[MySQL Front] Autoincrement probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Ik ben begonnen met database om overzicht te creeren in mijn cd verzameling.
Het is lang geleden dat ik met SQL gewerkt heb, daarom heb ik voorkeur gegeven aan een GUI frontend. In dit geval Front.

Ik heb de juiste rechten toegewezen, database gecreerd, tabel gecreerd, data toevoegen ... daar gaat iets fout! :(
Ik krijg telkens meldingen terug van front dat de query niet goed gaat. Ik denk zelf dat het probleem in autoincrement van mijn index (welke als unique primary key fungeerd) ligt.
Wat moet ik hier invullen? Als ik niks invul wordt het dus een NULL waarde en dat kan niet voor een sleutel. Vul ik een willekeurige INT in is het ook niet goed. Hoe werkt dit dus?

[update]
Zijn er trouwens nog (betere) frontends?
[/update]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

je auto increment veld niet gebruikein in je query. (niet op null zetten, maar gewoon weglaten dus)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Je kunt idd beter een prim key maken die niet autoincrement is, want dit veld kun je veranderen, kun je niets eens een waarde invullen

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• Rhy

Rhy

Topicstarter
hmm ik werkt niet met queries, maar dus via die Front front-end. Als ik niets invul ziet die het automatisch als een NULLwaarde en gaat het fout.

testje: Ik heb de autoincrement ervanaf gehaald en krijg nogsteeds een foutmelding. Dus er gaat iets anders fout. :?
De foutmelding die ik dus krijg:
"You have an error in your SQL syntax near 'index, title, nrofcds, type) VALUES (1, 'boe', 1, 'boe')' at line 1.

wellicht moet er staan '(index .... en dat het daarom fout gaat? Dat lijkt me dan echt een superbug in Front .. dat ik niet eens mijn table met data kan vullen. Ik kan toch niet de eerste zijn die daar tegenaanloopt :? :?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Zet index eens tussen rechte haken.
code:
1
[index]

• Rhy

Rhy

Topicstarter
dat kan dus niet want het gaat via een FRONTEND!!!

maar ik ga alles nu via MySQL prompt injassen, of in text file in die importeren
Pagina: 1