Kijk, ik woon op het platteland en ik kan geen kabel of dsl oid krijgen...friaco was en is voor mij een uitkomst en bespaart mij een hoop geld dan de normale telefoonlijn. Voor die 30 euro per maand wil ik op een normale manier kunnen internetten/emailen/gamen, dus niet de comp snachts laten downloaden op divx etc.
Ik denk dat friaco ook voor mensen zoals ik bedoeld is, en als iedereen zich zo dan ook zou gedragen zou er totaal niks aan de hand zijn en zou friaco lopen als een trein.
Over de ledenstop: niets dan lof, want anders komen er superwebtaferelen, kan ik me helemaal in vinden.
Over het kicken van mensen die bij wijze van spreken 24/7 zitten te downloaden in die gratis uren: niets dan lof, want deze mensen verpesten het zogezegd voor de rest, gebruikers zoals ik.
Over deze maatregel minder lof, want wat je nu krijgt is dat mensen om exact (wie kent quickonline nog??

) 18:00 inbellen en constant downloaden etc. of gewoon de lijn open houden tot heel laat, dus iig heel lang.
Wat mij dus dé oplossing lijkt is het stellen van een harde limiet van zóveel mag je per maand aan dataverkeer genereren, en dat je ergens kunt zien zóveel heb ik tot nu toe gemaakt, dan weet je waar je aan toe bent en kan friaco ook makkelijker heavy-users kicken. Deze oplossing (de 1:4 oplossing) is dus niks want de downloaden belt om 18:00 stipt in en laat de lijn open, waardoor jan lul die om half negen zn email wil kijken niet meer online kan...friaco bereikt hiermee dus een verkeerd doel denk ik.
Als laatste: voor een dubbeltje kán je niet op de eerste rang zitten dus gedraag je niet als een kabelaar op je isdnlijntje of klaag dat je "maar" met 7,4 kb/sec kan downen etc. etc. !
Mijn mening kan gekleurd zijn omdat ikzelf dus in the jungle woon en geen kabel of dsl kán krijgen en dus aan mn isdnlijntje gebonden ben....no offence, ik sta voor alle meningen open maar dit is mijn mening.