Toon posts:

A3D of EAX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat A3D superieur is aan EAX, maar niet alle spellen ondersteunen A3d :(
Ik zit erover te denken een turtlebeach montego II geluidskaart te kopen (169 bij vobis, verder nog niet gekeken op de price-watch), maar verlies ik dan in sommige spellen niet de 3D-sound mogelijkheid? Of is het zo dat als je A3D hebt, je ook 3D geluid hebt in eax-ondersteunende spellen?
Ik zou graag wat meer info hierover krijgen, maar ik kan het nergens vinden :(
Alvast bedankt

Verwijderd

De nieuwste Vortex2 (A3D 2.0) drivers hebben ook volledige ondersteuning voor EAX

Verwijderd

ik denk inderdaad ook dat je vopor gaming nog steeds bij aureaul meot zijn. Met de nieuwste drivers hebben ze zowel in win9.x als in win2k EAX en A3D(2.0). De kaart heeft naast dat een krachtige DSP en de SNR is goed. Verder hebben veel kaartjes een optical output. De live heeft geen A3D ondersteuning en geeft probs bij overclocken(112Mhz bus). Kaartjes als de santa cruz en de Xfire 1024 hebben ook geen volledige API support en de drivers zijn verre van ideaal. De kaartjes met een aureal chipset zijn aardig goed te krijgen en neit eens zo duur en ze zijn met de laatste drivers stabiel en hebben dna een goede API support.

A3D a gamers choice!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
ik heb een Terratec Xlerate Pro met A3D 2.0 en ik ben er heel tevreden over.
Als je een wat langzamer systeem hebt en/of een langzamere videokaart merk je wel dat A3D een zware belasting op je systeem is. (Ik heb een Celeron 400@450 met TNT1).

De nieuwe drivers van Aureal ondersteunen wel EAX maar dat klinkt toch niet zo als op Creative kaarten... in Halflife klinkt EAX op een Vortex-kaartje niet goed.
Een nadeel is dat Aureal failliet is (overgenomen door Creative) en er zullen dus geen nieuwe drivers meer komen, maar de huidige drivers werken goed.

Verwijderd

eax! waarom ik heb een sblive en sq2500 maar moet zeggen dat die live een stuk beter klinkt en makkelijker te installeren is (w2k). Bovendien hoef je geen support meer te verwachten voor die vortex dingen.

Jammer maar helaas aureal is nu echt RIP.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
* actieman is nog steeds erg tevreden over zijn Monstersound MX300 met Aureal Vortex 2 Chipset.

Ik heb hem vergeleken met een SBlive Value met fps 1000 (beiden) en de mijne is echt mooier qua geluid en zeker in HL :P

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

ik heb een combi, terratec dmx en t werkt heel aardig alleen op t moment draait ie nog nie goed onder windhoos me

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Montego quadzilla van Turtle Beach? Lijkt me een zéér goede kaart, maar zal deze probs geven?

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook een MonsterSound MX300 en zelfs met twee lullige boxjes kan ik 90% van de tijd precies weten waar iemand zich bevindt in Half-Life.
Pagina: 1