[win2k/win98] Dualboot

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 15:53
Ik zou graag weten of er iemand is die Windows 2000 op de C-partitie heeft staan en Windows 98 op een andere partitie.

Graag wil ik dan weten wat de inhoud dan is van C:\ en het bestand C:\boot.ini.

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Eerst Win98 installeren en daarna Win2k, gaat geheel automatisch.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• One_Gandalf
Dat is niet mijn vraag .... (zucht) ....

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Ehm ik ken wel mensen die het hebben maar helaas kan ik niet bij hun Boot.ini anders had ik hem wel gepost...

Waarom heb je het nodig als ik vragen mag? nieuwsgierig

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, ik draai Win 2k en Win ME........maar mayB :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• One_Gandalf
Op woensdag 29 mei 2002 11:24 schreef Birk het volgende:
Waarom heb je het nodig als ik vragen mag? nieuwsgierig
Wil gewoon weten hoe ik het bij mij aan de praat kan krijgen en vooral hoe het precies werkt.

Als ik Windows 98 bij mij wil installeren dan krijg ik SUWIN-foutmeldingen.

• Ronald__
  • Laatst online: 03-06 19:58

Ronald__

Shit happens

Je hebt 2k geinstalleerd staan en je wilt daarna 98 installeren voor ernaast ? :?
Volgens mij werkt dat niet. Windows 98 moet in ieder geval op de primaire actieve partitie staan, waar waarschijnlijk nu 2k ook al staat.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Boot Loader]
timeout=5
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WIN2K

[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WIN2K="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"
zo ziet mijn dual win2k 98SE eruit ^_^ hopelijk heb je er wat aan :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• One_Gandalf
Op woensdag 29 mei 2002 11:31 schreef Centaur het volgende:
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, ik draai Win 2k en Win ME........maar mayB :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows"
Ik ben in ieder geval geïnteresseerd in je 'c:\bootsect.*'. Ik vermoed dat je ook Windows ME op de C-partitie hebt staan?

• One_Gandalf
Op woensdag 29 mei 2002 11:49 schreef YakuzA het volgende:

[..]

zo ziet mijn dual win2k 98SE eruit ^_^ hopelijk heb je er wat aan :)
Op welke partitie staat Windows 98 ?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dezelfde

anders wordt hij wel anders gedefineerd

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op woensdag 29 mei 2002 11:41 schreef One_Gandalf het volgende:
Wil gewoon weten hoe ik het bij mij aan de praat kan krijgen en vooral hoe het precies werkt.

Als ik Windows 98 bij mij wil installeren dan krijg ik SUWIN-foutmeldingen.
Ok, ik ken namelijk ook mensen die dat soort bestanden nog wel eens richting de prullebak willen verplaatsen (|:() wat op zijn zachts gezegt niet zo'n verstandig idee is... Ook dan zijn er wel wegen te bewandelen maar ja dan moeten wij het wel weten he ;)

Edit : Lay-Out

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Verwijderd

Ik heb het eens zo opgelost.
Ik had nog een ghost-image van Win98 ergens liggen.

Op mijn 1e Partitie staat WinXP, dus NTFS, probleem is dat win98 die niet helemaal lekker vindt.
Dus een nieuwe install gaat niet.

Maar heb vanuit WinXP een nieuwe partitie aangemaakt - Fat32
Vervolgens met win98-bootflop geboot.
Met ghost de image op de aangemaakte fat32-partitie geduwd.
Vervolgend geboot, win98 is netgens te bekennen, maar dat geeft niet.
Installeer partitie magic.Installeer boot-magic mee.
Configureer in boot-magic dat je win98 vanaf de 2e partie kunt starten. (Zorg er wel voor dat de tweede partie ook primair is, kun je met partitie magic regelen)

:)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op woensdag 29 mei 2002 11:45 schreef Ronald__ het volgende:
Je hebt 2k geinstalleerd staan en je wilt daarna 98 installeren voor ernaast ? :?
Volgens mij werkt dat niet. Windows 98 moet in ieder geval op de primaire actieve partitie staan, waar waarschijnlijk nu 2k ook al staat.
nou dat gaat dus wel degelijk werken, enigste is dan dat Windows 2000 het niet zal weten en je dus geen bootmenu krijgt waarin je voor Windows 98SE kunt kiezen (zelf heb ik een dualboot Win2k/Win95 :D).

1 oplossing hiervoor is het bootmenu XOSL, die ik zelf sinds een tijdje gebruik, werkt erg geil en je kan zelf partities koppelen aan keuze-opties >:)

een andere oplossing is wat ik zelf voor XOSL had, ehm hoe heet dat ook alweer.. was een dos-achtig proggie dat bij Partition Magic zit, krijg je zo'n tabelletje met de gevonden bootable partities erin en eigenlijk doet dat proggie nix anders dan die partitie die je kiest aktiveren en vervolgens rebooten, waarna hij vanaf de gekozen partitie zal booten.
Ook dit werkte allemaal zeer geil bij mij thuis ('k zit nu op m'n werk) :)

Via google is XOSL wel te vinden en het zou ook heel goed kunnen dat download.com em heeft...

ehm... tsja.. succes hé :P

Hoi

• One_Gandalf
Op woensdag 29 mei 2002 11:54 schreef gnoort het volgende:
Installeer partitie magic.Installeer boot-magic mee.
Configureer in boot-magic dat je win98 vanaf de 2e partie kunt starten. (Zorg er wel voor dat de tweede partie ook primair is, kun je met partitie magic regelen)

:)
Ik wil (voorlopig) geen andere bootmanager gebruiken. Ik wil het met de bootmanager van Windows 2000 oplossen.

• One_Gandalf
Op woensdag 29 mei 2002 12:14 schreef nobody122 het volgende:

[..]

nou dat gaat dus wel degelijk werken, enigste is dan dat Windows 2000 het niet zal weten en je dus geen bootmenu krijgt waarin je voor Windows 98SE kunt kiezen (zelf heb ik een dualboot Win2k/Win95 :D).

1 oplossing hiervoor is het bootmenu XOSL, die ik zelf sinds een tijdje gebruik, werkt erg geil en je kan zelf partities koppelen aan keuze-opties >:)

een andere oplossing is wat ik zelf voor XOSL had, ehm hoe heet dat ook alweer.. was een dos-achtig proggie dat bij Partition Magic zit, krijg je zo'n tabelletje met de gevonden bootable partities erin en eigenlijk doet dat proggie nix anders dan die partitie die je kiest aktiveren en vervolgens rebooten, waarna hij vanaf de gekozen partitie zal booten.
Ook dit werkte allemaal zeer geil bij mij thuis ('k zit nu op m'n werk) :)

Via google is XOSL wel te vinden en het zou ook heel goed kunnen dat download.com em heeft...

ehm... tsja.. succes hé :P
Uhm, als ik het goed begrijp zeg je dat het niet kan met de bootmanager van Windows 2000.

Ik zal dat programma XOSL in gedachten houden maar dan kan ik net zo goed BootMagic gebruiken want die heb ik al.

Een van mijn uitgangspunten is echter dat ik geen andere bootmanager wil gebruiken.

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen:

Eerst de hele schijf formateren (c en d)
dan win98(se) installeren op de c parttitie
dan de upgrade van win98(se) naar w2k doen

dan kan je nu (als het goed is) win98se er naast zetten

of was dat je probleem niet?

• One_Gandalf
Op woensdag 29 mei 2002 13:18 schreef JusticeFriends het volgende:
Wat je zou kunnen doen:

Eerst de hele schijf formateren (c en d)
dan win98(se) installeren op de c parttitie
dan de upgrade van win98(se) naar w2k doen

dan kan je nu (als het goed is) win98se er naast zetten

of was dat je probleem niet?
Een onderdeel van het 'probleem' is dat ik Windows 98 niet kan installeren omdat ik dan SUWIN-meldingen krijg. Ik heb dus een image van een Windows 98 installatie op de D-partitie geplaatst.

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 26-02 21:53
Op woensdag 29 mei 2002 11:16 schreef One_Gandalf het volgende:
Dat is niet mijn vraag .... (zucht) ....
Wat is je vraag dan wel?
Als ik de next replies lees bedoel je het wel, je wilt Win98 en Win2k op een machine installeren.

Nou, zoals ik al zei, op een OS loos machine win98 op een partitie zetten en dan win2k op een partitie gaat geheel automatisch. Win2k setup maakt zelf een boot menu aan

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• One_Gandalf
Op woensdag 29 mei 2002 21:44 schreef Karlok[JY-616] het volgende:

[..]

Wat is je vraag dan wel?
Als ik de next replies lees bedoel je het wel, je wilt Win98 en Win2k op een machine installeren.

Nou, zoals ik al zei, op een OS loos machine win98 op een partitie zetten en dan win2k op een partitie gaat geheel automatisch. Win2k setup maakt zelf een boot menu aan
Ik wilde weten of er mensen zijn die Windows 2000 op de C-partitie hebben en Windows 98 op een ANDERE partitie dan de C-partitie.

Windows 2000 is al geïnstalleerd op de C-partitie. En een image van Windows 98 staat op de D-partitie. Ik wil Windows 2000 niet opnieuw installeren.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op donderdag 30 mei 2002 14:11 schreef One_Gandalf het volgende:

[..]

Ik wilde weten of er mensen zijn die Windows 2000 op de C-partitie hebben en Windows 98 op een ANDERE partitie dan de C-partitie.

Windows 2000 is al geïnstalleerd op de C-partitie. En een image van Windows 98 staat op de D-partitie. Ik wil Windows 2000 niet opnieuw installeren.
zie mijn vorige post ^_^
mijn 98SE staat op de D:\

je kan ook 98SE na win2k installeren d8 ik maar dan moet je daarna wel win2k cd met repair herstellen

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• One_Gandalf
nobody122 schreef op 29 mei 2002 @ 12:14:

Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik niet ontkom aan een andere bootmanager. Ik heb XOSL geïnstalleerd en na wat gepriegel is het mij gelukt om Windows2000 via XOSL te booten vanaf de C-partitie (eerste partitie van de snelle master) en Windows98 via XOSL te booten vanaf de C-partitie (eerste partitie van de minder snelle slave). Indien ik in XOSL kies voor Window98 dan wordt de eerste partitie van de snelle master verstopt (hide partition) waardoor de eerste partitie van de minder snelle slave de letter C: krijgt toebedeeld. Deze oplossing werkt prima. >:)

Wel heb ik later problemen gekregen toen ik een ghost-imaga van de C-partitie (Windows2000) wilde terugzetten op een nieuw gekochte schijf. Waarschijnlijk omdat dan niet het 'bootrecord' wordt meegenomen. Uiteindelijk heb ik dit wel opgelost waardoor weer netjes de bootmanager van Windows2000 wordt aangeroepen. Ik moet dus nu opnieuw XOSL installeren. Maar ja zo blijven we bezig. ;)
Pagina: 1