[PREMIERE] capture en gelijk onderverdelen

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Ik heb recent een digicam gekocht en kreeg daarbij een studio 7 SE cd. Met Studio 7 is het zo dat tijdens het capturen hij automatisch clips aanmaakt aan de hand van de timecodes op de tape. maw hij 'ziet' dus wanneer er een nieuw stukje is opgenomen.

Nu ben ik ook aan het kijken maar Adobe Premiere, maar voor zover ik kan nagaan (ja ik heb ook F1 gebruikt en de handleiding doorgelezen) kan dat niet. Voorzover ik het zie moet je dan eerst de hele film afspelen en via de set in en set out knoppen de film in clips onderverdelen waarna Premiere de film nog eens afspeelt maar dan alleen de geselecteerde clips.

Mijn vraag is nu, klopt het dat Premiere dat niet in 1x kan doen of moet ik het op een andere manier doen?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 16:31
Heeft iemand hier al een oplossing voor?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 29 mei 2002 12:37 schreef Expecho het volgende:
Ik heb recent een digicam gekocht en kreeg daarbij een studio 7 SE cd. Met Studio 7 is het zo dat tijdens het capturen hij automatisch clips aanmaakt aan de hand van de timecodes op de tape. maw hij 'ziet' dus wanneer er een nieuw stukje is opgenomen.

Nu ben ik ook aan het kijken maar Adobe Premiere, maar voor zover ik kan nagaan (ja ik heb ook F1 gebruikt en de handleiding doorgelezen) kan dat niet. Voorzover ik het zie moet je dan eerst de hele film afspelen en via de set in en set out knoppen de film in clips onderverdelen waarna Premiere de film nog eens afspeelt maar dan alleen de geselecteerde clips.

Mijn vraag is nu, klopt het dat Premiere dat niet in 1x kan doen of moet ik het op een andere manier doen?
Gebruik Scenalyzer. :) (of MSP6.5 :P)

/edit Website: http://www.videox.net/scenaly.html

Verwijderd

Thnx voor de tip SiHiDa, deze vraag stelde ik mij net 10 mins geleden ook :). Ik heb al wel eens eerder DV gemonteerd, maar alleen op het vrij simpele Pinnacle Studio 8, wat overigens best ging alleen het aantal mogelijkheden is erg klein. Dus ik ben daarnet ook maar eens aan premiere begonnen (6.5 welteverstaan) en ik stootte direct tegen hetzelfde obstakel. Maar een lange clip na de capture. Scenalyzer loste dit probleem gelukkig mooi op, maar nu snap ik toch echt niet waarom dit niet in het alom geprezen premiere zit... Vinden de meer ervaren editors deze automatische clips te onprecies of zo?. En hoe doen mijn mede-premiere'ende tweakers het dan? zit gewoon iedereen te scenalyzen? toch niet handmatig hoop ik, met een flinke capture van iets van een uur ben je dan alleen al dagen bezig met het opverdelen in losse clips :?