ADSL -> Wanadoo -> slim ? of toch via Planet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
In het kleine kleine Rijssen komt eindelijk ADSL.
heb ik zelf ISDN thuis, en zal, als ik adsl neem, een dure Ethernet modem moeten kopen van 238 euro.
nu heb ik op mijn kamer naast ISDN ook een analoge telefoon, dus in feite kan ik daar ook ADSL op mijn analoge lijn hangen toch ?
wat kan ik hier het beste doen ?
Ik las dat je ook een USB-modem kunt kopen (voor analoge lijn) .. die is stukken goedkoper.. heeft iemand hier positieve of negatieve ervaring mee ?

Zowel Wanadoo als Planet gaat ADSL aanbieden in het kleine Rijssen. Welke is beter ?

En het schijnt na inbellen dat je 24uur online kunt zijn (daarna wordt je waarschijnlijk gedisconnect) ..
zal het inbellen nog geld kosten ? of bel je in op een gratiz nummer ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ff inlezen, kijk eens op de mxstreamsite, daar worden al je vragen beantwoord.

Wat ik zo uit het hoofd weet:

1. Geen inbelkosten (werkt ook niet met een tel.nummer
2. Ethernet modem is sowieso beter
3. Je kunt 24/7 zondere disconnects online zijn
4. Als je zeker weet dat je 2 lijnen je huis binnen hebt komen kun je ook de Analoge lijn pakken, maar check dat even !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• whitehouse
ISDN komt binnen, maar daar heb ik zo'n kastje op, zodat ik nog steeds met Analoge apparatuur kan werken ...

Ethernet is beter ? dus geen USB modem kiezen ?
USB was stukken goedkoper :(

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Voor zover ik weet ben ik nog nooit na 24 uur gedisconnect
Verder goede ervaringen met planet, wanadoo weet ik niet.

Ik zou toch voor de ethernet modem gaan, die schijnt toch stabieler te zijn. En bovendien kan je em ombouwen tot router.

Strava

• whitehouse
router heb ik niet nodig ..
Wanadoo was wat goedkoper .. betere aanbieding (1e 2 maanden gratiz)

dus toch een ethernetmodem van 238 euro .. das minder ..
moeilijk om doe-het-zelf aan te sluiten ?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:50

Wokschotel

Op 6 wielen

Als Planet ADSL kan aanbieden kan XS4All dat ook. En dan zou ik voor xs4all gaan.

USB of ethernet: ga voor ethernet! Kun je ook makkelijker voor andere OS'sen gebruiken.

Analoog/ISDN: de lijn naar je huis toe is ISDN, dus krijg je -tenzij je een APARTE analoge aansluiting op je kamer hebt- ADSL over ISDN. Dat gaat prima.

Verwijderd

ik heb zelf planet met usb modem nog nooit problemen gehad

Verwijderd

Geachte Administratie,

Onlangs op zaterdag 18 mei kreeg ik een mailtje binnen van de administratie dat de automatische incasso niet gelukt was, vervolgens ging ik bellen met Planet administratie, daar kreeg ik te horen dat er meerdere automatische incasso's niet gelukt waren, vervolgens kreeg ik dinsdag 28 mei jongsleden een brief dat ik de genoemde facturen + bedragen binnen 7 dagen moet overmaken anders word mijn internet geblokkeerd.

Ten eerste vind ik het schandalig dat ik pas na 1 jaar krijg te horen (door eerst zelf contact op te nemen) dat er achterstallige facturen open staan, nooit geen BRIEF OF EMAIL gezien! (tot op 18 mei jongsleden)

Daar schrok ik best wel van 1 bedrag 151,15 euro wat overgemaakt moest worden.

Ik vind het gewoonweg belachelijk en wil hierbij mijn contract opzeggen en laat jullie even weten dat ik overstap op XS4ALL!

*Dus ik zeg je GEEN PLANET hun automatische incasso zuigt enorm, en nee er stond niet te weinig op mijn rekening!

• whitehouse
maar ik heb dus op mijn slaapkamer zowel een isdn aansluiting (voor modem) en een analoge aansluiting (was mijn oude modemlijn, die middels een speciaal kastje op de ISDN-kast beneden is aangesloten) die ik nu voor mijn telefoon lijn gebruik.
Als ik dus kan kiezen tussen ISDN-ethernet card en analoge ethernet-card.. welke is dan aan te raden ?

Verwijderd

Kijk ook even de faq en search enz. Hier staan al je antwoorden op je vragen. :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.