[Linux] e-mail via server filteren?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
ik heb nu 3 clients op Windows en Linux (dual boot). Ik heb ook een server (file, web, internetrouter etc.). Er draait geen e-mail server op.

Als ik nu mijn e-mail binnenhaal via @home kan het best zijn dat er een virus meegeleverd word via een bijlage ofzo. Ik wil mijn mail laten filteren op bestanden zoals *.lnk op de Linux server voordat het op de Windows client binnenkomt. Is dit mogelijk? zoja, welk pakket moet ik hiervoor gebruiken?

tnx

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
maar dan moet ik het ook op de linux server openen en het is de bedoeling dat het wel naar de clients gaat, maar in principe tussendoor gescand wordt en bestanden als *.lnk er uit gefilterd worden. Ik begrijp dat ik dan zoiets als een e-mail server nodig heb. Maar is dit te realiseren?

Verwijderd

Ja hoor.
Je kunt een programma als fetchmail of getmail gebruiken om mail van @home via hun popserver te downloaden.
Daarna neemt een smtp server het over, zoals exim of sendmail of postfix of qmail (wat je wilt). Je kunt deze samen laten werken met procmail, of een virusscanner als Amavis.
En daarna haal je het met een client van een popserver weer op.