[php] framespagina en include

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik vraag me af hoe ik het beste een frames pagina (index, left en main) het beste kan verwerken in php.

Is het het beste om een index.php te maken en daarin index.htm te verwerken?
Of beter om zonder frames te werken en de "linker-code" en "rechter-code" gewoon te includen.

Verwijderd

Misschien dat dennis een beter antwoord kan geven, want die heeft een glazen bol, maar zolang wij geen idee hebben wat er in de verschillende frames moet komen kun je daar geen zinnig woord over zeggen. Als je linkerframe alleen een statisch menuutje is bijvoorbeeld dan heeft daar geen letter php aan te pas te komen.

Verwijderd

Ik zou gaan includen als ik jouw was............

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01-2025
nou wat een lol |:(

ik ga met database enzo werken, maar vraag me af hoe ik het vanaf het begin (dus de index.php) het beste kan aanmaken. Nu is de code in de frames, vrijwel leeg.

stel ik wil de frames wel gebruiken, hoe moet ik dan de index.php het beste opmaken?

edit:

ik denk dat ik het beste gewoon de index.htm kan laten staan en waar php code moet komen, maak ik wel php files...

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je kunt het beste met includes werken. Maar frames kan ook, het is maar net wat je prettiger vindt.

Als je met includes gaat werken, is het het beste om je verschillende "frames" in <div>'s te zetten, en vervolgens te stylen/positioneren met CSS. Dan kun je heel eenvoudig frames "faken" door je <div>'s een css-property "overflow:scroll" mee te geven, of evt. een dynamisch scrollbarretje eraan te hangen. Dan heb je de voordelen van zowel frames als includes te pakken.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz