Toon posts:

Duron overclocken op ECS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ecs k7s5a met die overclockbios.
Ik heb ook een duron 800 die normaal makkelijk 1000 mhz moet draaien.

8x112 lukt nog. 900mhz doet ie goed, alhoewel, na een uurtje bevriest windows en moet ik rebooten.
Op 1000mhz post ie wel, maar start niet door naar windows, alsik dan reboot, krijg ik een zwart beeld, en moet ik de bios resetten.

De cpu werd op 1ghz 48 graden.

Iemand een ideetje?
(op een msi bord loopt ie probleemloos 1ghz)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op het msi mobo'tje gebruik je hetzelfde geheugen? Zit daar echt exact dezelfde chipset op? Het zou me niks verbaze als je mobo zelf de bottleneck is

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
als je idd dezelfde kaarten en geheugen hebt kan het geen verschil maken. Heb je al naar je timings gekeken? En heb je op dat msi bord de Vcore niet aangepast misschien?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
voltage wat hoger zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een k7s5a met een SIS chipset dus,

verder in het msi bordje zaten precies dezelfde onderdelen

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

-Sander-

///M Powerrrrrr

ECS K7S5A ?? ik heb namelijk ook een 800, ook al voltage geunlockt,. loop nu hoger,. ook 900 freeze,. 1000 ff booten en dan kapt ie,. ik wil em ook hoger krijgen, ik heb niet voor niks een duron gekocht >:) ,..en ik zal het nog ff zeggen voor de mensen die geen ecs kennen, de multiplier kun je NIET instellen die is nml gelockt en wordt auto gekozen op een ECS mobo

:edit

jah het is een K7S5A :P

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb daar ook last van alleen dan met een Athlon XP 1600+. Deze wil gewoon niet boven de 150FSB komen... ;(
Temp: stressed 43C idle 29C.
Daar ligt het dus ook niet aan.

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Frustrerend he jongens?... ;)

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op woensdag 29 mei 2002 13:04 schreef The1 het volgende:
Frustrerend he jongens?... ;)
jah, maar ik wil ook de oplossing, en dan niet kort door de bocht koop ander mobo,. maar het moet gewoon willen

Verwijderd

Ik heb een Duron 800 @ 7,5 x 133 = 1000 draaien (1,85 v) en dat heb ik wel zo gedaan: [topic=286884/1/250] :)
10 x 100 lukte bij mij ook niet.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Op http://www.tweakers.net/reviews/148 kan je zien hoe je je mainbord moet ombouwen om je multiplier te kunnen aanpassen...
Het bevriezen van je systeem kan komen doordat je je bussnelheid te ver opvoert waardoor de PCI-bus-snelheid te hoog word en de PCI devices er nix meer van snappen :?. De enige manier om dit op te lossen is door de multiplier te verhogen, de PCI-bus snelheid bijft dan namelijk wel het zelfde.
Zelf had ik ook het probleem :'( met mijn AMD 900 maar nadat ik de multiplier heb geunlockt op mijn thunderburd(zelfde als bij de duron, gewoon met een 6b potlood:9) loopt die gewoon stabiel op de 1100, binnen kort nog Watercooling en dan naar de 1300 :P(hoop ik)

Ik hoop dat ik hier genoeg mee heb geholpen

n54 power!

Pagina: 1