[XMMS] Mp3's klinken heel verrot!

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,
Probleempje. Als ik via m'n XMMS (Mandrake 8.2 trouwens) een Mp3'tje afspeel klinkt hij heel slecht. Klinkt een beetje alsof je een stel hele goedkope boxen veel te hard zet. (beter kan ik 't niet omschrijven) Ik heb een MP3'tje getest in WinXP en in Linux, dus 't ligt niet aan de soundfile zelf. Iemand een idee waar een instelling verkeerd kan staan?

Ik heb een SB Live 5.1 trouwens.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
zet het geluid via xmms eens op 80% a 90%

dat helpt bij mij wel :)

Verwijderd

even een andere output plugin proberen

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

[laatmaar]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Zelf vind ik de decoder van XMMS heel slecht. Als je hetzelfde MP3tje via mpg123 afspeelt (dus via de command-line), hoe klinkt-ie dan?
De slechte geluidskwaliteit was voor mij de reden om GQMpeg te gaan gebruiken. Die ondersteunt helaas geen plugins, maar gebruikt wel een externe decoder: mpg123.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 29 mei 2002 12:51 schreef ajvdvegt het volgende:
Zelf vind ik de decoder van XMMS heel slecht. Als je hetzelfde MP3tje via mpg123 afspeelt (dus via de command-line), hoe klinkt-ie dan?
De slechte geluidskwaliteit was voor mij de reden om GQMpeg te gaan gebruiken. Die ondersteunt helaas geen plugins, maar gebruikt wel een externe decoder: mpg123.
XMMS maakt gebruik van de mpg123 code om mp3 te decoden.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

inderdaad een andere output plugin proberen. de OSS driver werkt voor mij prima. de aRts is zeer slecht met gekraak en iets te snel.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

idd OSS gebruiken en het volume rond de 80% zetten... doet het hier perfect..

• Hark
  • Laatst online: 08-07-2025
Misschien is het een mp3pro bedstand dat je wil afspelen. Dan klopt het wel dat het verrot klinkt, want er bestaat (nog?) geen Linux/Unix-decoder voor mp3pro. Wat is de bitrate van je mp3tje? Als het 64 of 96 is is de kans héél groot dat het een mp3pro bestand is.

(Niet dat mp3pro met een goede decoder wel enorm goed klinkt hoor... Dat formaat zuigt gewoon enorm.)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op woensdag 29 mei 2002 18:41 schreef deadinspace het volgende:

[..]

XMMS maakt gebruik van de mpg123 code om mp3 te decoden.
Ik benihierdoor maar eens even gaan zoeken wat dan de oorzaak kan zijn van de brakke kwaliteit die ik had, maar dat ga ik niet eens melden.... Het lag iig niet aan XMMS.

* ajvdvegt gaat zich schamen.... |:(

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• spaceboy
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
okay, perfect, 't werkt weer (redelijk), wel vreemd dat die 100% bij mij nu ook optreedt. Trouwens, ik ben aan 't luisteren naar een stream (mp3), in Windows krijg ik dan bij Winamp de titel te zien van het huidige nummer (Digitally Imported), maar bij XMMS alleen de naam van het radiostation. Is daar iets aan te doen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Pagina: 1