Toon posts:

Onkyo TX-DS-555

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om binnnen nu en twee maandjes een nieuwe dd receiver te kopen. Ik ben maar een arme student dus ik kan mezelf geen versterker van 2000 Euro veroorloven.
Ik zag net een Onkyo YXDS-555, helaas heb ik via search geen info over deze versterker kunnen vinden.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring met deze versterker heeft en deze met mij zou willen delen??

Tnx,

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kan je nou niet gewoon even op www.google.com zoeken ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 11:53 schreef tbusquet het volgende:
Kan je nou niet gewoon even op www.google.com zoeken ?
dat kan iedereen toch? maar hier kun je juist om ervaring vragen
groet, Ben

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09

Verwijderd

Je kan ook ff naar de Onkyo web-site gaan daar staat ie als het goed is ook met specs en dergelijke.

Weet helaas de url niet meer uit mn hoofd.. ik dacht iets van www.onkyo.jp of www.onkyo.co.jp :?
ff het linkje naar de EU en de AV sectie opzoeken. mooie plaatjes van de apperatuur ook :9~

Heb zelf ook onkyo :9~

Verwijderd

http://hifi.pagina.nl

Daar vind je alle sites

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx guys,

maar ik was meer benieuwd of er mensen waren die deze versterker ook hadden?
Is 150 Euro trouwens een redelijke prijs voor deze versterker? Hij is dan wel 2e hands.Wel jammer dat er ook geen DTS op zit.

Edit: Nog ff een vraagje kan je een 5 ohms speaker op een 4ohm(bijvoorbeeld) versterker aansluiten? OF gaat dan een van de twee kapot?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op woensdag 29 mei 2002 19:12 schreef Bree het volgende:
Edit: Nog ff een vraagje kan je een 5 ohms speaker op een 4ohm(bijvoorbeeld) versterker aansluiten? OF gaat dan een van de twee kapot?
Dat kan prima. Zolang je hem niet te lang te hard laat staan gaat alles goed. Gewoon opletten dat je geen vervormingen krijgt, anders ben je of je boxen of je versterker aan het slopen. In de faq staat hier ook een heel stuk over.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topictitel aangepast

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
tnx:) ik had het idd verkeerd overgenomen

Verwijderd

maar ik was meer benieuwd of er mensen waren die deze versterker ook hadden?
Is 150 Euro trouwens een redelijke prijs voor deze versterker? Hij is dan wel 2e hands.
Een Onkyo is gegarandeert goed spul :9

Ik kan me niet voorstellen dat je dr een miskoop aan zou doen. Ik zou er wel ff goed naar kijken of hij niet beschadigd is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk nog een vraag,
wil strak twee 70watt speakers gaan gebruiken als front speakers en dan wil ik twee oude satilite speakertjes geruiken als rear spreakers.
De twee rear speakers hebben natuurlijk veel minder vermogen. Nu is het niet de bedoeling dat als ik straks mijn versterker een keertje hard zet, de twee 'sterke' speakers het prima trekken en de zwakkere rear speakers het begeven.
Zijn er versterkers waarbij het vermogen per speaker in te stellen is ?

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09
Hey Bree, klik je uberhaupt wel op de links die je van mensen krijgt? Geef ik je net een link naar audioreview waar mensen al hun ervaringen met deze set hebben opgeschreven, ...zeg je even later weer dat je benieuwd bent of mensen deze set hebben. Of moet het perse een persoon uit Nederland zijn die zijn ervaringen vertelt? :?

Verwijderd

Topicstarter
Goedpunt, ik heb je link natuurlijk ook ff nagekeken, bedankt daarvoor *D

echter, je loopt wel een beetje achter, want mijn volgende vraag is inmiddels ook een feit :) Als je daar nog ff een passend antwoord op kan geven, ben je HELEMAAL mijn held :9

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op woensdag 29 mei 2002 19:55 schreef Bree het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag,
wil strak twee 70watt speakers gaan gebruiken als front speakers en dan wil ik twee oude satilite speakertjes geruiken als rear spreakers.
De twee rear speakers hebben natuurlijk veel minder vermogen. Nu is het niet de bedoeling dat als ik straks mijn versterker een keertje hard zet, de twee 'sterke' speakers het prima trekken en de zwakkere rear speakers het begeven.
Zijn er versterkers waarbij het vermogen per speaker in te stellen is ?
Nee :P

Het lijkt me trouwens ook sterk dat je je versterker zo luid zet bij "een keertje hard draaien" dat je daarmee die luidsprekers opblaast. Een luidspreker heeft namelijk een groter hekel aan een te lichte versterker dan aan een te zware.

En dan nog, wat bedoel je met "het vermogen per speaker instellen?" Je wilt toch wel dat je surround luidsprekers er voor zorgen dat je alle effecten op jouw zitplaats optimaal meekrijgt, dus dat alle kanalen even hard staan? De hele discussie over het vermogen per speaker instellen is dus een beetje overbodig.

Wat je wel kan doen (om al helemaal het risico te verminderen) is bijvoorbeeld je achterluidsprekers op "small" te zetten zodat ze niet de allerlaagste frequenties doorgestuurd krijgen. Het wil namelijk nog wel dat je ze juit met veel bas opblaast. De frontspeakers nemen dan de lage tonen van de achterkanalen over, omdat je lage tonen toch niet kan plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info, ik ben weer wat wijzer over hoe ik de zaak straks moet gaan optimaliseren en instellen.

Nog ff een gekke vraag,(ik ben een redelijke NOOB) hoezo heeft een speaker meer een hekel aan een te zwakke dan aan een te sterke receiver?? je zou toch zeggen dat is iets te slap ieterg is, en dat dan alleen niet volledig gebruik word gemaakt van de capaciteit van de speaker??

Verwijderd

[quote]
Op donderdag 30 mei 2002 14:45 schreef dB_A_ het volgende:
Wat je wel kan doen (om al helemaal het risico te verminderen) is bijvoorbeeld je achterluidsprekers op "small" te zetten zodat ze niet de allerlaagste frequenties doorgestuurd krijgen. Het wil namelijk nog wel dat je ze juit met veel bas opblaast. De frontspeakers nemen dan de lage tonen van de achterkanalen over, omdat je lage tonen toch niet kan plaatsen.
Uuh die small cq large instellingen zijn filters welke de naar de speakers gestuurde frequentie's aanpassen, niet het vermogen. In een speaker is een tweeter veelal het element dat het minste vermogen vraagt en de bas speakers het meeste en zo zijn deze ook geconstrueerd. Een bas speaker kan meestal enkele honderden wats verwerken voordat deze stuk gaat een tweeter maar enkele. Dus als je versterker het zelfde vermogen uitstuurd bij een small als bij een large speaker config met daarbij in de small config zonder de lage tonen zal de speaker meer worden belast omdat deze meer vermogen stuurd naar de "zwakkere" delen van je speaker (tweeter, middentone) speaker.

Oh en als je een beetje surround versterker koopt kan je het volume per kanaal instellen, en het totale volume van alle kanalen bij elkaar natuurlijk door je hoofdvolume knop.

Dit is natuurlijk ongeacht of dit de geluidseffecten ten goede komt bij films maar erg handig als je rear speakers een hogere gevoeligheid hebben t.o.v. fronts/ctenter etc.

Verwijderd

Ik heb de 484 -versie, ietsje minder krachtig dus, maar neem van mij aan. Het is een topversterker, vrijwel geen distortion en hij kan heel hard, heeft mooie tonen en alles zit erop en eraan.

Als je toch nog meer wilt weten, kijk dan op audioreview.com

Daar staan ervaringen van mensen over de hele wereld, daar staat ongetwijfeld wat je zoekt.

En by the way..... HET IS ONKYO!!!!!!!! Dat is altijd goed!!! Koop geen JVC of sony, is vrijwel altijd bagger en ze leveren niet wat in de handleiding staat.

Bedankt voor uw aand8. *D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg guys,
ik ga waarschijnlijk van het weekend ff bij de aanbieder kijken. ff testen of alles goed werkt en of er geen beschadigingen op zitten.

Ik was alleen nog erg benieuw waarom een te zwakke versterker, eigenlijk erger voor een speaker is Dan een versterker met te veel vermogen?

Dat werd tenminste door iemand in dit onderwerp gezegt
Edit: Ik geloof door petalwing
Pagina: 1