Mijn systeem draait al een hele tijd stabiel, maar in alle topics die ik lees gaat niemand verder dan 1.9 volt. Ik heb een 700 draaiend op 927 Mhz. Is dit slecht voor mijn proc??????? of kan ik als alles gewoon goed blijft gaan zo blijven draaien?
Gewoon goed koel houden en dan zou er niets aan de hand moeten zijn, maar in feite zou je 1.9 volt wel de kritische bovengrens mogen noemen.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
ik draai idd ook op 1.9v
hoger wil ik ook niet echt gaan, want daarboven wordt ie toch wel akelig warm...
mn artic circle is goed... maar zo goed ook weer niet... hehehehe
mzzlz
hoger wil ik ook niet echt gaan, want daarboven wordt ie toch wel akelig warm...
mn artic circle is goed... maar zo goed ook weer niet... hehehehe
mzzlz
siberia, ik heb een athlon 500@650, zonder extra cooling op 1.65 volt (das .05 volt meer dan oorspronkelijk). Waarom heb jij zoveel hoger voltage nodig voor 120 mhz oc'en met cooling???
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Ik zal even verder wat over mijn systeem vertellen. Ik heb een asus k7v, met dus een amd athlon 700 met GFD op @927 9 x 103 Mhz. en daar gaat 2.05 volt doorheen. de koeling is niet optimaal, ik heb een coolermaster, maar er komt een Golden orb aan. Hij word neit extreem warm, 50 graden maximaal dus dat is dan toch niet ernstig?
Verwijderd
Ik heb m'n classic 600@800 nu ook op 1,9V staan maar voordat ik verder ga wil ik eerst nog een tempsnsortju in elkaar knutselen want die leveren ze jammergenoeg niet bij de asus a7v
daarna ga ik em verder opvoeren maar dan kan ik teminste zien hoeveel graadjes het is nu zegt de temp monitor 223C das niet goed volgens mij hehe.
"..nu zegt de temp monitor 223C das niet goed volgens mij hehe."
Jesus, zijn die monitoren eigenlijk wel te vertrouwen ??
Jesus, zijn die monitoren eigenlijk wel te vertrouwen ??
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Mijn Athlon 700 [700core] loopt al een tijdje op 901 MHz [8,5x106] op 1,95V.
Hij wordt nu niet veel warmer dan 33°C met koe in een gesloten kast, dus dat zit wel snor met de koeling [GlobalWin VOS32+ en nog wat casefans]. Op extreem warme zomerdagen blijft'ie toch ook nog onder de 40°C met koe.
Echt heet wordt'ie dus niet [hij heeft wel per ongeluk eens een hele nacht staan inbranden op 77°C door de welbekende bug in een oude BIOS van de Abit KA7
]
Maar hoe koel hij ook blijft, hij wil maar niet stabiel op een hogere kloksnelheid. Zelfs geen 910MHz [8,5x107] op 2,05V. Een niet al te goede core dus denk ik, bummer, maar ja, tweaken is mazzel hebben met je spullen.
Dus dit is nu de uiterste grens voor mij denk ik en op 1,9V is'ie 99% stabiel, maar ik ga voor de 100%... Dus 1,95V.
Hij wordt nu niet veel warmer dan 33°C met koe in een gesloten kast, dus dat zit wel snor met de koeling [GlobalWin VOS32+ en nog wat casefans]. Op extreem warme zomerdagen blijft'ie toch ook nog onder de 40°C met koe.
Echt heet wordt'ie dus niet [hij heeft wel per ongeluk eens een hele nacht staan inbranden op 77°C door de welbekende bug in een oude BIOS van de Abit KA7
Maar hoe koel hij ook blijft, hij wil maar niet stabiel op een hogere kloksnelheid. Zelfs geen 910MHz [8,5x107] op 2,05V. Een niet al te goede core dus denk ik, bummer, maar ja, tweaken is mazzel hebben met je spullen.
Dus dit is nu de uiterste grens voor mij denk ik en op 1,9V is'ie 99% stabiel, maar ik ga voor de 100%... Dus 1,95V.
mijn k7-750@900 wil gewoon niet hoger dan 909 mhz...voltage maakt dan geen moer meer uit (ik heb 950 volt geprobeerd te halen, maar dat lukt gewoon niet). Momenteel draait die op 1,9 volt en dat vind ik dat al kielekiele...1,85 volt draait 99% stabiel....dus eerst maar es een tijdje infikken.
Verwijderd
classic 550@900
2v
warmte weet ik niet heb geen sensor
koeling is een koelblok met een kast fen werk goet kan de prok zom vast pakken
hey is wel een 18micron
2v
hey is wel een 18micron
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 22:43 schreef psychotic het volgende:
Jesus, zijn die monitoren eigenlijk wel te vertrouwen ??[/quote]hehe dat komt gewoon omdat er niks is aangesloten. m'n mobo temp monitor geeft 35C aan maar voor cpu is een aparte nodig die er niet bij zit
Jesus, zijn die monitoren eigenlijk wel te vertrouwen ??[/quote]hehe dat komt gewoon omdat er niks is aangesloten. m'n mobo temp monitor geeft 35C aan maar voor cpu is een aparte nodig die er niet bij zit
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 23:29 schreef suijkerbuijk het volgende:
classic 550@900
2v
hey is wel een 18micron[/quote]Zo, hoe heb je dat geflikt dan?
classic 550@900
2v
hey is wel een 18micron[/quote]Zo, hoe heb je dat geflikt dan?
Don't You stare there, Operate!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb 950 volt geprobeerd te halen, maar dat lukt gewoon niet[/quote]ik zou het niet eens willen proberen
Verwijderd
ik heb een athlon 800/992 met de bus op...
id 124mhz... gezet , maar ga nu toch maar gfd tje halen, want videokaart vindt hoge agp snelheid niet zo leuk. aldi kamerkoeler naast mobo cpu 19graden enzenz aldi levert toch echt wel de beste oc spullen en oh ja 1.9 vult natuurlijk.
id 124mhz... gezet , maar ga nu toch maar gfd tje halen, want videokaart vindt hoge agp snelheid niet zo leuk. aldi kamerkoeler naast mobo cpu 19graden enzenz aldi levert toch echt wel de beste oc spullen en oh ja 1.9 vult natuurlijk.
Ik heb een ATHLON 700@1008 zonder problemen op 1.8V. Maximaal wat lukte was 1057 maar niet helemaal stabiel (crashes na ~1 uur). Toch grappig !!!
Elektronica/videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Echt heet wordt'ie dus niet [hij heeft wel per ongeluk eens een hele nacht staan inbranden op 77°C door de welbekende bug in een oude BIOS van de Abit KA7
][/quote]oke dan
mijn athlon werd ook 70 graden op de abit ka7-100 maar dat kwam omdat de cooler scheef zat DOH! en nu doen m'n ps2 poorten het niet meer en ik heb net vanmiddag het mobo terug gebracht! het kan dus ook aan m'n cpu liggen?
naja test ik straks wel ff in dit systeem.
mijn athlon werd ook 70 graden op de abit ka7-100 maar dat kwam omdat de cooler scheef zat DOH! en nu doen m'n ps2 poorten het niet meer en ik heb net vanmiddag het mobo terug gebracht! het kan dus ook aan m'n cpu liggen?
naja test ik straks wel ff in dit systeem.
openkat.nl al gezien?
Ik heb een Athlon classic 800
Dit zijn de settings waarbij hij stabiel loopt bij mij met het minst benodigde voltage:
800 MHz -> 1,60V
850 MHz -> 1,70V
900 MHz -> 1,80V
950 MHz -> 1,85V
980 MHZ -> 1,90V
1000 MHz -> 2,00V
1008 MHz -> 2,05V
Maar bij de 1000MHz en 1008MHz doet hij het alleen voor langere tijd als ik de kast open heb.
Dit zijn de settings waarbij hij stabiel loopt bij mij met het minst benodigde voltage:
800 MHz -> 1,60V
850 MHz -> 1,70V
900 MHz -> 1,80V
950 MHz -> 1,85V
980 MHZ -> 1,90V
1000 MHz -> 2,00V
1008 MHz -> 2,05V
Maar bij de 1000MHz en 1008MHz doet hij het alleen voor langere tijd als ik de kast open heb.
Pagina: 1