Toon posts:

Ultimate dutch Socket Clip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er overna denkend hoe een homemade waterblok aan mijn socket te krijgen ben ik tegen een aantal voorbeelden aangelopen. Hieronder is een Clip die ik als voorbeeld neem om het blok goed vast te zetten maar dan wel met twee draaischroeven op de clip, wil er +/- een drukkracht van 10Kg mee halen, tevens gebruik ik een copper spacer voor perfecte uitlijning!
http://becooling.safeshopper.com/6/101.htm?128

Het voordeel van deze manier vind ik dat je niet moeilijk hoeft te doen met de gaten rond de socket, je bevestigt de klemmen gewoon aan de socket, en op alle zes de puntjes.

Ik zit alleen te twijfelen of de zes puntjes het houden als ik dus 10 tot 15 Kg op ze zet, (weliswaar verdeeld over de 6 maar toch....) :P

Hoeveel N of Kg "trekt" eigenlijk een normale koeler aan de socket?
Iemand die dit kan bevestigen?

Verwijderd

Ik zou als ik jou was in ieder geval een spacer op je processor zetten. En of je processor een druk van 10-15 kg kan weerstaan? denk eigenlijk van wel

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 11:55 schreef nikkobikko het volgende:
Ik zou als ik jou was in ieder geval een spacer op je processor zetten.
Op woensdag 29 mei 2002 11:40 schreef Deimus het volgende:
tevens gebruik ik een copper spacer voor perfecte uitlijning!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 11:40 schreef Deimus het volgende:

Het voordeel van deze manier vind ik dat je niet moeilijk hoeft te doen met de gaten rond de socket, je bevestigt de klemmen gewoon aan de socket, en op alle zes de puntjes.
ik gebruik toch echt liever de gaten rond me socket. Zeker nadat de proc. van me kameraad is doorgebrand nadat mijn oude waterblok eraf pleurde door zo'n soortgelijke zelfgemaakte klem :)

Verwijderd

ik heb een x een afgebroken socket gezien (hele socket eraf)... kwam door een home made blok van meer dan 1 kilo en een slechte clip..... tochmaar voor de gaatjes om je mobo gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 12:18 schreef SiQDiZ het volgende:
ik heb een x een afgebroken socket gezien (hele socket eraf)... kwam door een home made blok van meer dan 1 kilo en een slechte clip..... tochmaar voor de gaatjes om je mobo gaan :)
Ehm, 1 Kg is ook wel een beetje overkill, je mobo staat verticaal dus ik vind het geen wonder dat de socket afbreekt! Mijn blokje weegt +/- 550 gram, dat moet wel kunnen volgens mij.., ik heb net mijn Alpha Heatsink gewogen en deze is 400 gram, en zit met 3 vast.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

als je flink drukkracht wil zetten zou ik niet die palletjes aan je socket gebruiken, die kunnen er geheid slechter tegen dan de gaatjes in je mobo. wan bij die gaatjes kun je gewoon een plexi plaatje ofzo gebruiken dat de druk over het een groot stuk verdeelt. lijkt mij verreweg de beste oplossing

Verwijderd

en wat als je geen gaten hebt in je mobo? ...

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 18:59 schreef badpinguin het volgende:
en wat als je geen gaten hebt in je mobo? ...
Boormachine :p
Pagina: 1