende:
Vandaag kwam ik bij it's (of all places) een overjarige set DM302's tegen. Omdat het ging om een demo model (geen doos, geen handleidig en wat krasjes) heb ik wat kunnen afdingen waardoor ik ze voor 70 euro per stuk mee heb gekregen. Ik ken ze al heel goed omdat m'n ouders ze dus ook hebben en dit lijkt mij een goede prijs voor deze speakers. Nu moet ik er alleen nog een bij passende center bij zien te vinden, maar dat zal ook wel goed komen.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp en als iemand nog een B&W CC3 center speaker te koop heeft, dan moet je het maar even laten weten .
Ik zou evt. ook kijken naar de lcr60s3, die is dus rond de 50 euro duurder maar klinkt daar ook zeker naar.

Ik heb ook zitten twijfelen tussen de lcr3 en de lcr60s3, maar toen ik ze hoorde wist ik meteen dat IK voor de lcr60s3 moest gaan. Zeker gezien het geringe prijsverschil bij deze toch wel niet geringe prijzen....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn set compleet te maken heb ik de LCR 3 centerspeaker aangeschaft. Ik heb toch gekozen voor de center van de 300 serie ipv die van de 600. Ten eerste past deze met spikes precies onder het kastje waar m'n tv / video's in staan terwijl de LCR 60 s3 net te hoog was (het oog wil ook wat). Verder vond ik een prijsverschil van 75 euro ook een belangrijke factor (eventueel niet onoverkomelijk, maar toch).

Ik heb de center nog niet uit kunnen proberen in combinatie met m'n andere speakers, maar de toevoeging van de DM 302's was al een wereld van verschil. Het geluid past mooi bij elkaar en ik ben blij dat ik toch voor de B&W speakers als surrounds heb gekozen. Het heeft flink wat meer gekost dan ik eigenlijk van plan was, maar ik heb nu wel in één keer goed spul.

Nogmaals bedankt voor jullie tips en als iemand nog AIWA surround speakers zoekt, dan weet ik nog wel een zo goed als nieuw setje te koop .

Groeten, Ramon
Pagina: 1