Friaco heeft weer iets nieuws bedacht

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Beste ThuisNet Abonnee,

Met onze berichten op 12 maart en 28 april werd U uitgelegd
dat de beschikbare abonnementstijd in principe door 4
Thuisnetters met elkaar gedeeld moet worden. Dat gebeurt
effectief vanaf 30 mei aanstaande. U kunt dus op spitstijden
een in gesprektoon krijgen. Spreidt Uw gebruik dus zo goed mogelijk.

met vriendelijke groet,

het FRIACO team
Kunnen ze dit zomaar maken? ;(

hmmz

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat is heel normaal hoor.

Een poort verhouding van 1:4 is zelfs heel hoog

als het goed is merk je daar niks van hooguit een keertje ingesprek.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op woensdag 29 mei 2002 11:53 schreef [Airwolf] het volgende:

dit is friaco hoor.....dat merk je dus wel degelijk omdat iedereen vanaf 19.00 online gaat tot 22.00 ofzo. En ja dat kunnen ze maken, net als ze iedereen van het netwerk konden gooien. Losers zijn het :r

• DJ^
  • Niet online
Vanaf 18:00 uur zelfs al ;)

Normaal gesproken gebruik ik Friaco vanaf 18uur tot 19u en daarna laat op de avond nog. Het weekend daargelaten natuurlijk.
Ook weer typisch dat deze mail op het eind van de maand wordt gestuurd |:(

hmmz

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Van mij mogen ze nog steeds een bloedende lever krijgen....

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
TSja ze sturen op 29 mei dat er 30 mei iets veranderd niet echt netjes maargoed :( ..

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

18:00 uur jongen
blijkt weer dat je er weer niets van weet.

• Ibbelz
Op woensdag 29 mei 2002 19:32 schreef LOLBROEK het volgende:
Heb jij altijd van die nuttige reply's ??¿¿ Als je nix toe tevoegen hebt zeg dan ook nix want dat het 18:00 was al gezegt , dat wat jij doet lijkt meer op een flame uitlokken , goed nu weer ontopic .. Ow en NOFI

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 15:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen die geen friaco hebben moeten stoppen met het reply'en.... :X
Daar hebben we niets aan!

Hmmz, ik zorg dan wel tegen die tijd dat ik iets voor de spits aan ben... >:)

Zal vast wel goedkomen, alles beter dan telefoontikken betalen... ;(

Whatever.

• Attilla
Op woensdag 29 mei 2002 20:05 schreef meendering het volgende:
Mensen die geen friaco hebben moeten stoppen met het reply'en.... :X
Daar hebben we niets aan!
wat dacht jij dan ?

dat je voor dat lage bedrag een poortverhouding van 1 op 1 kreeg ?

• xxxMaverick
Op woensdag 29 mei 2002 19:32 schreef LOLBROEK het volgende:
ik had zelf friaco jongetje.... en ik ga er van uit dat er ook mensen zijn die bv om 18.00 eten ,
jij snappen nu?

Verwijderd

Dit is nie zo'n slimme actie :(

Ik ga nu dus gwoon WinRoute zo instellen dat ie om 18:00:00 precies als een gek gaat inbellen om verbinding te krijgen.
Dan maar open laten staan tot 22u ofzo.

• DJ^
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 23:26 schreef Blackwater het volgende:

Ik ga nu dus gwoon WinRoute zo instellen dat ie om 18:00:00 precies als een gek gaat inbellen om verbinding te krijgen.
Door dit mailtje lokken ze dit gedrag inderdaad bij sommigen uit, met als resultaat dat de 'gewone inbeller' de dupe van wordt (alleen maar de ingesprekstoon krijgt) ;(

* DJ^ is benieuwd hoe het inbellen vanaf morgen gaat

hmmz

Verwijderd

En dan krijg je dus superweb achtige tafarelen [hoe schrijf je dat woord? >:) ]

Je naait gewoon je medegebruikers hiermee, met als je gevolg dat jij er straks afgedonderd word door friaco door overmatig gebruik [hoe zij dat dan noemen] en dan kom je hier weer zeuren met je mailtje van friaco "ze kunnen me dit en dat want ik heb nooit lang ingebeld, hoogstens een uurtje per avond blabla"

no offence

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36
nou ik heb vanavond op de beruchte datum om 18:30 perfect in 1x kunnen inbellen. lukt het allemaal bij jully ook goed?

CISSP! Drop your encryption keys!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ik hoop dat ze dan ook gaan kijken wie ONNODIG zijn verbinding open laat staan en die er ook af knikkeren :)

Echte HD kijk je op een plasma TV

Verwijderd

Ik heb 3 keer moeten inbellen vanavond. Ik kreeg de melding dat gebruikersnaam/wachtwoord niet klopte. Maar waren wel ok na de 3de keer zonder dat ik iets veranderd heb kwam ik binnen

Verwijderd

Ik heb net ingebeld 19:34 niks geen problemen zat er in 1 keer op. Dus het zal allemaal wel meevallen. Snap het trouwens ook niet helemaal hebben ze poorten verkocht ofzo :? Het thuisnet abbonement kan je niet meer afsluiten dus komen er toch ook niet meer users bij en alle aansluitingen worden binne 48 uur geactiveerd en je maakt mij niet wijs dat er in eens aan het aan het eind van de maand een hele boel volnet abbonee's bijkomen.

• Ibbelz
Net ingebelt 19:54 en ik moest 10X inbellen :( :( :( iedere keer zei ie dat de telefoon lijn bezet was |:( :(

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Op donderdag 30 mei 2002 19:53 schreef IbBeLz het volgende:
Net ingebelt 19:54 en ik moest 10X inbellen :( :( :( iedere keer zei ie dat de telefoon lijn bezet was |:( :(
Lache :) Wat wil je dan voor 30 Euro :Z

• Ibbelz
Op donderdag 30 mei 2002 20:02 schreef Nietes het volgende:

[..]

Lache :) Wat wil je dan voor 30 Euro :Z
Ow ik wil best 10X inbellen hoor tis nog goedkoper als KPN natuurlijk maar tis ineens van de 1 op de andere dag een stuk slechter :( Ga nie zo goed met Friaco |:(

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Op donderdag 30 mei 2002 20:16 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Ow ik wil best 10X inbellen hoor tis nog goedkoper als KPN natuurlijk maar tis ineens van de 1 op de andere dag een stuk slechter :( Ga nie zo goed met Friaco |:(
Klopt, de ene dag een mailtje en de andere dag begint het, vind het niet echt erg om een paar keer meer in te bellen, als het maar niet zo gek wordt als bij superweb, en maar hopen dat niemand onnodig zijn verbinding open laat staan :)

Verwijderd

en t werkte zo goed :( wat baal ik hiervan zeg :(

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
GVD k*t FRIACO. T wordt maar tijd dat ze in het gat waar ik woon snel ADSL aanleggen ;(
Maar ja dat gebeurd hier natuurlijk weer niet omdat ik aan een telefoon centrale lig met maar 2000 aansluitingen.

Moet me dus mmar behelpen met dat FRIACO ;( ;(

Erm...

• Ibbelz
Op donderdag 30 mei 2002 20:35 schreef Scarfish het volgende:
GVD k*t FRIACO. T wordt maar tijd dat ze in het gat waar ik woon snel ADSL aanleggen ;(
Maar ja dat gebeurd hier natuurlijk weer niet omdat ik aan een telefoon centrale lig met maar 2000 aansluitingen.

Moet me dus mmar behelpen met dat FRIACO ;( ;(
Tsja het is gewoon zo dat een telefooncentrale met zo weinig aansluiting niet rendabel is :( :( Helaas ik zit hier met het zelfde probleem , het ombouwen van de centrale schijnt meer te kosten als het opbrengt.... :( :( Ik heb mijn hoop gevestigt op digistroom .. :) hopen dat dat wat wordt :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nou ja, zolang het maar niet is zoals met Superweb dat ik na 150x inbellen er nog niet opzit dan kan ik ermee leven.
Of ik er blij van word is wat anders, ze geven wel erg laat te kennen van dat dit zou gebeuren.

me zit zwaar erover na te denken om op bod van kameraad in te gaan en op kamers (huis huren :P) te gaan waar wel breedband is.

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 11:53 schreef [Airwolf] het volgende:

NORMAAL???? Ik kan er al de hele dag niet op en ik verw8 niet dat dit verandert.

• -Skyhawk-
  • Niet online
Ik snap sommige mensen hier niet.
Omdat het zo goedkoop is mag je niet klagen??

Heb je een goedkope auto gekocht, doet ik het pas na 10x starten.....ga je terug naar de dealer.... ja menneer het was ook zo goed koop... ja maar.... nee meneer niet zeuren, staat zelf in het contract dat we net 1 min geleden hebben verandert.. :r :r

Lekker is dat...

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
FRIACO moet gewoon kappen met steeds nieuwe regeltjes door te voeren. Daar wor je toch gewoon gek van!!

Erm...

Verwijderd

Het wordt steeds erger met Fiasco.
Ik ben zelf geen abbonee maar wat ik telkens lees wat Fiasco constant aan het veranderen is wordt je niet vrolijk van.
Het is wel duidelijk dat Friaco thuisnet langzaam aan het afstoten is.
Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat het niet lang meer duurt totdat het helemaal niet meer werkt.
Persoonlijk zou ik het opzeggen, zij schenden steeds hun voorwaarden en dat is niet netjes.
Toen Wanadoo met Hometime de 80 uur restrictie ging toepassen was ik ook gepikeerd maar het werd netjes volgens de voorwaarden afgehandelt.
Het abbo veranderde en je werd netjes in de gelegenheid gesteld om het af te zeggen zoals het in de voorwaarden stond.
Ook werd netjes volgens de voorwaarden een maand gewacht om het in te laten gaan.
Je had voor de voorwaarden getekend en je was daarmee akkoord.
Wat Friaco echter doet is gewoon botweg beperkingen doorvoeren.
Ik zou mijn conclusies trekken en Friaco laten voor wat het is.
Nou ja, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat men ermee doet maar voor mij zou het in ieder geval duidelijk zijn.

• xxxMaverick
friaco is gewoon met stip de meest idiote provider van nederland. Het leuke is dat ik mijn collega's ( die gewoon belden via dat friaco) dit verhaal heb verteld. Hadden ze meteen klanten minder :) tja, slechte pr dit allemaal

• DJ^
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 23:16 schreef pinolief het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het opzeggen, zij schenden steeds hun voorwaarden en dat is niet netjes.
Toen Wanadoo met Hometime de 80 uur restrictie ging toepassen was ik ook gepikeerd maar het werd netjes volgens de voorwaarden afgehandelt.
Het abbo veranderde en je werd netjes in de gelegenheid gesteld om het af te zeggen zoals het in de voorwaarden stond.
Ook werd netjes volgens de voorwaarden een maand gewacht om het in te laten gaan.
Je had voor de voorwaarden getekend en je was daarmee akkoord.
Wat Friaco echter doet is gewoon botweg beperkingen doorvoeren.
Ik zou mijn conclusies trekken en Friaco laten voor wat het is.
Nou ja, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat men ermee doet maar voor mij zou het in ieder geval duidelijk zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in behalve van dat opzeggen. Er is gewoon geen betaatlbaar alternatief dus blijf ik bij Friaco.
Gelukkig heeft de verandering in de poortverhouding mij tot dusver nog niet veel last bezorgd, om 20u moest ik wel ff 2 keer inbellen ipv 1 keer. Hopelijk blijft dit zo want daar is wel mee te leven :)

hmmz

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 23:37 schreef xxxMaverick het volgende:
friaco is gewoon met stip de meest idiote provider van nederland. Het leuke is dat ik mijn collega's ( die gewoon belden via dat friaco) dit verhaal heb verteld. Hadden ze meteen klanten minder :) tja, slechte pr dit allemaal
Maar wel een provider die nog enigszins een beetje flatfee is.
Is altijd goedkoper dan kpn.
Er is toch niets anders tekrijgen hier in het dorp (dus ik ben er blij mee).

• DJ^
  • Niet online
Op vrijdag 31 mei 2002 00:43 schreef godmode het volgende:

[..]

Maar wel een provider die nog enigszins een beetje flatfee is.
enigszins een beetje? :P
Is altijd goedkoper dan kpn.
Er is toch niets anders tekrijgen hier in het dorp (dus ik ben er blij mee).
Je hebt helemaal gelijk :)

Leve Friaco :D

hmmz

Verwijderd

klagen doen alleen maar die die erafgekickt zijn.
maar ik denk dat ze het er zelf naar gemaakt hebben(dachten dat ze voor 30 euro 14 uur perdag online konden zijn al bieden ze het aan,kan toch niet in Nederland).
En nu is friaco dan k.. maarja ik vind het wel best voor zolang het duurt.
Ik ben voor 30 euro toch lekker online

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Op vrijdag 31 mei 2002 01:28 schreef LOLBROEK het volgende:
maar ik denk dat ze het er zelf naar gemaakt hebben
Onzin... Als je onbeperkt toegang aanbiedt, ga je ervan uit dat je dat mag gebruiken.

Verwijderd

maar ik denk dat ze het er zelf naar gemaakt hebben(dachten dat ze voor 30 euro 14 uur perdag online konden zijn al bieden ze het aan,kan toch niet in Nederland).
Het gaat om het princiepe!
Je krijgt een abbo aangeboden waar vervolgens met rare en vreemde zaken weer beperkingen mee worden opgelegd.
Ik ben het wel met je eens dat het blijkbaar niet kan met de huidige telefoontarieven maar dat konden ze natuurlijk weten of tenminste vermoeden.
Nu willen ze dus de indruk geven dat ze er nu "achter" aan het komen zijn dat het niet kan omdat er niet genoeg verdient wordt en dan gaan zij vreemde acties ondernemen.
Daar gaat het om , niet over de kosten/baten die Friaco heeft!
Ik vind gewoon dat Friaco hun klanten slecht behandelt en dat zou voor mij reden genoeg zijn om het op te zeggen.
Dan maar wat anders, al is het duurder.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

>:)

Ik had ook dat soort abbonomenten ;)

Nu kabel van @HOME, de enige in 10KM omtrek :9

:+

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• xxxMaverick
gaap bij de eerste groep was dat dus zo. Maaar daarna weren ook mensen gekicked die 4 uur online waren per dag :Z

losers zijn het :r

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 10:16 schreef HarrieH het volgende:
>:)

Ik had ook dat soort abbonomenten ;)

Nu kabel van @HOME, de enige in 10KM omtrek :9

:+
Apart laten aanleggen ofzo? :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zoals ik het lees is er helemaal niks veranderd aan de poort verhouding. Alleen melden ze het nu een keer extra om het duidelijk te maken voor de klanten. Zoals al eerder gezegd in deze thread is een poortverhouding van 1:4 helemaal niet zo slecht hoor bij superweb was dat iets van 1:20 ofzo geloof ik

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• xxxMaverick
Op vrijdag 31 mei 2002 11:57 schreef rwb het volgende:
Zoals ik het lees is er helemaal niks veranderd aan de poort verhouding. Alleen melden ze het nu een keer extra om het duidelijk te maken voor de klanten. Zoals al eerder gezegd in deze thread is een poortverhouding van 1:4 helemaal niet zo slecht hoor bij superweb was dat iets van 1:20 ofzo geloof ik
superweb was 1:8.....

En ze veranderen nu dus WEL de poortverhouding bij friaco

Verwijderd

I.v.m. portverhouding 1:4 deel je dan ook het IP-adres ?

Of heeft dat hier niets mee te maken ?

• Attilla
Ik heb zelf heel lang met isdn moeten doen ... tot 2 maanden geleden en ik ben er ook heel gelukkig mee...

Maar iedereen die een beetje verstand heb van providers weet dat een poort verhouding van 1:4 zelfs uitzonderlijk goed is.

Dus daarom snap ik niet waarom iedereen in dit topic zo moet zeuren... Omdat ze het nu vertellen :?
Lijkt me vreemd want ik durf zo om 100pleuro te wedden dat die poort verhouding altijd al zo geweest is ..

Wat denk je dan ? Dat je je eigen poortje krijgt voor die 30 pleuro ? lijkt me zeer sterk.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 31 mei 2002 21:56 schreef [Airwolf] het volgende:
Lijkt me vreemd want ik durf zo om 100pleuro te wedden dat die poort verhouding altijd al zo geweest is ..
Dat is dan 100 pleuro die je kwijt bent, als je van eens meerdere keren moet inbellen om op internet te kunnen wat voorheen in een keer ging, kun je er zeker van zijn dat de poortverhouding daar de oorzaak van is.

Maar ja, 10x inbellen en dan erop is op zich niet zo erg, alleen een beetje ongemakkelijk.

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
hmmmvreemd ik zat er iedere keer in 1 keer op ??

maakt het nog wat uit in welke regio je woont ivm meerdere aansluitingen ofso ?

maar ik wil voor dat bedrag deze handicap (als ik hem krijg) nog wel voor lief nemen, andere optie is gewoon tikken dokken bij de kpn en dat zie ik ook niet zo zitten.

Ik zit liever 10000000 keer in te bellen dan dat ik dat stelletje %$#%%^&^&^% van de %$#^%^%$ kpn nog meer ga dokken.

Ik zeg dat nederland maar eens wakker moet worden en zichzelf niet alleen moet presenteren als voorlopend land maar het ook eens moet doen.

Hoe moeilijk kan het zijn een landelijke dekking te krijgen met breedtband internet.

Voor een stelletje vliegtuigen betalen we een godsvermogen zodat we weer 100 km sneller kunnen stilstaan op de grond of ultralights uit de lucht kunnen vliegen, maar voor een beetje breedtband internet komt er vanuit het rijk niks (of niet genoeg ).

Wie gaat er een partij oprichten ter bevordering van Breedtband, geen beleid alleen dat, het gebeurt vaken en mischien krijg je wel 26 zetels :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• DJ^
  • Niet online
* DJ^ meende dat D66 iets over 'breedband internet voor iedereen' in hun partijprogramma had opgenomen. De rest niks dus daar hebben we weer niks aan ;(

hmmz

• xxxMaverick
Op zaterdag 01 juni 2002 15:18 schreef DJ^ het volgende:
* DJ^ meende dat D66 iets over 'breedband internet voor iedereen' in hun partijprogramma had opgenomen. De rest niks dus daar hebben we weer niks aan ;(
sp ook. Maar ja, rechts staat voor marktwerking dus de komende 4 jaar hoef je niks te verwachten. Dat is de prijs die je moet betalen als je die illigalen wil aanpakken ;)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb er nog geen last van. Ik krijg soms een ingesprek toon (error melding, ISDN kent geen "ingesprek") maar na nog een keertje in bellen (binnen 1 sec) heb ik gewoon connectie.

Tja FRIACO is erg klantonvriendelijk maar er zijn voor mij geen alternatieven. Geen ASDL, geen kabel.. enige wat er dan nog op zit is een 24/7 LaDot ISDN abbo ofzo en dat is erg duur.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Op vrijdag 31 mei 2002 11:57 schreef rwb het volgende:
Ik denk dat er wel degelijk iets verandert is aan de poortverhouding. Als het 1:4 was, dan is het dat nu zeker niet meer. Vijf keer inbellen met ISDN is voor mij geen uitdaging, maar voor mijn vriendin met haar labtop en modem is het al een stuk lastiger. Maar zelfs daar valt wel weer mee te leven zolang het flatfee blijft.

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 15:18 schreef DJ^ het volgende:
De SP ook... :)
edit:
was al gezegd |:(

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:21
Er is wel degelijk iets veranderd, want normaal zat ik er (met isdn) altijd in 1X op... Dit was gister avond wel anders... 9X 3X inbellen (= 27 totaal), maar aangezien 't nog steeds isdn is, zal dit grote getal wel komen door de snelheid waarmee opnieuw wordt ingebeld..

Maar toch, zeg dat ik na 9X een seconde of 7 ingebeld stond.. is 63 seconde.. Hoelang doe je er over met een analoog modem in 1X inbellen??? Hetzelfde ongeveer, dus ik mag niet klagen... (doe ik dan ook niet >:) ).

Ik heb zo 't idee dat ik nog als enige tevreden klant over ben.... Ach jah.. dan zit ik straks alleen op 't netwerk.. Lekker snel :)

Verwijderd

Ik heb zo 't idee dat ik nog als enige tevreden klant over ben.... Ach jah.. dan zit ik straks alleen op 't netwerk.. Lekker snel

nee hoor ik ben ook tevreden met hun,en ik blijf er ook bij al moet ik nu wat vaker inbellen (NP).

lang leve FRIACO

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nou ik ben ook nog wel tevreden hoor ;)
Ze zouden alleen wel wat sneller informatie richting klant mogen verstrekken.

En zoals ik eerder opmerkte, vaker inbellen is niet zo erg binnen 10 keer zit ik er op.
Het is alleen vervelend voor de modem gebruikers, die komen met die trage inbellen er alleen maar moeilijker op.
* Vae Victis Victis knows, heb met superweb een analoog modem gebruikt.
ik mog juichen als ik tussen al die ISDN superdialers kwam.

Verwijderd

Kijk, ik woon op het platteland en ik kan geen kabel of dsl oid krijgen...friaco was en is voor mij een uitkomst en bespaart mij een hoop geld dan de normale telefoonlijn. Voor die 30 euro per maand wil ik op een normale manier kunnen internetten/emailen/gamen, dus niet de comp snachts laten downloaden op divx etc.
Ik denk dat friaco ook voor mensen zoals ik bedoeld is, en als iedereen zich zo dan ook zou gedragen zou er totaal niks aan de hand zijn en zou friaco lopen als een trein.
Over de ledenstop: niets dan lof, want anders komen er superwebtaferelen, kan ik me helemaal in vinden.
Over het kicken van mensen die bij wijze van spreken 24/7 zitten te downloaden in die gratis uren: niets dan lof, want deze mensen verpesten het zogezegd voor de rest, gebruikers zoals ik.
Over deze maatregel minder lof, want wat je nu krijgt is dat mensen om exact (wie kent quickonline nog?? :) ) 18:00 inbellen en constant downloaden etc. of gewoon de lijn open houden tot heel laat, dus iig heel lang.

Wat mij dus dé oplossing lijkt is het stellen van een harde limiet van zóveel mag je per maand aan dataverkeer genereren, en dat je ergens kunt zien zóveel heb ik tot nu toe gemaakt, dan weet je waar je aan toe bent en kan friaco ook makkelijker heavy-users kicken. Deze oplossing (de 1:4 oplossing) is dus niks want de downloaden belt om 18:00 stipt in en laat de lijn open, waardoor jan lul die om half negen zn email wil kijken niet meer online kan...friaco bereikt hiermee dus een verkeerd doel denk ik.
Als laatste: voor een dubbeltje kán je niet op de eerste rang zitten dus gedraag je niet als een kabelaar op je isdnlijntje of klaag dat je "maar" met 7,4 kb/sec kan downen etc. etc. !

Mijn mening kan gekleurd zijn omdat ikzelf dus in the jungle woon en geen kabel of dsl kán krijgen en dus aan mn isdnlijntje gebonden ben....no offence, ik sta voor alle meningen open maar dit is mijn mening.

• Noener
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

* Noener gebruikt FRIACO grotendeels om te CSe.
Nu met deze leuke regeling is het niet leuk als je vlak voor een war een in gespreks toon krijgt :(

Gelukkig heb ik binnenkort Chello en ben ik van alle problemen af. toch? :?

Gamer card

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 19:57 schreef hangmat het volgende:
[knip]
So true...

Laat die 24/7 isdn'ers hier maar es op reageren >:)

Verwijderd

Nu al een paar dagen de nieuwe poortverhouding.

ff een quote van mezelf:

ff voor de duidelijkheid, dat was ik van plan.
Heb ik niet gedaan. Was van plan dit te gaan doen als ik te vaak in moest bellen om verbinding te krijgen.
Sinds de nieuwe poortverhouding heb ik maar 1x meerdere keren moeten inbellen om verbinding te krijgen. 16x om precies te zijn. Dit koste me precies 4 seconden 8-) .

Conclusie: geen enkel probleem die nieuwe verhouding.
Op donderdag 30 mei 2002 18:54 schreef Nietes het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze dan ook gaan kijken wie ONNODIG zijn verbinding open laat staan en die er ook af knikkeren :)
Gaat niet werken. Me mailserver checkt elke minuut de mail = activiteit :P

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:21
Ik ben ZOOOOOOOO voor een Data-limiet.. daar kom ik nl bij z'n lang zal ze leven niet aan. Ik gebruik bijna enkel mail, beetje html en vooral veeeeel irc (enkele kb's dus).

Enjah.. ik zit meestal vanaf 18.00 uur. maar om 23.00 uur is m'n lijn (door de week) zeker vrij.. OOk tussendoor vaak dat ik ff weg ben ofzo.

DAt is bij mij iets wat ik altijd doe: Verbinding verbreken, bij het niet gebruiken... Zou iedereen eens moeten doen.

• xxxMaverick
Op dinsdag 04 juni 2002 16:03 schreef Sahi_NL het volgende:
Ik ben ZOOOOOOOO voor een Data-limiet.. daar kom ik nl bij z'n lang zal ze leven niet aan. Ik gebruik bijna enkel mail, beetje html en vooral veeeeel irc (enkele kb's dus).

Enjah.. ik zit meestal vanaf 18.00 uur. maar om 23.00 uur is m'n lijn (door de week) zeker vrij.. OOk tussendoor vaak dat ik ff weg ben ofzo.

DAt is bij mij iets wat ik altijd doe: Verbinding verbreken, bij het niet gebruiken... Zou iedereen eens moeten doen.
dat deed ik dus ook, en velen met mij.....jij hebt gewoon geluk dat friaco je niet heeft gekicked! heel veel mensen die minder online waren zijn wel gekicked, ze moesten er gewoon veel kwijt

Verwijderd

Sjeemz man! Ik kon net niet inbellen, ff GoT checken met Wish dan maar. Ja hoor, wat een kutmaatregel :(.

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Godverde! Tis nou de 1e keer! Ik hoop maar dat het niet zo blijft met dat tyfusfriaco anders laat ik m'n verbinding gewoon heel de avond openstaan! :(:(
Heb al 25x geprobeerd in te bellen met m'n 56k :'(

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op maandag 03 juni 2002 19:57 schreef hangmat het volgende:
...
Kijk pcies zoals het hoort. ;)
Op dinsdag 04 juni 2002 16:03 schreef Sahi_NL het volgende:
Ik ben ZOOOOOOOO voor een Data-limiet.. ...
Een aantal limieten zou idd erg handig zijn om te weten wat je wel of wat je niet mag.
Je zit nu maar op de gok of het goed gaat.

Verder ben ik ook een van de geluksvogels die er nog steeds opzit, aangezien ik ook vrij lang er op zit.
Toch wel minstens 4-5 u/d en sweekends tot 14 uur.
Dit is dan wel als ik het erg bont maak, (beetje gegokt maar zal der niet ver naast zitten ;))

Maar dat is ook maar beetje ircen en gotten.
En de nodige drivers ed.

Maar desalnietemin ik zou het zo inruilen voor kabel oid.
wie niet ;)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Tja bel nu maar weer in via Demon.. na 10 minuten nog altijd geen connectie met FRIACO (ISDN).. lijkt wel superweb. Schijnen ze daar wel te vergeten dat ik WEL een abbo betaal. En begin alsjeblieft niet met dat "wat verwacht je dan voor dat geld" geleuter.. want dat is echt dikke bull. Voor 30 piek er maand (15 euro) heb ik nogaltijd mijn Demon abbo (sinds '96) ernaast lopen en daar krijg ik direct altijd verbinding mee.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Jezus de *peeep peeep peeeep*

..

Ik was dus echt blij met mn friaco abo en van mij mogen ze al die neppe lui die proberen divxjes binnen te halen met isdn er gerust afschoppen, maar die poortenverhouding gaat me nou ff te ver hoor:

Ik kom 18.00 thuis ff chillen, 19.00 pctje booten en inbellen na 4x ff ingesteld dat ie 250x mag inbellen om de paar seconden. Na gloeiende 160x kreeg ik pas verbinding ()*#$% dit begint op quickonline te lijken, gewoon niet meer tof :(
Ik krijg echt zoooooooon hekel aan die kpn homos :r

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:44
Idd, ze zijn weer eens aan het kloten, instellen op 100 x inbellen, weer naar beneden, wat drinken, eten, met de hond lopen en met geluk heb je dat verbinding :|

Maarja 1 van de grootste gemeenten van Nederland en nog nx geen breedband, ik woon 1 km van het centrum van Hardenberg!!!!!!!!

XXXVI

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Jezus en ik maar kloten om erop te kunnen, ik heb net m'n bak geformatteerd dus ik d8 dat het aan mijn instelling lag :r

Ik ga een klacht indienen als ik er niet op kan na 18 uur.
Minstens korting op die 45 euro per maand.

Ik ben nog sociaal...als ik ga gamen op de console dan disconnect ik 'm enzo.

Verwijderd

tja wees blij dat je isdn hebt, ik heb hem gewoon op oneindig keer proberen met inbellen, zielig is het gewoon.
Ik hoop dat er geen analoge mensen nog opzitten die komen er echt niet op.

Verwijderd

Nou vanavond mijn record van 21:00 tot 21:22 en ja hoot 600 keer !! Beetje jammer maar gelukkig heb ik ISDN !!

Verwijderd

hmm, ik heb 'gewoon' analoog, maar ik heb nog niet zo heel veel last gehad gelukkig.
alleen maandagavond moest ik 6 keer inbellen en gister 2 keer, maar verder steeds maar 1 keer.

ik was 't bij 6 keer al aardig zat, maar als ik hier lees dat er tot 600 keer toe ingebeld wordt, tja, da's toch niet normaal meer?
zo heb je natuurlijk nix aan friaco.

rot is het trouwens, want elke keer komt er weer een leuk initiatief, maar na een paar maanden lukt 't niet zo en wordt 't weer uitgekleed en uiteindelijk opgedoekt.
en het bégon zo goed... :(

• DJ^
  • Niet online
Bij mij gaat het inbellen ook nog wel redelijk, max 4keer was het geloof ik. Meestal zit ik er toch in één keer op :)

Dat de ISDN'ers de grootste problemen hebben en de analoge gebruikers wat minder komt waarschijnlijk omdat deze twee capaciteiten gescheiden zijn, dacht ik toch te menen :)

hmmz

• DJ^
  • Niet online
Hebben ze weer iets nieuws uit de kast gehaald? Ik kan slechts met maximaal 4kb/s, meestal is dit slechts 3kb/s downloaden ;( Via een analoge verbinding welteverstaan...

Komt dit door de andere poortverhouding of is dit de nieuwste maatregel van ze?

Zeer droevig de laatste tijd met Friaco ;(

hmmz

Verwijderd

Het is gewoon bagger die lui gaan de tent binnenkort sluiten let maar op. Ik heb al opgezegd per 30 juni is het voor mij over maar vanavond kon ik ook weer niet inbellen, na iets van 150 keer was ik er flauw van en heb ik maar met hetnet ingebelt. Die deed het gewoon direct.
Friaco = KLOTEN

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik bel steeds meer gewoon direct via KPN bij Demon in dan dat ik FRIACO gebruik. Enkel en alleen om dat ik gewoon er niet door kom! Telkens in "gesprek" (nou ja, gewoon een ISDN connectie failure.).

Maar wel bel te goed van mijn rekening halen? Wat een zwijnen.

Verwijderd

Uit 'noodzaak' (geen kabel en geen adsl in mijn woonplaats) heb ik een abonnement bij Friaco. Eerst tot volle tevredenheid.

Toen kwam de fair use policy: een teruggang, want het is nu ineens niet meer zo onbeperkt als op het moment dat ik de overeenkomst aanging.

En nu die 4 op 1 poortverhouding! De laatste week kostte het mij iedere avond op ieder tijdstip minstens 30 pogingen om verbinding te krijgen. Schandalig, want ik betaal nog steeds even veel geld voor deze belabberde bereikbaarheid. Echt belachelijk dat wij als gebruikers de dupe zijn van hun eigen stomme inschattingsfouten. Want ze hadden op hun klompen kunnen aanvoelen dat deze abonnementsvorm erg in trek zou zijn.

(overigens: als er eenmaal verbinding is, is deze goed)

Verwijderd

FRIACO:

Frustrating
Retarded
Internet
Access
Continuously
Overcharged

:r

• DJ^
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 19:12 schreef DJ^ het volgende:
Hebben ze weer iets nieuws uit de kast gehaald? Ik kan slechts met maximaal 4kb/s, meestal is dit slechts 3kb/s downloaden ;( Via een analoge verbinding welteverstaan...

Komt dit door de andere poortverhouding of is dit de nieuwste maatregel van ze?

Zeer droevig de laatste tijd met Friaco ;(
Nu kan ik gewoon wél met 5-6 kb/s downloaden. Conclusie: het komt door de nieuwe poortverhouding van ze :(

Hopelijk komt er zeer snel de glasvezelverbinding in Appingedam, waar ze ook al subsidie voor hebben gekregen van de overheid :D

hmmz

Pagina: 1