Toon posts:

4 in 1 drivers, wat en welke

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben behoorlijk nieuw hierin.. so plz be gentle with me ;)

Het zit zo, ik heb spellen, bijv, unreal tournament, RTCW, soldier of fortune, GTA 3.

waarbij het beeld niet over te spreken valt, en laat staan het stoteren van het beeld, nou zie je hieronder wat ik allemaal in me pjoeter heb.

XP +1600
A7V266
ATI 7500

ik had dus een nieuwe videokaart al gekocht, omdat ik dezelfde problemen had met me Gf2 mx 400, dus dacht ik van nu met me radeon, het zal wel aflopen zijn, met onderandere 64 DDr.

maar dus niet !
Wat kan ik allemaal proberen te doen, om alles een beetje flekkeloos te laten werken...

kwam ik tot de conclusie door de search :

Installeer 4 in 1 drivers ...
mijn vraag daarop is, http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1
staan er een heleboel op, maar is dat wel voor mijn hardware bestemt, of maakt dat niet uit welke mobo je hebt als je bijv de 4.37 Final pakt ?
4 in 1 drivers heb je
maar ook VIA 4 in 1 drivers ... :S
ik hoop dat dat geen verschil is ?

Daarna wil ik ook gelijk mijn bios update, wat in preciepe geen prob moet zijn maar met mij weet je maar nooit ...

Gr

Verwijderd

Die 4 in 1 moet je dus installeren ja. Biosupdate kun je downloaden bij www.asus.com
staan instrukties bij.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Die 4 in 1 driver ?

De :

VIA 4-in-1 Drivers

4.37 Final ?

Verwijderd

Het lijkt erop dat het gewoon versienummers zijn met de verbeteringen erachter. Dus een uitleg wat er aan die specifieke versie verbeterd is. Als je dan de nieuwste versie pakt hebt je dus alle onderstaande verbeteringen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alle VIA chipsets sinds iig de VP3 (5 jaar oud) werken met dezelfde 4-in-1 drivers, dus het is puur een kwestie van versie. Meestal wil je de meest recente officiele, beta's zijn leuk maar voor 90% van ons is een stabiele te verkiezen erboven.

* dion_b heeft een AOpen mobo met MVP4 chipset en draait precies dezelfde drivers.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als je win 98 draait moet je de nieuwste direct x installen en natuurlijk de via 4 in 1.
Draait je systeem dan nog brak, dan is je systeem brak..

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
De nwste officiële versie is VIA 4in1 4.38 versie 2. www.viaarena.com

..::System Specs::..

Verwijderd

Ikzelf draai de 4.39 beta , maar dat komt omdat ik update-geil ben. (ze draaien hier overigens perfect) Mij lijkt het het beste als je eerst de laatste officiele final drivers probeert. Je kunt eventueel ook op de fora van http://www.viahardware.com rondneuzen om de ervaringen van mensen met verschillende driver-versies door te lezen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
sorry dat ik het zeg maar ik vind dit behoorlijk n00b niveau, er zijn maar soort drivers die via uitgeeft..misschien ietsjes meer zelfvertrouwen?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Op woensdag 29 mei 2002 12:37 schreef viper007 het volgende:
Hallo, ik ben behoorlijk nieuw hierin.. so plz be gentle with me ;)

Het zit zo, ik heb spellen, bijv, unreal tournament, RTCW, soldier of fortune, GTA 3.

waarbij het beeld niet over te spreken valt, en laat staan het stoteren van het beeld, nou zie je hieronder wat ik allemaal in me pjoeter heb.

XP +1600
A7V266
ATI 7500

ik had dus een nieuwe videokaart al gekocht, omdat ik dezelfde problemen had met me Gf2 mx 400, dus dacht ik van nu met me radeon, het zal wel aflopen zijn, met onderandere 64 DDr.

maar dus niet !
Wat kan ik allemaal proberen te doen, om alles een beetje flekkeloos te laten werken...

kwam ik tot de conclusie door de search :

Installeer 4 in 1 drivers ...
mijn vraag daarop is, http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1
staan er een heleboel op, maar is dat wel voor mijn hardware bestemt, of maakt dat niet uit welke mobo je hebt als je bijv de 4.37 Final pakt ?
4 in 1 drivers heb je
maar ook VIA 4 in 1 drivers ... :S
ik hoop dat dat geen verschil is ?

Daarna wil ik ook gelijk mijn bios update, wat in preciepe geen prob moet zijn maar met mij weet je maar nooit ...

Gr
Ik heb hetzelfde mobo en gebruikt VIA 4 in 1 drivers 4.38, en de laatste BIOS 1008 final. Welke nvidia drivers (videokaart drivers) heb je??

Hoe je moet flashen staat hier: http://www.asus.com.tw/inside/Techref/bios-flash.html

VIA 4 in 1 4.38 kan je gewoon installeren.

Powered by KPN

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

ja kan natuurlijk de allernieuwste draaien, het gaat namelijk over de via chipset die erin zit, het maakt niet uit welk systeem je hebt want ik dacht dat het een universele installatie is,hij installeerd en detecteert wat je nodig hebt. kortom de nieuwste driver!

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 12:41 schreef viper007 het volgende:
Die 4 in 1 driver ?

De :

VIA 4-in-1 Drivers

4.37 Final ?
Ja

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 12:52 schreef sjaak250 het volgende:
Als je win 98 draait moet je de nieuwste direct x installen en natuurlijk de via 4 in 1.
Draait je systeem dan nog brak, dan is je systeem brak..
onzin... systeem brak kan niet... een onderdeel misschien of een driver of een irq conflict... maar een brak systeem bestaat niet :P
Zorg er sowieso altijd voor dat je de nieuwste versie directx en de daarvoor certified drivers hebt voor je video- en geluidskaart. Ook je Dinput (mouse bijvoorbeeld) moet certified zijn.... ik heb logitech mouse drivers hele systemen zien ophangen bij het starten van een game....

• Mentalist
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 29 mei 2002 20:25 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

onzin... systeem brak kan niet... een onderdeel misschien of een driver of een irq conflict... maar een brak systeem bestaat niet :P
Oh nee? Pics van Eynstein, PTT had een pakketje laten donderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/totaal2.jpg
Zorg er sowieso altijd voor dat je de nieuwste versie directx en de daarvoor certified drivers hebt voor je video- en geluidskaart. Ook je Dinput (mouse bijvoorbeeld) moet certified zijn.... ik heb logitech mouse drivers hele systemen zien ophangen bij het starten van een game....
Certified hoeft niet. Dan heeft MS (of misschien ook anderen, weet ik niet) de drivers bekeken en getest, en dat kost een smak geld. Drivers kunnen ook niet gecertificeerd en toch goed zijn.
En dat met die muis, lijkt me wel sterk dat dat door nukkige muisdrivers kwam. Met andere muisdrivertjes (standaard) werkte het wel?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 23:45 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Oh nee? Pics van Eynstein, PTT had een pakketje laten donderen.

[afbeelding]
[..]
Mja en? Dat is punt 1 een heel andere situatie en punt 2 is ook daar "het systeem" niet brak. Wat is in vredesnaam een brak systeem? Dat er een onderdeel of meerdere niet ok zijn maakt het niet een "brak" systeem. In mijn opinie is een "brak" systeem een niet werkend systeem van iemand die niet weet waar hij moet zoeken.

Anders heb je gewoon een defect onderdeel.
Certified hoeft niet. Dan heeft MS (of misschien ook anderen, weet ik niet) de drivers bekeken en getest, en dat kost een smak geld. Drivers kunnen ook niet gecertificeerd en toch goed zijn.
En dat met die muis, lijkt me wel sterk dat dat door nukkige muisdrivers kwam. Met andere muisdrivertjes (standaard) werkte het wel?
Damn... jongen... ik zit al zo lang in het support wezen dat ik zo ongelooflijk veel rare dingen voorbij heb zien komen... dat wil jij niet eens weten. En certified drivers zijn wel een zekere mate van garantie dat iets werkt. In tegenstelling tot niet gecertificeerde drivers, JUIST omdat bv MS er naar gekeken heeft. Overigens is het natuurlijk wel zo dat als jij een driver schrijft die communiceert met direct input en er in je routines iets fout loopt, dat direct input dan op zijn bek gaat... En je applicatie en/of windows dus ook...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

open gl/ a3d al eens in spellen getest? en 4.38 is de laatste!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
der is maar 1 4in1 driver voor alle chipsets dezelfde driver netzo als bij nvidia

dot.blaat

• Mentalist
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 30 mei 2002 20:57 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

Mja en? Dat is punt 1 een heel andere situatie en punt 2 is ook daar "het systeem" niet brak. Wat is in vredesnaam een brak systeem? Dat er een onderdeel of meerdere niet ok zijn maakt het niet een "brak" systeem. In mijn opinie is een "brak" systeem een niet werkend systeem van iemand die niet weet waar hij moet zoeken.

Anders heb je gewoon een defect onderdeel.
Je zei brakke systemen bestaan niet, ik wou alleen het tegendeel even bewijzen.. Als die niet brak is weet ik het ook niet meer...
[..]

Damn... jongen... ik zit al zo lang in het support wezen dat ik zo ongelooflijk veel rare dingen voorbij heb zien komen... dat wil jij niet eens weten. En certified drivers zijn wel een zekere mate van garantie dat iets werkt. In tegenstelling tot niet gecertificeerde drivers, JUIST omdat bv MS er naar gekeken heeft. Overigens is het natuurlijk wel zo dat als jij een driver schrijft die communiceert met direct input en er in je routines iets fout loopt, dat direct input dan op zijn bek gaat... En je applicatie en/of windows dus ook...
Ik zeg toch : niet gecertificeerde drivers kunnen goed zijn? Inderdaad heb je bij gecertificeerde drivers een zekere garantie van stabiliteit, maar noodzakelijk zijn ze zeker niet. Als er eenmaal een driver is geschreven die stabiel is, kun je die zonder problemen gebruiken. Er kan dan gekozen worden MS voor een hoop geld de driver dan nog te laten testen, maar daar veranderd de driver wezenlijk echt niet van. Ongecertificeerde drivers kunnen prima werken. Hoeft niet, maar kan zeker wel.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Zorg eerst maar dat je ALLE Nvidea drivers van je pc eraf hebt gegooid voordat je je Radeon installeert !!!

dikzak

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 31 mei 2002 16:34 schreef Chello200 het volgende:
Zorg eerst maar dat je ALLE Nvidea drivers van je pc eraf hebt gegooid voordat je je Radeon installeert !!!
jep :P
eerst ff detonater destroyer draaien om nvidia spul kwijt te raken :)
dan de via 4in1 drivers installeren.
dan directx 8.1 installeren.
dan de nieuwste drivers van de radeon installeren (die je dus eerst ff van internet afhaald ;) )
o, en je monitor drivers installeren als je dat nog niet gedaan had.
*D

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1